قدیمی ترین اثر باستانی از جنس طلا

قدیمی ترین اثر باستانی از جنس طلا در جنوب غربی آلمان پیدا شد

به تازگی یک تکه از مصنوعات طلایی ساخته شده در زمان‌های بسیار دور، در کشور آلمان کشف شده که باستان شناسان حدس می‌زنند به عنوان وسیله‌ای برای تزئینات مو استفاده می‌شده است. در ادامه با همراهی دینو بخوانید: قدیمی ترین اثر باستانی از جنس طلا در جنوب غربی آلمان پیدا شد.

قدیمی ترین اثر باستانی از جنس طلا در جنوب غربی آلمان پیدا شد

قدیمی ترین اثر باستانی از جنس طلا

محققان و باستان شناسان آلمانی موفق شدند تکه‌ای طلایی را که گمان می‌کنند در گذشته به عنوان زیورآلات مو مورد استفاده قرار گرفته، در کنار زنی که حدود 3800 سال پیش درگذشته، پیدا کنند. آن‌ها در توبینگن آلمان یک گور باستانی به قدمت 3800 سال کشف کرده‌اند که زنی در آن دفن شده و هنگام مرگ حدود 20 سال سن داشته است. در داخل مقبره او، فقط یک قبر و وسایل تدفین بوده که در کنار آن‌ها، یک تکه طلای مارپیچ که ممکن است به عنوان تزئین مو استفاده شده باشد، وجود داشت.

قدیمی ترین اثر باستانی از جنس طلا

این تکه پیدا شده، قدیمی ترین اثر باستانی از جنس طلا است که در جنوب غربی آلمان پیدا شده و ترکیبات آن شامل حدود 20 درصد نقره، کمتر از 2 درصد مس و دارای آثاری از پلاتین و قلع نیز هست. این ترکیب به آلیاژ طلای طبیعی اشاره دارد که از رودخانه‌ها شسته شده است. محققان در بیانیه‌ای اعلام کردند که این تکه دارای نوعی ترکیب شیمیایی است که نشان می‌دهد از رودخانه کارنون واقع در منطقه کورن وال انگلیس آمده است. محققان در این بیانیه گفتند:

یافته‌های فلزات گرانبها از این دوره در جنوب غربی آلمان بسیار نادر است. این اثر پیدا شده از جنس طلا از منطقه توبینگن شاهدی بر این است که گروه‌های فرهنگی غربی [مانند انگلیس و فرانسه] در نیمه اول هزاره دوم قبل از میلاد مسیح نفوذ فزاینده‌ای بر اروپای مرکزی داشته‌اند.

گور باستانی

در تصویر زیر می‌بینید که دانشجویان موسسه مطالعات پیش از تاریخ و باستان‌شناسی قرون وسطی دانشگاه توبینگن در حال کاوش گور هستند. آن‌ها متوجه شدند که این زن در موقعیت جنینی رو به جنوب، نه چندان دور از یک محل استقرار در بالای تپه که در آن قبرهای دیگری نیز پیدا شده، به خاک سپرده شده است. «رایکو کراوس» (Raiko Krauss)، استاد انستیتو باستان شناسی ماقبل تاریخ و قرون وسطا در دانشگاه توبینگن در مصاجبه‌ای به Live Science گفت:

محققان هیچ مدرکی از جراحت یا بیماری در این جسد باستانی پیدا نکردند، از این رو آن‌ها هیچ تصوری از آن چه باعث مرگ او شده، ندارند.

گور باستانی به قدمت 3800 سال

کراوس و «یورگ بوفینگر» ،(Jörg Bofinger) محافظ کننده اداره امور میراث فرهنگی بادن-وورتمبرگ، با یگدیگر حفاری این قبر را رهبری کردند. آن‌ها معتقدند این واقعیت که این تکه از جنس طلا ساخته شده، حاکی از آن است که این زن از موقعیت اجتماعی بالایی برخوردار بوده است. آن‌ها با قرار دادن رادیوکربن بر روی بقایای این زن متوجه شدند که او مدتی بین سال 1850 قبل از میلاد درگذشته است. در سال 1700 قبل از میلاد در آن زمان، هنوز نوشتن به جنوب غربی آلمان گسترش نیافته بود، بنابراین هیچ سابقه مکتوبی وجود ندارد که بتواند به شناسایی او کمک کند. این گور در پاییز سال 2020 حفاری شد و یافته‌های این تیم در 21 مه امسال در مجله Praehistorische Zeitschrift منتشر شد.

نظر شما درباره این قدیمی ترین اثر باستانی از جنس طلا چیست؟ شما فکر می‌کنید این تکه هنری جالب، در گذشته چه کاربردی داشته است؟ دیدگاه‌های ارزشمند خود در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Live Science

بیشتر بخوانید: 5 مورد آزمایش DNA اشیاء باستانی که حقایق جالبی را درباره تاریخ زمین آشکار کرده‌اند

بیشتر بخوانید: ماجرای شگفت انگیز آلومینیوم باستانی مرموز از رومانی با قدمت باورنکردنی

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.