شستن لباس ها

آیا قبل از شستن لباس ها در لباس شویی باید آن‌ها را جدا کنیم؟

اگر در خانواده‌ی شلوغ یا در بهترین حالت در یک خانواده‌ی ۴ نفره زندگی می‌کنید، شستن لباس ها در لباس‌شویی به صورت جداگانه بسیار سخت و زمانبر خواهد بود و زمان زیادی را برای تمیز کردن لباس‌ها صرف خواهید کرد. در نتیجه بد نیست این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا نیاز است تا قبل از شستن لباس ها در لباس‌شویی آن‌ها را جدا کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این موضوع بستگی به عوامل متعددی دارد. در ادامه به طور کامل به این سوال پاسخ خواهیم داد.

جدا کردن لباس‌ها برای شسته شدن در لباس شویی، کاری است که بسیاری از مردم انجام می‌دهند اما این موضوع در شرایطی می‌تواند سخت و خسته‌کننده باشد. البته شستن لباس ها در لباسشویی به صورت جداگانه، می‌تواند عمر لباس‌ها را بیشتر کند و برای لباس‌های گران‌قیمت نیز می‌تواند کار بسیار درستی باشد. از سوی دیگر اگر لباس‌ها را بر اساس رنگ یا جنس پارچه طبقه‌بندی کنید، می‌توانید دوام بیشتری از لباس‌ها را شاهد باشید.

شستن لباس ها

بیشتر افراد لباس‌ها را براساس رنگ جدا می‌کنند. در واقع یک بار لباس‌های سفید را می‌شویند، یک بار لباس‌های رنگی و یک بار هم لباس‌های تیره به صورت جداگانه شسته می‌شوند. از طرفی برخی از افراد بعضی از لباس‌ها را با آب گرم و بعضی لباس‌ها را آب سرد می‌شویند در نتیجه طبقه‌بندی لباس‌ها بر این اساس انجام خواهد شد.

در نتیجه این نکته بسیار مهم و ضروری است که شستن لباس ها در لباسشویی را به صورت جداگانه انجام دهید اما دسته‌بندی لباس‌ها باید به چه صورت باشد؟ شما باید لباس‌ها نرم را از لباس‌های زبر جدا کنید. از سوی دیگر لباس‌هایی که اجزای سخت مانند زیپ، سگک یا دکمه دارند را باید از لباس‌های ظریف جدا کنید تا به هم گیر نکنند و لباس‌های ظریف دچار آسیب نشوند. لباس‌های کثیف‌تر را باید از لباس‌های تمیزتر جدا کنید. در نتیجه لباس‌های کثیف بیرون را از لباس‌های روزمره‌ی خانگی جدا بشویید. همچنین توجه داشته باشید که لباس‌های سنگین، از لباس‌های سبک‌تر باید جدا شسته شوند. زیرا مراحل خشک شدن لباس‌های سنگین بسیار پیچیده‌تر از لباس‌های سبک است و اگه لباس به درستی خشک نشود، بوی نامطبوعی خواهد گرفت. در نتیجه توجه داشته باشید که لباس‌ها فقط از لحاظ رنگ نباید جدا شوند بلکه طبقه‌بندی‌های متفاوتی برای شستن لباس ها وجود دارد که باید حتما رعایت شود تا عمر بیشتری را از هر لباس دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: 8 نکته مهم شیک پوشی مد برای اطمینان از این که همیشه خوشتیپ به نظر می‌رسید
بیشتر بخوانید: سبک جاودان: لباس اسکلت آیریس ون هرپن دنیای مد را به چالش می‌کشد
بیشتر بخوانید: اسرار شیک‌پوشی میلیونرهای خودساخته درباره چگونگی داشتن ظاهری تاثیرگذار

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.