ازدواج اجباری

ماجرای طرح عجیب و خنده‌دار ازدواج اجباری برای پایین آوردن سن ازدواج

این روزها ماجرای طرح عجیب ازدواج اجباری به دولت و مجلس پیشنهاد شده که این موضوع نظر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده و مایه طنز شده است. در واقع این پیشنهاد به منظور پایین آوردن سن ازدواج و  افزایش ازدواج جوانان مطرح شده است. اما مسئله‌ی اصلی این است که در شرایطی که بسیاری جوانان بیکار هستند یا به استقلال مالی نرسیده‌اند، قادر به ازدواج نیستند و هزینه‌های برگزاری مراسمات یا به طور کلی هزینه‌های یک زندگی مشترک بسیار سنگین است. البته بد نیست عنوان کنیم که این پیشنهاد از سوی حجت الاسلام محمد ادریسی سردبیر نشریه سراج مطرح شده است. در ادامه جزییات بیشتر از این طرح پیشنهادی را عنوان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: ماجرای جنجالی کارگاه آموزش مهارت‌های ارتباطی چند همسری در تهران

طرح ازدواج اجباری حجت الاسلام محمد ادریسی به منظور کاهش انحرافات جوانان، برطرف شدن نیازهای جنسی جوانان و فرزندآوری مطرح شده است که به طور کلی طرحی عجیب است. در شرایط فعلی و در چنین مشکلات اقتصادی و خط فقر 9 میلیون تومانی، هیچ جوانی قادر به ازدواج نخواهد بود و طبیعتا سن ازدواج افزایش خواهد داشت. از سوی دیگر اگر هم ازدواجی صورت گیرد، خبری از فرزندآوری نخواهد بود چراکه مردم قادر به پرداخت هزینه‌های این چنینی نیستند.

در این طرح ازدواج اجباری، پیشنهاد شده که ازدواج اختیاری از 17 سالگی تا 28 سالگی باشد و پس از 28 سالگی باید وارد مرحله ازدواج اجباری شویم. در واقع جوانانی که پس از سن 28 سالگی ازدواج نکرده باشند، باید ربع درآمد خود را طبق این طرح پیشنهادی از دست دهند و این پول در اختیار افراد کم‌بضاعت قرار خواهد گرفت. به طور کلی تمامی پیشنهادات این طرح شبیه به یک طنز است و هرگز مردم چنین طرحی را جدی نخواهند گرفت. اگر بحث مالی و شرایط بد اقتصادی را هم کنار بگذاریم، باز هم نمی‌توان چنین طرحی را پذیرفت چراکه انتخاب یک زندگی مشترک، کاملا شخصی بوده و ارتباطی به دولت‌ها و حکومت‌ها ندارد.

در شرایط فعلی که جوانان شغل، سرمایه و مسکن ندارند تا یک زندگی مشترک را آغاز کنند، چنین طرحی نمی‌تواند به پایین آوردن سن ازدواج و تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری کمک کند. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در رابطه با این طرح ازدواج اجباری با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: خط فقر 9 میلیونی در سال 99 و مردمی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۱۴ دیدگاه

  1. Avatar آی بلاله گفت:

    حالا فهمیدین خیلی از این خبرا واسه پرت کردن حواستون از یه خبر بزرگتره؟

  2. Avatar u گفت:

    این بخش خیلی جالبه =در واقع جوانانی که پس از سن 28 سالگی ازدواج نکرده باشند، باید ربع درآمد خود را طبق این طرح پیشنهادی از دست دهند و این پول در اختیار افراد کم‌بضاعت قرار خواهد گرفت.
    بجای اینکه از درامد میلیادری خودشون که توله هاشونو به امریکایی میفرستن که شب و روز مرگ برامریکا میگن بدن میگن ازدواج اجباری درواقع دارن رفع مسئولیت میکنن و اصل طرح ازدواج اجباری پاک کردن صورت مساله هست که نگن امار سن ازدواج بالا رفته

    • Avatar احمد گفت:

      سلام. مسئولین محتوای سایت. وجود چنین طرحی در مجلس به صورت رسمی تکذیب شده است. نوشتن این تحلیل چه دلیلی دارد؟ طبعا این مجله صفحه اینستا یا کانال تلگرامی نیست که بر اساس شایعات به روز رسانی شود. هر محتوایی که منتشر می شود باید مبنای ژورنالیستی داشته باشد. به عدد ساکنین کشور هم درباره راهکار پیری جمعیت پیشنهاد و نظر وجود دارد. یک عده نظرات شخصی را به عنوان طرح در مجلس مطرح کردند و رسما تکذیب شد. لطفا حداقل خبر تکذیب شدن آنرا هم اضافه کنید. با تشکر

  3. Avatar r گفت:

    تو دهه 80 که یکم کار پیدا میشد یکم پس انداز کردم برا یک خونه بعد از 87 پول ایران شتاب سقوط سعودی گرفت پول و سرمایه بی ارزش شد و گدا شدیم رفت کار هم که سختر و بادستمزد کمتر پیدا میشد و قیمت مواد غذایی اولیه و روزمره روزبه روز گرونترمیشه ..الان کرونا اومده جدا از بیکاری و فقرو گرونی بیشترشدیم محتاج پدرومادر… جز انتقام هیچی نمیتونم بفهمم

  4. Avatar محمدجواد گفت:

    خانم نویسنده این طرح پیشنهاد الآن هیچ یک از نماینده‌ها نیست، چندین سال پیش مطرح شده.
    این خبر حقه‌ی یکی از خبرگذاری هاست برای به تمسخر گرفتن این مجلس.
    لطفا دقت بیشتری بکنید و روی موج هیجان و شایعه سوار نشید، با تشکر.

