اینترنت رایگان

معرفی کشورهای مجهز به اینترنت رایگان در مکان‌های عمومی

در حالی که جر و بحث‌های در رابطه با طرح صیانت از اینترنت و فضای مجازی در کشورمان وجود دارد و اینترنت با اختلالات زیادی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، در سوی دیگر جهان و در بسیاری از کشورها، اینترنت به صورت رایگان و آزاد ارائه می‌شود. اینطور بگوییم که در بسیاری از کشورهای جهان در مکان‌های عمومی بدون نیاز به پسورد خاصی مردم می‌توانند به اینترنت رایگان عمومی و آزاد دسترسی داشته باشند. در ادامه به معرفی این کشورها با اینترنت جهانی رایگان خواهیم پرداخت. در نهایت شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در مورد وضعیت اینترنت کشور با ما به اشتراک بگذارید.

اینترنت رایگان عمومی

فرانسه

فرانسه دارای یک شبکه Wi-Fi عمومی قوی است و گردشگران می‌توانند به بیش از ۴۰۰ وای فای رایگان در حدود ۲۶۰ مکان در پاریس از جمله موزه‌ها، پارک‌ها، فرودگاه ها و کتابخانه‌ها دسترسی داشته باشند. دیگر شهرهایی که وای فای رایگان را ارائه می‌دهند شامل بوردو، مارسی و نیس هستند. نحوه دسترسی به Wi-Fi رایگان در فرانسه به این صورت است که کافی است تا شبکه Paris Wi-Fi را جستجو کرده و متصل شوید. سرعت این اینترنت ۲۵۶ کیلوبایت بر ثانیه است.

هنگ کنگ

اینترنت رایگان

هنگ کنگ چندین شبکه Wi-Fi رایگان را در سراسر کشور ارائه می‌دهد این شبکه‌های وای فای رایگان عموما در مراکز اصلی جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید، موزه‌ها، باغ‌ها، فودکورت‌ها و غیره در دسترس مردم قرار دارند. از سوی دیگر ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و به طور کلی تمامی مراکز حمل و نقل نیز مجهز به شبکه‌ی وای فای رایگان هستند. برای دسترسی به وای فای رایگان هنگ کنگ، کافی است تا اپلیکیشن Wi-Fi.HKK را دانلود کنید تا لیستی از مکان‌های دسترسی به این شبکه در اختیارتان قرار گیرد و سپس به راحتی در آن مکان‌ها به شبکه‌ی عمومی متصل خواهید شد.

انگلستان

انگلستان نیز اینترنت رایگان عمومی را در اختیار مردم خود قرار داده است. هزاران منطقه از انگلستان مجهز به اینترنت رایگان بوده و در بسیاری از شهرها و شهرک‌ها از جمله نقاط گردشگری مانند موزه تاریخ ملی و موزه جنگ شاهنشاهی لندن اینترنت رایگان عمومی ارائه شده است. از سوی دیگر بسیاری از هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها نیز اینترنت رایگان را در اختیار مردم قرار می‌دهند. در انگلستان از طریق وبسایت HotSpot-Locations.com می‌توانید مکان‌های مجهز به اینترنت رایگان را پیدا کنید.

سنگاپور

اینترنت رایگان

سنگاپور دومین کشوری است که سریعترین شبکه‌ی Wi-Fi را دارد و تقریباً در همه مکان‌های توریستی و گردشگری، خدمات رایگان Wi-Fi دولتی را خواهید یافت. سنگاپور قصد دارد تا در همه‌ی مکان‌های عمومی، طرح اینترنت ‌رایگان را راه‌اندازی کند. برای دسترسی به اینترنت سنگاپور تنها کافی است تا به شبکه‌‌ی Wireless@SG متصل شوید. به لطف این شبکه مردم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته در مکان‌های مشخص شده از اینترنت‌ رایگان استفاده کنند.

لیتوانی

لیتوانی با سرعت ۳۰ مگابایت بر ثانیه به عنوان کشوری با بیشترین سرعت دانلود Wi-Fi عمومی معرفی و رتبه‌بندی شده است. بسیاری از مناطق این کشور دارای اینترنت ‌رایگان هستند. وای فای عمومی رایگان در خیابان‌های اصلی شهر، کافه‌ها، مترو‌ها و غیره وجود دارد. فرودگاه‌های بین المللی ویلنیوس نیز دارای اتصال Wi-Fi رایگان هستند و همه مناطق مهم گردشگری مانند میدان کلیسای جامع، میدان تئاتر، میدان لایسو، خیابان گدیمیناس و ووکیش نیز به اینترنت رایگان‌ عمومی مجهز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: ناسا در حال راه‌اندازی یک شبکه تلفن همراه 4G در ماه است
بیشتر بخوانید: لیست کشورهایی که بیشترین تعداد کاربران اینترنت را در جهان دارند
بیشتر بخوانید: چند حقیقت جالب در مورد کشور آمریکا و فرهنگ مردم این کشور

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.