آرات حسینی

آرات حسینی کودک ۷ ساله‌ای که گرفتار خشونت خانگی برای فضای اینستاگرامی است

آرات حسینی کودکی که ویدیوهایش در اینستاگرام دست به دست می‌شود را همه می‌شناسید. آرات از کودکی شاید قبل از یک سالگی فعالیت‌های ورزشی خود را در حالی که بسیار کوچک بوده آغاز کرد. آرات روز به روز زیر تمرینات پدر له می‌شد و در حالی که تمرینات سنگینی را به سختی انجام می‌داد، برای پدر پول بدست می‌آورد. در نگاه اول شاید همه ما فکر می‌کردیم که آرات استعداد خود را خیلی زود در زمینه‌ی ورزش کشف خواهد کرد و خیلی زود به یک ستاره ورزشی تبدیل خواهد شد. اما اینطور نیست و به گفته‌ی برخی از کاربران، ظاهرا آرات با کودکان کار فرقی ندارد چرا که فعالیت‌ها و تمرین‌های سخت و فشرده او، راهی برای کسب درآمد برای خانواده حسینی است.

به تازگی موج جدیدی به راه افتاده که آرات در آینده به یک ستاره فوتبال تبدیل خواهد شد. پدر آرات در این راستا سعی کرد تا با بزرگان فوتبال ارتباط برقرار کند و به هر دری بزند تا آرات را وارد این فضا کند. اما آرات 7 ساله در میان تصمیمات خانواده خود گرفتار بوده و به نوعی با خشونت خانگی به شکلی نامحسوس مواجه شده است. این کودک چیزی از بازی و کارهای کودکانه نمی‌داند و از همان یک سالگی که اولین ویدیوهای او منتشر شده، درگیر فضای اینستاگرامی است.

آرایت حسینی

اکنون آرات بیش از 3 میلیون فالوور دارد و دغدغه‌اش لایک، کامنت و حمایت از سوی مردم و فوتبالیست‌ها است. از سوی دیگر پدر آرات در موارد مختلفی عنوان کرده باشگاه لیورپول از آرات دعوت کرده یا سعی کرده تا او را به عنوان بازیکن جذب کند. اما نکته جالب این است که اولا طبق مقررات، باشگاه‌ها مجاز به جذب بازیکن در این رده سنی نیستند و امضای قرارداد حرفه‌ای تا قبل از 16 سالگی غیرممکن است. دوما لیورپول اعلام کرده که هرگز سعی در جذب آرات نداشته و هیچ‌گونه توافق و یا قراردادی در این زمینه صورت نگرفته است. در واقع باشگاه لیورپول به کلی خبر حمایت از آرات حسینی را تکذیب کرده است. در واقع آرات هرگز به دعوت هیچ تیم یا باشگاهی از ایران خارج نشده بلکه با ویزای دانش آموزشی به انگلیس رفته است.

بیشتر بخوانید: مسدود شدن صفحه اینستاگرام تتلو : قاچاق دختران 15 تا 20 ساله در استانبول

آرات اکنون به یک اسباب بازی اینستاگرامی برای خانواده‌اش تبدیل شده و پدرش سعی دارد تا به زور آرات را در تیم‌های اروپایی جای دهد. در واقع باید بگوییم که این روشی نیست که فردی را به یک فوتبالیست تبدیل کنید و هرگز شخصی از این طریق به موفقیت نرسیده یا افتخار ملی کسب نکرده است. شاید بهتر باشد بگذارند آرات کودکی کند، به بازی با دوستان خود بپردازد و دغدغه‌های کودکانه خود را داشته باشد.

به طور کلی این روش اصلا قابل قبول نیست که بسیاری از افراد از طریق فرزندانشان در فضای مجازی کسب درآمد می‌کنند و از کودکان خود استفاده ابزاری دارند. از سوی دیگر چنین ماجرایی در گذشته در کشورهای دیگر رخ داده و کودکی به نام ریچارد ساندراک 6 ساله، متولد اوکراین با کمک پدرش فعالیت‌هایی مشابه آرات را انجام می‌داده و به قدری محبوب بوده که از او به عنوان قوی‌ترین کودک جهان یاد می‌شد. اما اکنون ریچارد پدر خود را ترک کرده، ورزش را هم کنار گذاشته و خبری از بدن ورزیده و سیکس پک هم نیست.

ریچارد ساندراک

شاید بهتر باشد که خانواده آرات این بازی اینستاگرامی را کنار بگذارند و به این خشونت خانگی پایان دهند تا آرات هم مانند بسیاری از کودکان دیگر کاملا عادی بزرگ شود و مسیر زندگی خود را پیدا کند. همچنین شاید بهتر باشد خانواده آرات این کودک 7 ساله را از میان موجودات عجیب و غریب اینستاگرام بیرون بکشند و صفحه او را برای همیشه ببندند.

امتیاز: 3.7 از 5 (15 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۷ دیدگاه

  1. Avatar حسین گفت:

    ارات معلوم نیست دختر یا پسر اصلا من ادم دینی نیستم ولی اگر برای ادم های دینی بگم برای یک دختر زشته که لباس ش را در بیاورد و با شرت باشد تازه از ارات سو استفاده بکنند که پول در بیاورد داخل اینستاگرام هم چیز های بد هست هم چیز های خوب اگر قرار باشد این بچه 7 ساله اینستاگرام داشته باشد پاش به رابطهی جنسی باز می شود

  2. Avatar Amira گفت:

    چطور نمیگی که باعث فحش خوردن علی کریمی می شه

  3. Avatar Amira گفت:

    عه چطور نمیگی که از هرمون استفاده می کنه یا باعث فحش خوردن علی کریمی میشه

  4. Avatar اسماعیل گفت:

    پدر ارات تنها سعی اش این بود که از طریق ارات پول در بیاره ومهاجرت کنه و الان هم ارات براش اصلا مهم نیست تنها چیزی که براش مهمه تعداد فالور است که از این طریق درامد و مهاجرتش اوکی بشه

  5. Avatar ندا گفت:

    چرا فقط دیدگاهی که خودتون می پسندین رو میذارین و چیزی که قبول ندارید یا مطابق متن و مقاله شما نیست نشون نمی دید؟؟!!

  6. Avatar محمد گفت:

    کاملا درسته پدرش بهتره روند رو کند کنه تا بتونه بچگی کنه
    وگرنه استعدادش از بین میره

  7. Avatar ندا گفت:

    اولا که دلیل نمیشه اگه آرات برای رسیدن به علاقه و استعدادش تلاش میکنه کودکی نمیکنه
    تو مصاحبه هایی که با پدرش شده ، پدرش هر روز اونو پارک می بره و برای کودکی کردن و بازیش وقت میذاره
    نه پدر آرات و نه هیچکس دیگه تو خانواده سابقه ورزشی نداشته که پدرش بخواد به زور کودکشو مجبور کنه برای رسیدن به آرزوهای از دست رفته خودش تلاش کنه
    پدر آرات مجبور شده حتی ماشینش رو بفروشه و خیلی از خود گذشتگی های دیگه بخاطر پسرش کرده … کارهایی که خیلی از پدرها حاضر نیستن انجام بدن
    دوما اگر آرات ایران بود اینقدر کار پدرش مورد تمسخر و تحقیر و سرزنش قرار نمی گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.