تمیزکاری و نظافت

قسمت‌هایی از خانه که باید تمیزکاری و نظافت شوند اما هرگز به آن‌ها توجه نمی‌کنیم

در میان تمیزکاری‌ و نظافت‌ها همیشه نقاطی وجود دارد که به آن‌ها اهمیت نمی‌دهیم و یا فراموش می‌کنیم. این در حالی است که این مناطق باید حتما تمیز شوند و در معرض آلودگی زیادی قرار دارند. در این مطلب به نقاطی که از تمیزکاری و نظافت دور مانده‌اند اشاره خواهیم کرد.

تمیزکاری و نظافت

کنترل

تمیزکاری و نظافت

سطح کنترل، یکی از آلوده‌ترین نقاط است که به آن توجه زیادی نمی‌شود. محققان دریافته‌اند که نیمی از ویروس‌ها از طریق کنترل‌های آلوده منتشر می‌شود. در نتیجه فراموش نکنید که وقتی به کنترل دست می‌زنید هرگز به سراغ خوراکی‌ها نروید و حتما قبل از آن دست‌هایتان را بشویید.

کلید برق

تمیزکاری و نظافت

نمی‌خواهیم شما را بترسانیم اما یکی از کثیف‌ترین و آلوده‌ترین نقاط خانه توالت نیست بلکه کلید برق است. در نتیجه تمیزکاری و نظافت کلیدهای برق را فراموش نکنید. توصیه می‌شود که در هر هفته یکبار کلیدهای برق را با پارچه پاک و ضدعفونی نمایید.

یخ ساز یخچال

تمیزکاری و نظافت

احتمالاً یخچال و فریزر خود را خیلی تمیز می‌کنید و شاید حتی داخل فریزر خود را هم تمیزکاری و نظافت کنید اما آخرین مرکز آلودگی یخچال در واقع یخ ساز و سینی زیر آن است که به راحتی در ماشین‌های ظرفشویی قابل شستشو خواهد بود.

درون قهوه ساز

تمیزکاری و نظافت

اگر از طرفداران قهوه هستید و روزانه این نوشیدنی گرم را در خانه و در قهوه ساز درست می‌کنید، فراموش نکنید که پس از هربار استفاده باید داخل قهوه ساز را کاملا بشویید. در واقع بهتر است تا تمام قسمت‌های قهوه ساز را از هم جدا کنید و به صورت جداگانه آن‌ها را بشویید. سپس می‌توانید مخزن را با مخلوطی از آب و سرکه سفید تمیز کنید.

برس و شانه مو

تمیزکاری و نظافت

کارشناسان می‌گویند که یک برس مناسب بین یک تا سه سال قابل استفاده خواهد بود و پس از این دوره باید به مراقبت و نظافت برس‌ها بپردازیم. باید هربار بعد از استفاده، موهای درون برس را برداریم، برس را با شامپو بشوییم و آن را خشک کنیم. در نهایت نیز اگر موهایی درون برس گیر کرده‌اند باید با قیچی آن‌ها را ببریم.

دکوری‌های موجود در حمام و دستشویی

تمیزکاری و نظافت

در حمام  و دستشویی ذرات آلوده‌ای وجود دارند و به همین جهت اشاره شده که مسواک را در دستشویی رها نکنیم. از سوی دیگر اگر دکوری‌هایی را درون حمام و دستشویی قرار می‌دهیم باید ماهانه آن‌ها را تمیزکاری و نظافت نماییم تا لایه‌های میکروب را از آن‌ها پاک کنیم.

اسفنج یا شت ظرفشویی

تمیزکاری

باید بدانید که اسفنج یا شت‌های ظرفشویی دارای باکتری‌های زیادی هستند که باید پس از یک دوره استفاده کاملا ضدعفونی شوند تا این باکتری‌ها در زمان شستشو به ظروف منتقل نشود.

لامپ

نظافت

لامپ‌ها هرگز تمیز نیستند و به اندازه‌ی کافی رویشان گرد و خاک وجود دارد که لازم باشد ماهانه آن‌ها را با دستمالی تمیز کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.