خانه هوشمند چیست و چه مزایایی دارد‌؟

در دنیای امروز که شاهد پیشرفت روز افزون تکنولوژی هستیم‌، دستگاه‌ها و سیستم‌های زیادی برای راحتی زندگی ما پار به عرصه وجود گذاشتند‌. جدید‌ترین تکنولوژی در زمینه راحتی زندگی در خانه‌، خانه هوشمند است‌. خانه هوشمند یکی از محبوب‌ترین تکنولوژی‌هایی است که امروزه در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و راحتی را برای ساکنین خانه به ارمغان می‌آورد‌. در این مقاله با خانه هوشمند و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم‌.

خانه هوشمند چیست‌؟

خانه هوشمند همان خانه عادی است که به وسیله تجهیزات و سیستم‌های هوشمند خانگی‌، هوشمند شده است و می‌توان آن را به راحتی برنامه ریزی و کنترل کرد‌. تجهیزات در خانه هوشمند به سیستم مرکزی‌ای متصل هستند که این سیستم وظیفه ارسال دستورات شما را به تمام تجهیزات هوشمند دارد‌.

تجهیزات مورد استفاده در خانه هوشمند

در خانه‌های هوشمند از تجهیزات و سیستم‌های مختلفی استفاده می‌شود که شما می‌توانید متناسب با نیاز‌هایی که دارید از این سیستم‌ها استفاده کنید‌. حتی می‌توانید این سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند را مطابق سبک زندگی خود برنامه ریزی کنید تا کار‌هایی تکرار پذیر را این سیستم‌های هوشمند انجام دهند‌. تعدادی از تجهیزات هوشمندی که می‌توانید از آن‌ها در خانه هوشمند خود استفاده کنید را در پایین مرور می‌کنیم‌.

تجهیزات خانه هوشمند‌؛ سیستم صوتی هوشمند

سیستم صوتی هوشمند یکی از سیستم‌های هوشمند پر کاربرد در خانه‌های هوشمند است‌. این سیستم معمولا به سیستم تصویری خانه شما متصل می‌شود و شما به وسیله آن می‌توانید با استفاده از فرمان صوتی‌، تلفن همراه‌، تاج پنل هوشمند یا برنامه ریزی‌های انجام شده از موسیقی محبوب خود را لذت ببرید یا پادکست مورد علاقه خود را گوش کنید‌.

به عنوان مثال شما در پذیرایی خانه خود هستید و دارید پادکستی گوش می‌کنید و به اتاق خواب می‌روید‌، در این زمان سنسور‌های خانه هوشمند متوجه حضور شما در اتاق خواب می‌شوند و ادامه پادکست را از بلندگو‌های داخل اتاق خواب پخش می‌کنند‌.

تجهیزات خانه هوشمند‌؛ سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند یکی از کاربردی‌ترین سیستم‌ها در خانه‌های هوشمند است که می‌تواند تاثیر مستقیمی در آرامش و راحتی شما داشته باشد‌. سیستم روشنایی هوشمند را می‌توان با استفاده از تلفن همراه‌، فرمان صوتی و تاچ پنل هوشمند کنترل و مدیریت کرد‌.

سیستم‌های هوشمند خانگی‌؛ تاچ پنل هوشمند

یکی از تجهیزاتی که در خانه هوشمند بسیار کاربرد دارد‌، تاچ پنل هوشمند است‌. این تجهبز هوشمند در پذیرایی و اتاق خواب شما نصب می‌شود و می‌توانید به وسیله آن تمامی تجهیزان هوشمند خانه را کنترل کنید‌.

سیستم‌های خانه هوشمند‌؛ تهویه هوشمند

یکی دیگر از تجهیزات هوشمندی که در خانه‌های هوشمند استفاده می‌شود سیستم تهویه هوشمند است‌. این سیستم هوشمند دمای خانه هوشمند شما را مطابق با نظر شما به طور خودکار و هوشمند تنظیم می‌کند‌.

سیستم‌های هوشمند خانگی‌؛ سیستم امنیتی هوشمند

یکی دیگر از سیستم‌های هوشمندی که در خانه‌های هوشمند کاربرد دارد سیستم امنیتی هوشمند است‌. سیستم‌های امینتی هوشمند سطح امنیت خانه شما را ارتقا می‌دهد‌. این سیستم با استفاده از دوربین‌های مداربسته‌، سنسور‌های حرکتی‌، درب‌های ضد سرقت و‌… امنیت خانه شما را تضمین می‌کند‌.

خانه‌های هوشمند از سیستم‌های دیگری نیز بهره می‌برند که می‌توانید با مراجعه به سایت هوش آرا با سایر این سیستم‌ها آشنا شوید و از مشاوره تخصصی آن‌ها نیز بهره‌مند شوید‌.

ویژگی و مزایای خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه و ساختمان علاوه بر لوکس شدن محیط زندگی شما مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه با مزایای هوشمند سازی خانه آشنا می‌شویم‌.

