Look who found a new home. Shot of a young woman sitting at home with an adorable little dog

5 راهی که حیوان خانگی شما می‌تواند به سلامت و شادی بیشتر شما کمک کند

قطعا افرادی که حیوانات خانگی دارند این حس را تجربه می‌کنند که هر زمان تمرکز کافی برای کار ندارند با اندکی بازی کردن با حیوان خانگی خود یا بیرون بردن آن‌ها برای یک هواخوری ساده، حالشان بهتر می‌شود. حیوان خانگی می‌توانند به سلامت، بهره‌وری و شادی کمک ‌کنند.

حیوانات خانگی می‌توانند از سلامت و رفاه انسان‌ها حمایت کنند اما این مزایا باید متقابل باشد. حیوانات خانگی ما موجودات حساسی هستند که شایسته مراقبت و احترام‌اند، نه به عنوان وسیله‌ای برای حمایت از رفاه انسان‌ها به ضرر خودشان.

در اینجا پنج راه وجود دارد که شما و حیوان خانگی‌تان می‌توانید در کنار هم سالم‌تر و شادتر شوید.

سگ مهربان

5 راه که حیوان خانگی شما می‌تواند به سلامتی و شادی شما کمک کند:

1. استراحت و آرامش

حیوانات همراه می‌توانند به کاهش استرس و ناراحتی کمک کنند. تحقیقات نشان داده است که حضور فیزیکی یک سگ می‌تواند فشار خون و ضربان قلب انسان‌ها را در طی یک کار دشوار کم کند، بیش از حضور یک عضو خانواده یا دوست.

بنابراین حیوانات خانگی می‌توانند منبع مهمی از راحتی، امنیت، حمایت و در واقع یک پناهگاه امن برای صاحبانشان باشند. حیوانات خانگی می‌توانند با حضور انسان آرام شوند و از محبت آن‌ها لذت ببرند؛ با این حال، تعامل شدید انسان و حیوان می‌تواند منجر به مشکلات وابستگی شود و آن‌ها را مستعد پرخاشگری، ترس و اضطراب جدایی کند.

برای برخی حیوانات خانگی، دست‌زدن بیش از حد یا نوازش نامناسب می‌تواند استرس‌زا و ترسناک باشد و منجر به پرخاشگری یا اضطراب شود.

برخی صاحبان حتی ترجیح می‌دهند با حیوانات خانگی‌شان در یک تخت بخوابند. خوابیدن در کنار یک حیوان می‌تواند پیامدهای بهداشتی داشته باشد، از جمله اختلال در خواب و احتمال انتقال بیماری یا آلرژی.

با این حال، خوابیدن در یک تخت با حیوان خانگی خود می‌تواند باعث خواب با کیفیت، امنیت و همراهی شود.

2. ساختن رابطه

ساختن رابطه برای هر دو صاحب و حیوان خانگی برای حفظ سلامت و شادی طرفین ضروری است. یک رابطه مثبت انسان و حیوان خانگی، رابطه‌ای است که باعث مسئولیت‌پذیری صاحب برای رفاه و بهزیستی حیوان می‌شود. برعکس، روابط ناسالم با حیوانات خانگی می‌تواند منجر به تروما و پرخاشگری شود. صاحبانی که دارای سگ‌های بد رفتار هستند می‌توانند از اضطراب و افسردگی رنج ببرند.

مهم است که حیوانات خانگی را با استفاده از روش‌هایی آموزش دهیم که به یک همزیستی مثبت بین انسان و حیوان برسد. تحقیقات نشان داده است که آموزش درست و اصولی مبتنی بر تنبیه مناسب، بهترین نتیجه را برای رفاه حیوان و مهارت ارتباطی آن دارد.

روابط قوی انسان و حیوان خانگی را می‌توان اغلب در حیوانات کمک‌کننده در مراکز بهداشتی مشاهده کرد. جایی که حیوانات می‌توانند حس عادی بودن را ایجاد کنند، خستگی را کاهش دهند و به کاهش افسردگی کمک کنند.

