عادت های آمریکایی که خارجی ها را متعجب و گیج می کند

در حالی که برخی از این عادت های برای جامعه آمریکایی قابل قبول است، ممکن است دیگران را متحیر کند یا با عادات کشورهای دیگر در تضاد باشد. زیبایی‌های بسیاری در تنوع فرهنگی وجود دارد اما برخی از عادات آمریکایی به احتمال زیاد نگاه‌‌های متعجب سایر فرهنگ‌های جهانی را به دنبال خود دارد.

فرهنگ آمریکایی

عادت های آمریکایی که باعث تعجب می شود:

اسلحه بیشتر از مردم
فرهنگ استفاده از اسلحه در آمریکا برای بسیاری از مردم در سراسر جهان نامتعارف است. یک نظرسنجی در سال 2022 نشان داد که به ازای هر 100 شهروند حدود 120 اسلحه وجود دارد، موفقیتی که هیچ کشور دیگری به آن دست نیافته است.

بسیاری از کشورهای دیگر قوانین و نگرش‌های سختگیرانه‌تری برای کنترل اسلحه دارند که در تضاد با مالکیت و حمایت گسترده از سلاح گرم در ایالات متحده به لطف متمم دوم قانون اساسی است.

لباس غیر رسمی در محیط حرفه‌ای و کاری
در بسیاری از کشورها، یک محیط حرفه‌ای و کاری مانند یک دفتر مستلزم پوشیدن لباس رسمی است، بیشتر کت و شلوار و کراوات در سایه‌های متنوع خاکستری و آبی تیره. با این حال در آمریکا لباس‌های غیررسمی مانند شلوار جین و تی‌شرت در برخی محیط‌های حرفه‌ای (مخصوصاً آن‌هایی که جمعیت جوان‌تری دارند) پذیرفته شده و عادی است.

در حالی که لباس رسمی ممکن است سطحی از جدیت در کار را نشان دهد لباس لزوماً بهره‌وری را تعریف نمی‌کند. برخی از مردم این روزها در حالی که با لباس خواب کار می‌کنند، دنیا را نجات می‌دهند!

نوشیدن الکل در 21 سالگی
اکثر کشورها سن نوشیدن الکل دارند که حدود 18 سال است. به جز آمریکا که باید تا 21 سالگی صبر کنید. در حالی که کودکان زیر 21 سال مجاز به نوشیدن مشروب نیستند، می‌توانند رانندگی کنند یا به ارتش بپیوندند.انعام دادن زیاد
انعام دادن بین 15 تا 20 درصد (یا حتی بیشتر) یک رسم آمریکایی است که برای افراد دیگر کشورها غیرعادی یا غیر ضروری به نظر می‌رسد. فرهنگ انعام آمریکایی اغلب باعث سردرگمی در فرهنگ‌های مختلف می‌شود، به‌ویژه فرهنگ‌هایی که قبلاً برای بسیاری از ملیت‌های دیگر هزینه خدمات در صورت‌حساب را تعیین کرده است.

یخ در (تقریبا) همه چیز
اگر یک آمریکایی را با یک نوشیدنی در دست ببینید، احتمال اینکه داخل آن یخ باشد بسیار زیاد است. نوشیدنی‌های سرد با یخ برای دهه‌ها در ایالات متحده محبوب بوده‌اند.

یخ یک اثر خنک‌کننده به خصوص در آب و هوای گرم‌ یا در فصول گرم‌ سال دارد. برداشتن یک کیسه یخ برای باربیکیو در یک روز گرم تابستان بسیار آمریکایی است. کشورهای جهان یخ را معمولا به هیچ شکلی برای فروش عرضه نمی‌کنند.

شارژ مجدد نوشیدنی به صورت رایگان
اگر فنجان قهوه شما در یک رستوران آمریکایی تمام شود، کارکنان از پر کردن مجدد آن به صورت رایگان خوشحال می‌شوند! عرضه نوشیدنی‌های نامحدود در رستوران‌های آمریکایی به‌ویژه برای نوشیدنی‌های غیرالکلی، ممکن است در فرهنگ‌هایی که بر کنترل مصرف و اعتدال تأکید دارند، افراطی تلقی شود.

استفاده بیش از حد از تهویه مطبوع
تکیه بر تهویه مطبوع برای حفظ دمای سرد داخل خانه، حتی در هوای معتدل، یک هنجار بسیار آمریکایی است. اگرچه برای کمک به خنک ماندن عالی است اما در مناطقی که تهویه طبیعی دارند یا آب و هوای معتدلی دارند، می‌تواند بیهوده و با محیط زیست ناسازگار باشد.

کفش در خانه
بسیاری از آمریکایی‌ها با کفش وارد خانه می‌شوند و به گذاشتن کفش بیرون از خانه فکر نمی‌کنند. در فرهنگ آمریکایی، کفش تمیز است و کف خانه کثیف است. این عمل ساده در برخی از فرهنگ‌ها، مانند فرهنگ‌های شرقی یا اروپایی که انتظار می‌رود کفش‌ها بیرون گذاشته شوند، توهین‌آمیز به نظر می‌رسد.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.