    • Avatar محمدجواد گفت:

      نظر مراجع تقلید در مورد ازدواج اجباری
      از نظر بسیاری از متخصصین احکام و طبق نظر بیشتر مراجع عظام، ازدواج اجباری ممنوع است. در ادامه نظر برخی از علما و فقها در مورد ازدواج اجباری آورده شده است:

      آیت‌الله خامنه‌ای: اگر زن و مرد یا یکی از آن دو را به ازدواج مجبور نمایند و بعد از خواندن عقد راضی شوند و بگویند به آن عقد راضی هستیم عقد آن‌ها صحیح است.

      آیت‌الله سیستانی: عقد باطل است.

      آیت‌الله هادوی تهرانی: رضایت دختر شرط عقد صحیح است و اگر این شرط حاصل نباشد عقد باطل است.

      آیت‌الله مکارم شیرازی: عقد حاصل نیست.

      • Avatar ستار گفت:

        ببخشید شما میدونید حکم صیغه اهل کتاب چیه؟

      • Avatar یا علی گفت:

        این که شما نوشتید هیچ ربطی به این طرح نداره.
        موضوع شما در اجبار نمودن فرد به ازدواج با شخصی غیر دلخواه است که موجب بطلان عقد است.
        موضوع این طرح اجبار مجردها به ازدواج با شخصی دلخواه در شرایط سخت اقتصادی فعلی به هر ترتیبی است.
        لطفاً خودتان را تحمیق نکنید، مردم آگاهند و انحرافات شما از موضوع سودی ندارد.

  5. Avatar امین گفت:

    اینها میگن چشم تو ببند فقط ازدواج کن، اما نه از روی دلسوزی، بلکه نیازمند ماه عسل این ازدواج هستند چون کارگر و سرباز و کیسه شنی بیشتری نیاز دارند! خوب جای تعجب نیست که دادگاه خانواده هیچوقت جای سوزن انداختن نداشته باشه، تازه میگن طلاق رو کشش بدید شاید 2 تا توله دیگم پس انداختن!

  6. Avatar یا علی گفت:

    موافقم. طرح خوبیه. مخصوصا برای خانمها که دیگه امیدی به ازدواج ندارن و وارد سن تجرد قطعی شدن.
    فقط نمی دونم چرا تو ایران به جای تشویق زبان تهدید رو انتخاب میکنن.
    مثلا چرا به جای اخذ مالیات در قبال ازدواج نکردن و … مشوق نمیدن. من خودم حاضرم چهار تا زن بگیرم ولی حکومت اسلامی مسکن و شغل با درآمد کافی و یارانه و درمان کاملا رایگان مانند بعضی از کشورهای عرب اهل تسنن منطقه در اختیارم بگذاره.
    به جای یک فرزند هم از هر زن 5 فرزند که مجموعا 20 فرزند خواهند شد برای افزایش جمعیت مسلمین شیعه خواهم آورد.
    من حاضرم اما آیا حکومت هم حاضر است؟
    به نظرم بیشتر مسئولین ایران نفوذیهای دشمن ایران و ایرانی هستند که به ریش ملت میخندند چون از هر آدم بیسوادی هم بپرسی چرا پسران مملکت ازدواج نمیکنن و چرا دخترها مجرد مانده تا از سن باروری خارج میشوند می داند دلایلش چیست و نیاز به گفتن نداره.
    فقط خدا به داد ما مردم برسه و ما رو از رحمات خودش بهره مند کنه چون از این حکومت با این همه نفوذی دست نشانده که ناامید شدیم.

  7. Avatar ملیحه گفت:

    ببخشید ها همین مایی که ازدواج کردیم چی شده الان عقدیم همش میگیم هیچ چی نخوریم تا هزار ت بمونه واسه قصد وسیله و رهن خونه کلا از زندگی چیزی نفهمیدیم

  8. Avatar یاسر گفت:

    بابا ایولا خدایی گل کاشتین… شما دیروز با ۵۰ هزار تومان زن گرفتید، امروز با ۵۰ هزار تومان فوش هم به آدم نمیدم چه برسه به زن! واقعا من افتخار میکنم به چنین مسئولین با کفایتی که هم اقتصاد را درست کردن و هم ازدواج را و همین که مارا به مقام والای انسانی رساندن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.