3. دوست‌یابی (دوستان دو پا و چهار پا)

بیرون بردن حیوان خانگی‌تان برای پیاده‌روی می‌تواند به اندازه ورزش کردن فایده داشته باشد. حیوانات خانگی می‌توانند به ایجاد دوستی‌ها و روابط سالم کمک کنند و حس جامعه را بسازند. به عنوان مثال، صاحبان حیوانات خانگی بیشتر احتمال دارد که با افراد دیگر در محل زندگی خود آشنا شوند.

چرا اینطور است؟ تحقیقات نشان می‌دهد که حیوانات خانگی تأثیر عمیقی بر “روان‌کاری اجتماعی” دارند و به ایجاد روابط با سایر صاحبان حیوانات خانگی و دوستداران حیوانات کمک می‌کنند.

بنابراین صاحبان حیوانات خانگی کمتر احتمال دارد که تنهایی و انزوای اجتماعی را نسبت به افرادی که حیوان خانگی ندارند، تجربه کنند.

4. تصمیمات تغذیه‌ای

دامپزشکان موافقند که میانگین دور کمر حیوانات خانگی در حال افزایش است و این شبیه آن چیزی است که در جمعیت انسانی هم در حال اتفاق افتادن است و رژیم غذایی و ورزش دو عامل مؤثر در کنترل این مورد هستند.

شیوع چاقی در سگ‌های خانگی با دور کمر صاحب آن‌ها مرتبط است که نشان‌دهنده سبک زندگی ناسالم است. در واقع صاحبان تمایل دارند که ناخواسته به سلامت حیوانات خانگی خود آسیب برسانند به دلیل همان عادات بد غذایی و سبک زندگی که باعث مشکلات سلامتی خودشان شده است.

با تشویق افراد برای تصمیمات تغذیه‌ای بهتر برای حیوانات خانگی‌شان، ممکن است بتوان انسان‌ها را نیز به تغذیه سالم‌تری برای خودشان تشویق کرد.

5. پیاده‌روی برای تندرستی

فعالیت بدنی منظم با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط است، هم برای افراد و هم برای حیوانات خانگی. پیاده‌روی راهی مقرون‌به‌صرفه و نسبتاً در دسترس برای اکثر صاحبان سگ‌ها است تا سلامت جسمی و رفاه کلی خود و حیوان خانگی خود را ارتقا دهند.

به عنوان مثال، افرادی که به طور منظم سگ‌هایشان را به پیاده‌روی می‌برند، توده بدنی پایین‌تر و سطح فعالیت بدنی بالاتری نسبت به افرادی که سگ ندارند یا سگ خود را به پیاده‌روی نمی‌برند، دارند. همچنین، پیاده‌روی حداقل سه بار در هفته می‌تواند درد کمر را کم کند و خطر عود آن را به نصف کاهش دهد.

با این حال، همه افراد به طور منظم سگ خود را به پیاده‌روی نمی‌برند. این می‌تواند به دلیل کمبود مکان‌های مناسب، نگرانی‌های ایمنی یا حتی نگرانی درباره رفتار سگ خود یا دیگران باشد. فراهم کردن امکانات مناسب، ایمن و کاربرپسند برای همه می‌تواند فعالیت افراد و حیوانات خانگیشان را تشویق کند. این می‌تواند شامل ایجاد “سطل‌های مدفوع” برای کاهش آلودگی مدفوع سگ یا طراحی پارک‌هایی است که فرصت‌ پیاده‌روی راحت و ایمن را فراهم می‌کند.

در نهایت زندگی با یک حیوان همدم باید یک رابطه دو طرفه سودمند، سالم و شاد باشد. پیروی از این پنج دستورالعمل باید به صاحبان و حیوانات خانگی آنها کمک کند تا آرامش و سلامتی را در کنار یکدیگر ارتقا دهند.

نظرات خود را درباره‌ی این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.