چگونه لاغر شویم

چگونه لاغر شویم : چند راهکار ساده و کاربردی برای کاهش وزن در کمترین زمین

همه‌ی ما یا درگیر لاغر شدن هستیم و یا مدام احساس می‌کنیم که بیش از حد لاغریم و باید کمی چاق شویم. در واقع سردرگمی در مورد وزن و اندازه اندام‌مان چیزی است که همیشه گرفتار آن بوده‌ایم. اما این روزها با تغذیه نامناسب، بیشتر شاهد اضافه وزن و چاقی هستیم. در واقع این روزها جمعیت زیادی از مردم در سراسر جهان گرفتار کم کردن وزن هستند و اغلب ترجیح می‌دهند تا در کوتاه‌ترین زمین وزن کم کنند. اما شایان ذکر است که کم کردن وزن در زمان کوتاه امکان‌پذیر نبوده و باید زمان زیادی را برای دریافت نتیجه بهتر صرف کنید. در این مطلب چند راهکار ساده و کاربری را برای کاهش وزن در اختیارتان قرار خواهیم داد و به سوال همیشگی «چگونه لاغر شویم» پاسخی دقیق می‌دهیم.

چگونه لاغر شویم ؟

صبحانه‌ی کامل بخورید

اگر به دکتر تغذیه مراجعه کنید، قطعا اولین چیزی که از شما می‌پرسد مصرف صبحانه خواهد بود. خوردن صبحانه کمک می‌کند تا تمام روز انرژی لازم برای بدنتان تامین شود و از سوی دیگر تا ناهار احساس گرسنگی نکنید و مدام درگیر خوردن نباشید. صبحانه همچنین باید سالم باشد و کالری مورد نیاز بدن را تامین کند. از سوی دیگر صبحانه می‌تواند سطح قند خون را نیز ثابت نگه دارد در نتیجه از چاقی جلوگیری خواهد کرد.

کم بخورید اما همیشه بخورید

یک قاعده کلی در مورد لاغری وجود دارد. افرادی که لاغر هستند معمولا در وعده‌های غذایی بسیار کم می‌خورند اما در طول روز مشغول خوردن تنقلات هستند. در نتیجه در هر وعده سعی کنید کم‌تر غذا بخورید تا کمتر چاق شوید. در واقع گرسنگی میان روز را می‌توان به خوراکی‌های سبک و متنوعی برطرف کرد در نتیجه نیازی نیز تا یک بشقاب پر غذا بخورید تا در طول روز سیر باشید.

آرام غذا بخورید

یکی دیگر اصول صحیح غذا خوردن آرام غذا خوردن است. غذا خوردن آرام کمک می‌کند تا زودتر احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید. در واقع یاد بگیرید که غذا را مزه مزه کنید و هر لقمه را ۳۲ بار بجوید تا غذا راحت‌تر هضم شود.

نوشیدنی‌های شیرین نخورید

نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه یا آب میوه شما را سیر نمی کند اما کالری بالایی دارد و باعث چاقی شما خواهد شد. در واقع قدم اول لاغری می‌تواند حذف نوشیدنی‌ها و انواع شیرینی‌جات از رژیم غذایی باشد زیرا سوزاندن این حجم از کالری بسیار سخت خواهد بود.

تمامی وعده‌های غذایی را مصرف کنید

حذف وعده‌های غذایی باعث لاغری شما نخواهد شد. در واقع باید نحوه صحیح مصرف غذا را بیاموزید و کم اما همیشه بخورید. برای مثال سعی کنید سبک‌تر غذا بخورید و در طول روز گرسنه نمانید. در واقع باید مدام با خوردن خوراکی‌های میان‌وعده خود را سیر نگه‌دارید تا در نهایت از گرسنگی یک وعده سنگین مصرف نکنید. اصلا ۳ ساعت گرسنه نمانید و حتی اگر شده در میان وعده چند تکه میوه یا آجیل را مزه مزه کنید.

ورزش و پیاده‌روی

اینطور نیست که فقط با کم خوردن لاغر شوید. در واقع شاید کم خوردن باعث کاهش وزن شود اما به لاغری منجر نخواهد شد. در نتیجه حتما لازم است تا در کنار رژیم غذایی ورزش و پیاده‌روی کنید تا کالری‌های اضافی را بسوزانید و بخش‌های مختلف بدن را لاغر نمایید.

بیشتر بخوانید: مصرف روزانه سالاد چه تاثیری بر بدن ما خواهد داشت؟
بیشتر بخوانید: رژیم تناسب اندام: آیا غذا خوردن قبل و بعد از ورزش صحیح است؟
بیشتر بخوانید: روش‌های آب کردن چربی شکم تا فصل پاییز به گفته متخصصان تغذیه
بیشتر بخوانید: تاثیر آب لیمو بر کاهش وزن ‌: آیا آب لیمو واقعا به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد؟

امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar kianoush گفت:
    0

    جسارتا یه قانون مهم دیگه که از قلم افتاد اینه که
    کم بزن اما همیشه بزن
    با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.