ارتقای امنیت

همانطور که گفتیم در خانه هوشمند با استفاده از سیستم‌های امنیتی هوشمند‌، خیالتان بابت امنیت خانه راحت است‌.

آسایش و دسترسی به امکانات

در خانه‌های هوشمند شما می‌توانید به راحتی به سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند خود به وسیله تلفن همراه دسترسی داشته باشید‌.

صرفه جویی در مصرف انرژی

سیستم‌های هوشمند خانگی به ذوری طراحی شده‌اند که مصرف انرژی را به طور چشمگیری کاهش دهند‌. برخی سیستم‌های هوشمند مثل سیستم روشنایی هوشمند مصرف برق خانه شما را تا ٪۵۰ کاهش می‌دهند‌.

نظم در رسیدگی به امور خانه

یکی دیگر از مزایای خانه هوشمند نظمی است که در این خانه‌ها برای رسیدگی به امور خانه ایجاد می‌شود‌. مثلا شما تنظیم می‌کنید که چراغ‌ها چه زمانی خاموش شوند یا ماشین ظرفشویی چه ساعتی شروع به فعالیت کند‌.

مراحل هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی خانه‌ها مراحلی دارد که باید به ترتیب این مراحل را رعایت کنید تا از خانه هوشمندی یکپارچه و کارآمد داشته باشید‌. در ادامه با مراحل هوشمند سازی خانه آشنا خواهیم شد‌.

۱-انتخاب امکانات و مشخص سازی بودجه هوشمند سازی

در ابتدا شما باید مشخص کنید که می‌خواهید در خانه هشومندتان چه امکانات و سیستم‌های هوشمندی داشته باشید‌. این کار را می‌توانید با مراجعه به سایت‌های هوشمند سازی و بررسی سیستم‌های هوشمند مختلف انجام دهید همچنین می‌توانید از مشاوره تخصصی هوش آرا نیز برای این کار کمک بگیرید‌.

۲-انتخاب شرکت هوشمند سازی مناسب

قدم بعدی‌ای که باید انجام دهید انتخاب یک شرکت معتبر هوشمند سازی است که پروسه اجرای خانه هوشمندتان را بر عهده بگیرد‌. شرکت اجرای خانه هوشمند بسیار مهم است و برای همین باید شرکتی را انتخاب کنید که بتواند تمامی تجهیزات مد نظر شما را از بهترین برند‌ها تهیه کند و توانایی یکپارچه سازی این تجهیزات را داشته باشد‌.

هوش آرا یکی از شرکت‌های معتبر در این حوزه است که بیش از ۵ سال در این زمینه تجربه دارد‌. هوش آرا علاوه بر دارا بودن متخصصان مجرب و داشتن نمایندگی از بهترین برند‌های هوشمند سازی‌، به شما مشاوره تخصصی رایگان ارائه می‌کند تا شما با دید کاملی اقدام به هوشمند سازی خانه خود بکنید‌.

۳-اجرای پروژه هوشمند سازی خانه

قدم بعدی اجرای پروژه هوشمند سازی است‌. در این مرحله تجهیزات مد نظر شما تامین می‌شود و شرکت اجرا کننده اقدام به تصب تجهیزات هوشمند خانه شما می‌کند‌. پس از نصب تجهیزات نوبت به یکپارچه سازی و برنامه دهی به سیستم‌های هوشمند خانه شما می‌رسد‌. در این مرحله کارشناسان با توجه به نوع زندگی شما و انتظاری که از تجهیزات دارید‌، سیستم‌های هوشمند را برنامه ریزی می‌کنند‌.

هزینه اجرای خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه و ساختمان هزینه‌های اولیه‌ای دارد که با توجه به بودجه‌ی شما و تجهیزات انتخابی این هزینه‌ها مشخص می‌شود‌. تجهیزات هر برند قیمت‌های مختلفی دارند و برای همین قیمت دقیقی نمی‌توان برای هوشمند سازی خانه بیان کرد‌. شما می‌توانید برای برآورد هزینه هوشمند سازی خانه با کارشناسان هوش آرا در ارتباط باشید‌.

خانه هوشمند‌؛ استفاده از تکنولوژی در راستای آرامش و راحتی

خانه هوشمند یکی از مدرن‌ترین و به روز‌ترین خانه‌هایی است که شما می‌توانید برای زندگی انتخاب کنید‌. برخی خانه‌ها از ابتدا هوشمند هستند و برای برخی از خانه‌ها زمان ساخت تمهیدات هوشمند در نظر گرفته نشده است‌. در هر ۲ صورت شما می‌توانید خانه خود را هوشمند کنید یا تجهیزات جدیدی به خانه خود اضافه کنید‌. در این مقاله با خانه هوشمند‌، سیستم‌های هوشمند و مزایای استفاده از آن‌ها آشنا شدید‌. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم‌.

سلب مسئولیت:
تیم دینو در تهیه محتوای رپورتاژ آگهی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.