نواختن یک ساز موسیقی

طبق تحقیقات، نواختن یک ساز موسیقی می‌تواند به سلامت مغز کمک کند

احتمالا شنیده‌اید که با بالا رفتن سن، انسان نیاز به انجام سرگرمی‌های مختلف دارد تا بتواند مغز خود را سالم نگه‌دارد. طبق یک مطالعه جدید، به چندین دلیل یادگیری نواختن ساز موسیقی یا آواز می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و سلامت مغز کمک کند. در نتیجه حتما یادگیری یک ساز موسیقی را به لیست فعالیت‌های زندگی خود اضافه کنید.

نواختن موسیقی در پیری

تحقیقات منتشر شده در مجله‌ی انجمن سالمندان آمریکا نشان داد که نواختن موسیقی می‌تواند باعث بهبود سلامت مغز در افراد مبتلا به زوال عقل یا اختلال خفیف شناختی شود. در این مطالعه، داده‌های 9 تست از 500 شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت که هر یک از آنها شرایط خاصی داشتند. داوطلبان قبل و بعد از شرکت در موسیقی درمانی مورد ارزیابی قرار گرفتند که شامل نواختن ساز و آواز بود. عملکرد مغز شرکت کنندگانی که موسیقی می‌نواختند و در دوره‌های موسیقی شرکت کرده بودند بسیار متفاوت از عملکرد مغز افرادی بود که در دوره‌های موسیقی شرکت نکرده بودند و این موضوع بر عملکرد شناختی مغز افراد نیز تاثیر داشت.

نواختن یک ساز موسیقی

جنی دوریس، محقق ارشد این تحقیقات در مصاحبه‌ای گفت: “شرکت در کلاس‌های موسیقی و آواز خواندن در یک گروه کر، یک فعالیت جذاب و بی‌خطر است و طبق تحقیقات می‌تواند تاثیر بسیار عجیبی در مغز داشته باشد. در واقع دوره‌های موسیقی مانع افت شناختی مغز در دوره‌ی بزرگسالی خواهد شد.”

براساس این تحقیقات به طور کلی سرگرمی‌هایی مانند حل جدول، پازل، بازی‌های فکری و دیگر موارد این چنینی می‌توانند مانع پیر شدن و زوال مغز شوند بنابراین در هر سنی که هستید از همین امروز سعی کنید به دنبال سرگرمی‌های ذهنی بروید و نواختن یک ساز موسیقی را بیاموزید تا در سنین بالا دچار آلزایمر، فراموشی و اختلالات شناختی نشوید و عملکرد خوبی را از مغز خود در سنین بالاتر دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: برای سلامت مغز به چه مواد غذایی احتیاج داریم؟
بیشتر بخوانید: 10 مورد از نشانه‌های تومور مغزی که هرگز نباید آن‌ها را نادیده بگیرید
بیشتر بخوانید: بیش‌تر اجتماعی شوید: نتایج جدید ارتباط کوچک شدن مغز و تنهایی طولانی مدت را نشان می‌دهد

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.