کشور پادشاهی کوه زرد

کشوری تازه تاسیس بین مصر و سودان: ماجرای کشور پادشاهی کوه زرد چیست؟

بر اساس گزارش‌های برخی منابع ظاهرا کشوری جدید با عنوان کشور پادشاهی کوه زرد یا مملکه الجبل الأصفر در بین مصر و سودان شوک جدیدی را ایجاد کرده است. ظاهرا این منطقه تاکنون متعلق به هیچ کشور یا حکومتی نبوده و از 5 سپتامبر معادل 14 شهریور از سوی یک زن آمریکایی-لبنانی که به نخست وزیری این کشور انتخاب شد، معرفی شد.

کشور پادشاهی کوه زرد

ماجرای کشور پادشاهی کوه زرد

دکتر نادره ناصیف، نخست وزیر این کشور جدید، به تازگی در یک پیام ویدیویی اعلام کرد که این کشور پادشاهی به طور رسمی معرفی شده اما هنوز اعلام نشد که پادشاه این کشور کیست. این نخست وزیر که به زبان عربی صحبت کرد ظاهرا کشور پادشاهی کوه زد را با عنوان حکومت صلح معرفی کرد و تاکید داشت که قوانین حقوق بشر تمام و کمال در این کشور اجرا خواهد شد در نتیجه مردم این کشور در کمال آرامش و تحت قوانین مدنی زندگی خواهند کرد. در سخنرانی خانم ناصیف به حمایت از محیط زیست، ثبات پادشاهی، حقوق بشر و قوانین حکومتی مناسب در این کشور اشاره کرد اما در صحبت‌هایش به جهت سیاسی این کشور اشاره نشده است.

کشور پادشاهی کوه زرد

جزییاتی زیادی هست که هنوز منتشر نشده است. برای مثال هنوز مشخص نیست که این کشور چقدر جمعیت دارد یا تامین درآمد این کشور از چه چیزی خواهد بود اما احتمالا در آینده اطلاعات بیشتری از این کشور منتشر خواهد شد. به هر جهت این ماجرا کمی مشکوک است و مشخص نیست که این کشور در جهان به رسمیت شناخته شود یا خیر.

فعلا این کشور با اهداف و برنامه‌های جدید معرفی شده اما مشخص نیست که نهایت ماجرا تا چه اندازه صحت داشته باشد و چقدر باید این اخبار را جدی گرفت اما در آینده قطعا مشخص خواهد شد. البته دکتر ناصیف، نخست وزیر کشور پادشاهی کوه زرد همچنین اعلام کرد که این کشور یک کشور ایده‌آل و بی‌نظیر برای مهاجران و پناهجویان خواهد بود. کشور پادشاهی کوه زرد که قبلا بئر الطویل نام داشت، بر اساس گفته‌ها 2060 کیلومتر مربع وسعت خواهد داشت. تاکنون کشورهای مصر و سودان به خبر واکنش خاصی نشان نداده اند و باید منتظر جزییات و واکنش جهان نسبت به این موضوع باشیم. نظر شما در رابطه با این کشور جدید چیست؟

امتیاز: 3.8 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar محمد گفت:

    به هیچ وجه نباید این کشور تاسیس شود.

  2. Avatar amir گفت:

    من هم مثل مصر و سودان واکنشی نشان نمی دهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.