محمدعلی کشاورز

محمدعلی کشاورز درگذشت و سینمای ایران پدر سالار را از دست داد!

محمدعلی کشاورز بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ساعاتی پیش یعنی در تاریخ ۲۵ خرداد ۹۹ در سن ۹۰ سالگی درگذشت. پدر سالار سینمای ایران، در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد.  این هنرمند عزیز از اوایل خرداد در بیمارستان بستری بود و در نهایت امروز دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: درگذشت صدیقه کیانفر ، بازیگر سینما و تئاتر بر اثر سکته قلبی

از فعالیت های هنری محمدعلی کشاورز می‌توان به سریال‌های پدر سالار، دایی‌جان ناپلئون، سربداران، گرگ‌ها و افسانه سلطان و شبان اشاره کرد.

از سوی دیگر فعالیت‌های تئاتری او نیز بسیار گسترده بوده که می‌توان به آنتیگون، آندورا، ادیپوس شهریار، اشباح، افول، بازی استریندبرگ، بختک، پستخانه، چند لحظه تا مرگ و چوب به دست‌های ورزیل اشاره کرد.

محمدعلی کشاورز

در نهایت باید بگوییم که آقای کشاورز در سینما نیز فعالیت‌های خوبی داشته‌اند و در دوران فعالیت خود خوش درخشیده‌اند که می‌توان به فیلم‌های سینمایی چون برزخی‌ها، کمال‌الملک، مردی که موش شد، خشت و آینه، رگبار، شطرنج باد، روز واقعه، خسوف، درخت زیتون، کفش‌های میرزا نوروز، مادر، جستجو در جزیره، ناصرالدین شاه آکتور سینما و دلشدگان اشاره کرد. اما اغلب او را به عنوان پدر سالار می‌شناسیم و جای او همیشه در سینمای ایران خالی خواهد بود.

ظاهرا محمدعلی کشاورز از اوایل خرداد دچار مشکلات کلیوی شد و پس از آن عفونت ریه به سراغ او اومد و ایشان را به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل کردند. از هم دوره‌ای‌های ایشان می‌توان به زنده یاد داوود رشیدی، علی نصیریان، زنده ‌یاد عزت‌الله انتظامی و زنده ‌یاد جمشید مشایخی اشاره کرد. در نهایت درگذشت پدرسالار سینما و تلویزیون ایران را به همگان تسلیت می‌گوییم.

امتیاز: 4.5 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar رضا گفت:

    خدایش رحمت کناد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.