نحوه صحیح مسواک زدن

برای مسواک زدن وقت بگذارید و نحوه صحیح مسواک زدن را بیاموزید!

قطعاً می‌دانید که دندان‌ها یکی از مهم‌ترین اعضای بدن هستند که باید حتماً به آنها رسیدگی شود. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا در این مطلب آموزشی از نحوه صحیح مسواک زدن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب کاربردی موردتوجه شما عزیزان قرار گیرد.

نحوه صحیح مسواک زدن

مسواک زدن قوانین و قواعد خاص خود را دارد که شاید کسی به آن توجه نکند اما بسیار حائز اهمیت است و در سلامت دندان‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت. در مطالب قبلی توضیحاتی در راستای ضدعفونی کردن مسواک‌ها ارائه کردیم و پس‌ازآن نحوه صحیح مسواک زدن است که اهمیت دارد و باید حتماً به آن توجه داشته باشید.

برای شروع باید مسواک را در زاویه‌ای مناسب که تقریباً 45 درجه است بر روی دندان‌ها قرار دهید و مسواک را به جلو و عقب بر روی دندان‌ها و لثه حرکت دهید. این حرکت می‌تواند همزمان به‌صورت افقی و عمودی انجام شود. سپس باید مسواک را بر روی سطح دندان‌های جعبه و عقبی قرار دهید و روی سطح این سری از دندان را با حرکت جلو عقب مسواک بزنید.

توجه داشته باشید که بخش داخلی دندان از آلودگی‌های بیشتری برخوردار است و باید حتماً مسواک را با حرکت بالا به پایین و چپ و راست، سطح داخلی دندان‌ها را نیز تمیز نمایید. برای تمیز کردن سطوح داخلی دندان بهتر است زاویه مسواک را به‌صورت عمود بر روی دندان خود قرار دهید. پس از پایان مسواک زدن که باید به مدت 2 تا 3 دقیقه به طول بینجامد، باید مسواک را به‌آرامی بر روی زبان خود بکشید تا باکتری‌های موجود بر روی زبان هم از بین بروند.

نحوه صحیح مسواک زدن

درنهایت پس از پایان کار دهانتان را با آب بشویید و کاملاً تمیز کنید. توجه داشته باشید که باید حداقل 2 بار در روز، به مدت 5 دقیقه دندان‌ها را مسواک بزنید و نباید بلافاصله بعد غذا مسواک زدن را شروع کنید زیرا مسواک زدن بعد از مواد غذایی اسیدی، دندان‌ها را ضعیف خواهد کرد و آسیب جدی به دندان‌ها می‌رساند. مسواک خود را هر 2 یا 3 ماه یک‌بار تعویض نمایید و در انتخاب مسواک هم دقت کنید. برای مراقبت و ضدعفونی مسواک خود هم می‌توانید به مطالب قبل مراجعه نمایید.

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar °•■ Fāřżãm.ĢĐ ■•° گفت:

    مفید بود 👍🏻👍🏻 و البته مطلب لینک‌شده‌ش…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.