اتاق خشم: آیا این اتاق ها خشم شما را تسکین می دهند یا رفتار بد را تقویت می کنند؟

استفاده از اتاق خشم و خرد کردن وسایل قدیمی ممکن است احساس خوبی داشته باشد اما آیا این کار برای مدیریت خشم شما واقعا مفید است؟

آیا تا به حال آنقدرعصبانی شده‌اید که بخواهید چیزی را بشکنید؟ در حال حاضر می‌توانید به لطف اتاق‌های خشم در ازای پرداخت مبلغی، با پرت کردن ظروف، شکستن کامپیوتر یا تلویزیون‌های از کار افتاده و قدیمی خود را تخلیه کنید.

اتاق خشم در ایران

در حالی که ایده شکستن تلویزیون یا وسایل چینی پس از یک روز خسته کننده در محل کار یا یک دعوای ناراحت‌کننده با شریک زندگی تان، جذاب به نظر می‌رسد اما اتاق های خشم ممکن است به شما کمک نکنند تا با خشم خود به روشی سالم کنار بیایید.

آیا ابراز خشم چیز خوبی است؟

اسکات بی روانشناس بالینی می گوید: “خشم سرکوب شده انواع مشکلات را برای روح و جسم شما ایجاد می‌کند و می‌تواند به علائم فیزیولوژیکی یا علائم روانی مانند اضطراب دامن بزند. اما روشی که باید خشم خود را به واسطه آن کنترل کنید بسیار مهم است.

مشکل این است که ما نمی‌دانیم چگونه خشم خود را به طور سازنده مدیریت کنیم و اکثر مردم به خاطر زندگی شهری و مدرن اغلب عصبانی هستند. ما به مردم یاد نداده‌ایم که چگونه خشم خود را به روش‌های سالم ابراز کنند یا منشا خشمشان را پیدا کنند.

اتاق خشم یکی از راه‌های تخلیه احساسات منفی است، اما احتمالاً در دراز مدت تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند.”

او می‌گوید: “احتمالاً در آن لحظات احساس کنید که سبک شده‌اید و احساساتتان تخلیه شده است اما من فکر می‌کنم که احتمالاً این روش به صورت کوتاه مدت اثر دارد. خرد کردن چیزهای مختلف ممکن است باعث تسکین کوتاه مدت شما شود اما کمک زیادی به حل مشکلات مزمن عصبانیت نمی‌کند.”

آیا در اتاق خشم خطری وجود دارد؟

اتاق ‌های خشم نه تنها مزایای کوتاه مدتی دارند بلکه ممکن است برای برخی افراد خطر ایجاد کنند.

کسانی که مشکلات خشم و عصبانیت جدی دارند و در گذشته بسیار خشن بوده‌اند ممکن است مشتریان عالی برای اتاق خشم باشند. دکتر بی می‌گوید اتاق خشم به احتمال زیاد راه‌های منفی مقابله با خشم را تقویت می‌کند.

چالش بزرگ‌تر این است که روش‌های مناسب‌تری را برای تشخیص و ابراز خشممان بیاموزیم. مسئولیت کارهایمان را بپذیریم و بتوانیم بالغانه و درست راه حلی برای آن پیدا کنیم.

اتاق‌های خشم ممکن است به طور موقت احساسات بد را از بین ببرند اما به دلایل اصلی خشم نمی پردازند یا به افراد کمک نمی‌کنند تا راه‌های سالم‌تری را برای مدیریت احساسات خود یاد بگیرند.

آیا باید از اتاق های خشم دوری کنیم؟

لزوماً نه.

او می‌گوید: “فکر می‌کنم اگر بخواهید تفریحی در این اتاق‌ها داشته باشید، خوب است، اما این کار جنبه درمانی ندارد. اگر با یک مشکل جدی عصبانیت دست و پنجه نرم می‌کنید بهتر است اتاق خشم را رها کنید و یک درمانگر پیدا کنید.“

یک درمانگر با تکنیک‌های آرام سازی، بازسازی شناختی (روشی برای تغییر تفکر شما) و تقویت مهارت‌های ارتباطی می‌تواند به شما کمک کند در درازمدت کنترل بیشتری بر روی احساسات خود داشته باشید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.