حذف دی‌اکسید کربن هوا

ابداع روش جدید برای حذف دی‌اکسید کربن هوا توسط مهندسان دانشگاه MIT

انستیتوی فناوری ماساچوست ظاهرا سلاح جدیدی را در مبارزه با آلودگی‌های آب و هوایی ابداع کرده است. به گزارش MIT News، محققان سیستم جدیدی برای حذف دی‌اکسید کربن هوا ایجاد نموده‌اند. در ادامه با دینو همراه باشید.

روش جدید برای حذف دی‌اکسید کربن هوا

این سیستم جدید برای حذف دی‌اکسید کربن از یک جریان هوا ساخته شده که می‌تواند تقریبا در هر سطح غلظتی کار کند. از خروجی نیروگاه‌ها گرفته تا هوای آزاد. این ابداع جدید مانند یک مبدل کاتالیزوری با تکنولوژی بالا عمل می‌کند و می‌تواند برگرداننده بازی به نفع هوای پاک باشد. جزییات کارکرد این سیستم، توسط محققان MIT – «ساهاگ ووسکین» دانشجوی فوق دکتری و پروفسور «تی. آلن هاتون» – در مقاله‌ای به نام Faradaic Electro swing Reactive Adsorption for Capture CO2، شرح داده شده است. این مقاله طی همین ماه در مجله انرژی و علوم محیطی منتشر شد.

حذف دی‌اکسید کربن هوا

عملیاتی شدن روش جدید

MIT معتقد است که سیستم جدید نسبت به سایر روش‌ها به انرژی و هزینه کمتری برای عملیاتی شدن نیاز دارد. همچنین نیازمند غلظت‌های بالا است. مانند مواردی که در خروجی دودکش‌ها در نیروگاه‌های مبتنی بر سوخت فسیلی یافت می‌شود. دستگاهی که در قلب این سیستم قرار دارد مانند یک باتری بزرگ رفتار می‌کند. به طوری که دی‌اکسید کربن را از یک جریان گازی که با شارژ شدن از الکترودهای خود عبور می‌دهد، جذب می‌نماید. سپس با تخلیه، دی‌اکسید کربن خالص از بین می‌رود.

هاتون به MIT News گفت:

در آزمایشگاه‌های من، ما تلاش کرده‌ایم تا فناوری‌های جدیدی را برای مقابله با طیف وسیعی از مسائل زیست محیطی ایجاد کنیم. مواردی که از نیاز به منابع انرژی حرارتی، تغییر در فشار سیستم یا افزودن مواد شیمیایی برای تکمیل چرخه‌های جداسازی و رهاسازی جلوگیری کند.

چنین دستاوردی از زندانی کردن دی‌اکسید کربن، نمایشی آشکار از قدرت رویکردهای الکتروشیمیایی است که فقط به نوسانات ولتاژ کوچکی نیاز دارد تا این جداسازی را انجام دهد.

حذف دی‌اکسید کربن هوا در آینده

در حین کار، دستگاه بین شارژ و تخلیه، به طور متناوب عمل می‌کند. در طی چرخه شارژ، هوای تازه از طریق سیستم دمیده می‌شود. در نهایت هنگام تخلیه، دی‌اکسید کربن متمرکز شده، از بین می‌رود.

تیم تحقیقاتی MIT برای تجاری‌سازی این سیستم، شرکتی به نام Verdox را راه‌اندازی کرده است. این شرکت همچنین قرار است برنامه‌هایی برای بازیافت بطری‌های نوشابه و ایجاد غذای گیاهی داشته باشد.

در نظرات با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تهران خاموش می‌شود: تخریب لایه ازن و خطر هشداردهنده آلودگی هوا

بیشتر بخوانید: ایده برج‌های شبکه‌ای با طراحی عجیب و با هدف کاهش آلودگی هوا

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.