چشمان آبی

بیشترین مردم چشم آبی جهان در کدام کشورها زندگی می‌کنند؟

چشم‌های آبی یکی نادر‌ترین چشم‌های جهان است و تنها ۸ درصد از کره زمین دارای چشم‌های آبی هستند. ژن چشم آبی مغلوب است به همین دلیل مردم چشم آبی بسیار کم هستند. چشم‌های آبی بیشتر در مناطق شرقی و شمالی اروپا به ویژه در کشورهای نزدیک دریای بالتیک دیده می‌شود. در این میان کشورهای استونی و فنلاند بیشترین درصد مردم چشم آبی را نسبت به هر کشور دیگری دارند. مردم چشم آبی همچنین در اروپای جنوبی، شمال آفریقا و در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی آسیا نیز وجود دارند.

بیشترین مردم چشم آبی جهان

چشم آبی

استونی

استونی یک کشور در اروپای شمالی است که توسط روسیه، لتونی، سوئد، فنلاند، دریاچه پیپوس، دریای بالتیک و خلیج فنلاند احاطه شده است. قلمرو استونی شامل 2222 جزیره بوده که مساحتی در حدود 16366 مایل مربع دارد. زبان رسمی مردم این کشور استونیایی است. استونی جمعیتی بیش از 1،319،133 نفر دارد. بیش از 68.7٪ از مردم ساکن در این کشور استونی هستند و بیشترین گروه ساکنین غیربومی شامل روس‌ها (24.9٪)، بلاروسی‌ها (0.9٪) و اوکراینی‌ها (1.8٪) است. استونی با داشتن بیش از 89٪ مردم چشم آبی، بیشترین مردم چشم آبی جهان را دارد.

فنلاند

فنلاند یک کشور در اروپای شمالی است. این کشور شمالی، با خلیج فنلاند، خلیج بوتنیا و دریای بالتیک هم مرز است. فنلاند مساحتی حدود 130،666 مایل مربع دارد. این کشور از تراکم جمعیت پایینی در اروپا برخوردار بوده است. بیش از 88.7٪ ساکنان این کشور فنلاندی هستند. فنلاند نیز مانند استونی بیشترین تعداد افراد با چشمان آبی را دارد و حدود 89٪ از ساکنان آن چشم آبی هستند. فنلاند همچنین دارای بیشترین جمعیت با موهای بور است.

ایرلند

ایرلند یک کشور جزیره‌ای است و این کشور بیستمین جزیره بزرگ جهان، سومین جزیره بزرگ در اروپا و دومین جزیره بزرگ در جزایر بریتانیا است. ایرلند از همه‌ی جهات با بریتانیای کبیر هم مرز است. کشور ایرلند، بالغ بر 4.9 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از 57٪ از آنها چشم آبی هستند.

اسکاتلند

اسکاتلند سومین جزیره شمالی بریتانیای کبیر بوده و با اقیانوس اطلس، دریای ایرلند، انگلیس، دریای شمال و بیش از 790 جزیره از جمله هبریدز و جزایر شمالی هم مرز است. این کشور یکی از کشورهایی است که بریتانیا را تشکیل می‌دهد. اسکاتلند مساحتی در حدود 30،090 مایل مربع دارد و بیش از 5.4 میلیون نفر جمعیت در این کشور زندگی می‌کنند. بیش از نیمی از مردم اسکاتلند دارای چشم‌های آبی هستند و این کشور نیز بیشترین مردم با چشمانی آبی را در جهان دارد.

لیست کشورهایی که بیشترین مردم چشم آبی جهان را دارند

چشم آبی
امتیاز: 4.2 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۶ دیدگاه

  1. Avatar رسول گفت:

    سلام.
    متشکرم جالب بود.
    همیشه برام جالب بوده بدونم چشم آبی ها اصالتا به کدام کشور و منطقه بر میگردن.
    توی فامیل ما بیشتر از ۱۰ مورد چشم آبی داریم.

  2. Avatar مینا گفت:

    کشورهایی مثل آلمان و لهستان و اوکراین و دانمارک و سوئد و نروژ و هلند و کانادا درصد بالایی چشم آبی دارند.
    در ایران در مناطقی مثل لرستان و کردستان و کرمانشاه و مازندران درصد قابل توجهی از مردم چشم آبی هستند.

  3. Avatar ضحا گفت:

    خداروشکر چشمم مشکی هست خیلی خوب شد پس خوبه دارم میرم فنلاند

  4. Avatar امید گفت:

    پس مردم آلمان چی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.