سلاح هسته ای

معرفی کشورهایی که بیشترین سلاح هسته ای را در جهان دارند

کشورهای مختلف در زمینه دستیابی به سلاح هسته ای با یکدیگر رقابت دارند و ایران نیز در این رقابت حضور دارد. این روزها لایه‌ی مهمی از سیاست با سلاح هسته ای گره خورده است و بسیاری از کشورها برای قدرت‌نمایی به این سلاح‌ها دست پیدا می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از کشورها در زمینه سلاح‌‌های هسته‌ای صادق نیستند و اطلاعات غلطی را در این زمینه منتشر می‌کنند اما به طور کلی در این مطلب به معرفی کشورهایی که بیشترین سلاح هسته ای را در جهان دارند خواهیم پرداخت و جزییاتی را در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

سلاح هسته ای

ایالات متحده آمریکا اولین کشوری بود که بمب هسته‌ای را تولید کرد و تولید بمب هسته‌ای با ترس از این که آلمان نازی بتواند آنها را در جنگ شکست دهد آغاز شد. تعداد کلاهک‌های هسته‌ای متعلق به ایالات متحده در اوج جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی به میزان قابل توجهی افزایش یافت. با این حال، در همان زمان، اتحاد جماهیر شوروی نیز در حال افزایش زرادخانه هسته‌ای خود بود. امروز روسیه با داشتن 6850 سلاح هسته ای بیش از سایر کشورها در جهان سلاح هسته ای دارد. در ادامه لیست کامل این کشورها را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

کشورهایی با بیشترین سلاح هسته ای

روسیه با 6850 سلاح هسته ای

سلاح هسته ای

روسیه بیش از هر کشور دیگر در جهان سلاح هسته ای دارد. بر اساس برآورد انجمن کنترل تسلیحات، در آخرین برآوردها، تعداد کل سلاح های هسته‌ای در اختیار روسیه 6850 بود. دانستن اینکه چه تعداد اسلحه در این کشور وجود دارد دشوار است زیرا این اطلاعات به صورت کاملاً مخفی نگهداری می‌شود.

ایالات متحده آمریکا با 6550 سلاح هسته ای

ایالات متحده محل تولد سلاح هسته‌ای بود. با شروع دهه 1940، دولت ایالات متحده بیش از 9 تریلیون دلار برای تولید بمبی که می‌تواند در نبردهای اتمی استفاده شود، هزینه کرد. در سال 1945، با بمباران شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن، ایالات متحده اولین کشور و تا به امروز آخرین کشوری بود که از سلاح هسته‌ای در اقدامات جنگی استفاده کرد. البته شایان ذکر است که فاجعه‌ی هیروشیما و ناکازاکی را هیچ‌کس در جهان از یاد نخواهد برد. ایالات متحده برای اولین بار سلاح هسته‌ای خود را در صحرای نیومکزیکو در سال 1945 آزمایش کرد.

لیست کشورهای با بیشترین سلاح هسته‌ای در جهان

سلاح هسته ای

جنگ هند و پاکستان، خون بدی بین این دو کشور همسایه ایجاد کرد. هند قبل از پاکستان سلاح هسته‌ای تولید کرد و به دلیل تنش‌هایی که بین آنها وجود داشت، پاکستان هم به سمت تولید سلاح‌های هسته‌ای رفت. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که هند نزدیک به 145 کلاهک هسته‌ای داشته باشد در حالی که پاکستان حدود 135 کلاهک هسته‌ای دارد.

از سوی دیگر این واقعیت که کره شمالی در حال حاضر سلاح هسته‌ای دارد هم شرایط را برای شبه جزیره کره بدتر می‌کند. کلاهک‌های هسته‌ای این کشور کمتر از 10 کلاهک است در حالی که همسایه‌ی آن یعنی کره جنوبی هیچ سلاح هسته‌ای ندارد. در واقع باید بگوییم که کره جنوبی توانایی تولید سلاح هسته‌ای را دارد اما تاکنون هیچ علاقه‌ای برای تولید اینگونه سلاح‌ها نداشته است.

پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای

در سال 1970، پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به مرحله اجرا درآمد. در نتیجه طبق این پیمان، کشورهایی که سلاح هسته‌ای نداشته‌اند؛ هرگز نباید سلاح هسته‌ای تولید کنند و از سوی دیگر کشورهایی که به سلاح هسته‌ای دست یافته بودند باید تولیدات خود را به حداقل می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: کشورهایی که بیشترین زیردریایی جهان را دارند و تعداد زیردریایی‌های ایران
بیشتر بخوانید: خطرناک‌ترین و ناامن‌ترین کشورهای جهان کدام کشورها هستند؟
بیشتر بخوانید: شباهت وضعیت اقتصادی ایران به کشور‌های جنگ‌زده‌ای چون آلمان پس از جنگ جهانی اول

امتیاز: 3.8 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۱۶ دیدگاه

  1. Avatar Ali گفت:

    البته امسال آمار ها فرق کردن مثلا همین پاکستان چهارم یا پنجمه

  2. Avatar آرمان گفت:

    یعتی کره شمالی سر جمع 15 تا داره انقدر قد قد میکنه؟ 😐

    • Avatar آریا گفت:

      کره شمالی قدقد نمیکنه، آمریکاییها کره شمالی رو لولو کردن که بهانه ای برای حضور در شرق آسیا و چاپیدن ژاپن و کره جنوبی و جاسوسی و کنترل روسیه و مخصوصا چین داشته باشند.

      • Avatar IL گفت:

        آخ آخ ببخشین که به عشق کمونیستتون توهین شد! آخه شما که همین سناریو رو هم واسه ایران و عربستان میگین! خب یکم به مغزاتون فشار بیارین یه داستان جدید یکم باورپذیر بسازین :))

      • Avatar کوروش گفت:

        ما هم که نمیدونیم مردم کره شمالی اصلا نمیدونند چندتا کشور توی جهان مجود داره
        مهندس کیم جون اون هم که انتقادپذیر ترین رئیس جمهور دنیا و نه با روسیه و نه با کره جنوبی و ژاپن و چین و هیچ کشوری دیگه ای هم که جنگ نداره :)))

        فقط نمیدونم چرا توی مستندی میگفت اگه برچسب بطری نوشابه کوکا کولا رو قبل از ورود به کره شمالی از روش پاره نکنی تیربارونت میکنند یا آب معدنی چینی ببری توی کره شمالی اعدامت میکنند، اصلا نمیدونممم…

    • Avatar سید محمد حسینی گفت:

      با سلام
      طبق فرمایشات آقای خامنه ای تولید و استفاده از سلاح اتمی حرام است شما چطور به خودت اجازه میدی بگی ما تو رقابتیم که بسازیم

  3. Avatar ستار گفت:

    ببخشید قصد بی احترامی ندارم
    ترسیدین اسمی از ایران ببرید؟
    پس وجدان کاری …؟

    • Avatar unknow گفت:

      برای اینکه هیچ آماری از سلاح هسته ای ایران نیست نابغه
      یعنی هیچ کس نمی دونه ایران داره یا نه

    • Avatar گمنام گفت:

      .
      اخوی ، خارجی هاش نتونستن چیزی پیدا کنن ، اونوقت شما میگید سلاح هسته ای؟
      اگر ایران ، سلاح هسته ای داشت که تمام رسانه های اونور آبی ، صبح تا شب ، القای ترس به مردم میکردند.
      حتی بی بی سی فارسی هم که دروغگوترین رسانهء دنیا هست و استاد شایعه پراکنی ، نتونسته همچین دروغی رو بگه!

    • Avatar آزاد گفت:

      تو در این جهان زندگی نمی کنی؟!
      غربی ها و رفقای اسرائیل و خودش همه ی این تحریم ها و سنگ اندازی ها و خرابکاری ها و ترورها رو انجام داده اند که ایران سلاح هسته ای نداشته باشه و امنیت اسرائیل تامین بشه و بعد تو میای این طوری میگی؟
      ایران هیچ سلاح هسته ای نداره و نمیخواد که داشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.