7 روش خلاقانه برای چیدمان فضای بالای کاناپه در اتاق نشیمن

7 روش خلاقانه برای چیدمان فضای بالای کاناپه در اتاق نشیمن

هر چیدمانی بدون داشتن هارمونی و هماهنگی ناقص است. یکی از مواردی که برای تکمیل این جریان نیاز دارید، پر کردن فضای خالی پشت کاناپه به عنوان دیوار اصلی پذیرایی و نشیمن شما است که در تعیین سبک اصلی دکوراسیون خانه تاثیر بسیار زیادی دارد. در ادامه شما را با 7 روش خلاقانه برای چیدمان فضای بالای کاناپه در اتاق نشیمن آشنا می‌کنیم تا یک اثر هنری کامل داشته باشید. در ادامه با دینو همراه باشید.

چیدمان فضای بالای کاناپه

7 روش خلاقانه برای چیدمان فضای بالای کاناپه در اتاق نشیمن

دیوار بالای کاناپه اصلی شما از قابلیت بالایی برای طراحی و جلوه دادن به فضای داخلی برخوردار است و رسیدن به بهترین انتخاب برای آن فقط به کمی خلاقیت و دانش نیاز دارد. در این مطلب 7 روش خلاقانه برای چیدمان فضای بالای کاناپه در اتاق نشیمن را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم تا از آن‌ها برای خلق یک دکوراسیون عالی و کامل در فضای زندگی‌تان الهام بگیرید. ادامه مطلب را با ما بخوانید:

1. گالری عکس دیواری

چیدمان فضای بالای کاناپه - 1. گالری  عکس دیواری

اگر کاناپه شما در جایی قرار دارد که به یک دیوار خالی کامل و فضای بزرگی برای چیدمان دسترسی دارید، یک انتخاب عالی می‌تواند استفاده از چندین تابلو عکس یا نقاشی به صورت یک گالری عکس دیواری باشد. برای انتخاب موضوع این تابلوها نیز گزینه‌های بسیار متنوعی وجود دارد که یکی از آن‌ها، استفاده از پرتره عزیزان و اعضای خانواده شما است. شاید هم بخواهید مجموعه‌ای از مناظر طبیعی مختلف و ویژه یا خاطرات سفرهای خودتان را در گالری خانگی‌تان به نمایش بگذارید. البته باید توجه داشته باشید که موضوع انتخابی شما و همچنین ترکیب رنگ‌هایی که برای این قاب‌ها در نظر می‌گیرید، به راحتی می‌توانند چیدمان فضای شما را از سبک سنگین کلاسیک به یک سبک مینیمال مدرن تغییر دهند. بهترین کار این است که قبل از هر چیزی سبک کلی دکوراسیون فضای داخلی‌تان را مشخص کنید.

2. قفسه و گلدان

چیدمان فضای بالای کاناپه - 2. قفسه و گلدان

یک روش معمول و ساده برای پر کردن فضای خالی پشت کاناپه شما استفاده از قفسه و گلدان به همراه چند تابلو کوچک است. روی این قفسه‌ها را می‌توانید متناسب با سلیقه و سبک چیدمان فضای داخلی خود بچینید. گزینه‌های شما برای این کار می‌تواند چند کتاب با جلد جذاب، گلدان‌های کوچک، مجسمه‌های هنری، چراغ یا آباژور رومیزی، یک ظرف شیشه‌ای زیبا، ماگ طرح‌دار و هر وسیله دکوراتیو دیگری باشند. از خلاقیت خود استفاده کنید و از این سبک زیبا برای جلوه هر چه بیشتر نشیمن خود بهره ببرید.

3. یک اثر هنری چشمگیر

چیدمان فضای بالای کاناپه - 3. یک اثر هنری چشمگیر

شاید شما علاقه مند به طرح‌های بزرگ با جلوه زیاد برای فضای داخلی خود هستید. پس بهتر است به جای استفاده از کاغذ دیواری و صرف وقت و هزینه زیاد، یک تابلو بسیار بزرگ متناسب با طرح و رنگ مبلمان خود تهیه کنید و دیوار پشت کاناپه را به یک فضای هنری تبدیل نمایید. توجه داشته باشید که طرح این تابلو تاثیر بسیار زیادی در حال و هوای فضای داخلی خانه شما خواهد داشت، پس بهتر است هوشمندانه انتخاب کنید. همچنین استفاده از طراحی‌های سه بعدی علاوه بر جذابیت بصری، می‌توانند با ایجاد خطای دید، عمق فضا را بیشتر جلوه دهند.

4. اثاثیه آنتیک و قدیمی بازسازی شده

چیدمان فضای بالای کاناپه - 4. اثاثیه آنتیک و قدیمی بازسازی شده

در وهله اول باید بدانید که این مورد بیشتر مناسب سبک چیدمان وینتج و سنتی است و برای فضاهای مدرن توصیه نمی‌شود. شما می‌توانید بر اساس سلیقه و علاقه مندی‌تان، چند تکه اثاثیه قدیمی بازسازی شده متناسب با مبمان‌تان را برای تزیین فضای پشت کاناپه استفاده کنید. یک تابلوی هنری عتیقه، جداکننده طرح دار، میز پیانو، یک در چوبی قدیمی، چراغ کلاسیک و یا هر وسیله دیگری به فضای نشیمن شما حس و حالی نوستالژی می‌دهند.

5. آینه بزرگ

5. آینه بزرگ

ممکن است به این فکر کنید که استفاده از یک آینه دیواری بزرگ برای فضای اتاق خواب شما انتخاب خوبی است؛ اما، باید بگوییم که مکان بهتری نیز برای قرار دادن آینه‌های بزرگ در داخل خانه وجود دارد و آن هم فضای پشت کاناپه است. این حرکت نه تنها باعث می‌شود که کاناپه و چیدمان فضای داخلی شما شیک و متفاوت جلوه کند؛ بلکه با ایجاد توهم بصری فضای شما را بزرگ‌تر از اندازه واقعی خواهد کرد. این انتخاب بیشتر مناسب فضاهای کوچک با سقف کم ارتفاع است.

6. دیوارکوب‌های شناور

6. دیوارکوب‌های شناور

اشیای دکوراتیو و تزیینی خاص متناسب با سبک دکوراسیون و چیدمان فضای داخلی شما، یکی از بهترین گزینه‌ها برای پر کردن دیوار پشت کاناپه هستند. از دیوارکوب‌های شناور و مجسمه‌های تخت دوبعدی با سلیقه خود برای ایجاد یک جریان پویا در منزل‌تان استفاده کنید. توجه داشته باشید که انتخاب‌های شما دارای طیف رنگی متناسب با سایر مبلمان در فضای داخلی باشند تا ایجاد ناهماهنگی نکنند. این سبک تزیین دیوار بیشتر مناسب فضاهای دنج و پرانرژی‌تر است.

7. نورپردازی و چراغ خاص

7. نورپردازی و چراغ خاص

اگر به دنبال یک وسیله کاربردی‌تر برای پر کردن فضای خالی پشت کاناپه خود هستید، استفاده از یک آباژور بزرگ، نورپردازی ویژه و یا یک چراغ خواب هنری و خاص می‌تواند جلوه ویژه‌ای به فضای شما بدهد. اگر در فضای داخلی خود المان‌های زیادی برای تزیین دارید، این گزینه یک انتخاب مینیمال و مناسب برای فضاسازی نشیمن شما است.

نظر شما درباره این 7 روش خلاقانه برای چیدمان فضای بالای کاناپه چیست؟ چه روش‌های دیگری را می‌شناسید که به فهرست ما اضافه کنید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات ارزشمندتان را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Apartment Therapy

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.