سپری کردن زمان بیشتر در فضای سبز با استفاده کمتر از داروهای تجویزی مرتبط است

طبق یک مطالعه جدید در فنلاند، گذراندن زمان مکرر در طبیعت یا فضای سبز مانند پارک‌ها و باغ‌ها می‌تواند به کمتر شدن مصرف دارو های تجویزی کمک کند.

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در کنار یک پارک سرسبز یا جنگل زیبا زندگی کنید، در این مطالعه به نظر نمی‌رسد که دیدن این مناظر از خانه تاثیرگذار باشد. هیچ ارتباطی بین مصرف داروهای تجویزی و تعداد فضاهای سبز و آبی اطرافتان وجود ندارد و در واقع بیرون رفتن و گذراندن وقت در طبیعت است که تفاوت ایجاد می‌کند و تاثیرگذار است.

ارتباط بین فضای سبز و کم شدن دارو

محققان دانشگاه تامپره فنلاند و دانشگاه فنلاند شرقی از اطلاعات حدود 6000 ساکن هلسینکی (پایتخت فنلاند) و داروهایی که این افراد برای شرایطی مانند اضطراب، بی‌خوابی، افسردگی، فشار خون بالا و آسم مصرف می کردند، در تحقیقات استفاده کردند

در این تحقیقات، از شرکت‌کنندگان مطالعه در مورد داروهایی که مصرف می‌کردند و همچنین تعداد فضا های سبز و آبی (محیط‌های طبیعی در خشکی، نزدیک دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و یا دریا) که می‌توانستند از خانه ببینند، این که چند بار از این منظره‌ها دیدن کردند و اینکه چند وقت یکبار در آنها وقت صرف کرده یا ورزش کردند، سؤال شد.

در این مطالعه، سه یا چهار بار دیدن فضای سبزی در هفته با 33 درصد احتمال کمتر استفاده از داروهای سلامت روان، 36 درصد احتمال کمتر استفاده از دارو های فشار خون و 26 درصد احتمال کمتر استفاده از داروهای آسم همراه بود.

این درصد‌ها برای حداقل پنج بازدید در هفته به ترتیب 22 درصد، 41 درصد و 24 درصد کاهش پیدا کرد. زمانی که درآمد خانواده و تحصیلات فرد هم در این تحقیقات در نظر گرفته شد، درصدها همچنان برقرار بود اما محاسبه BMI (شاخص توده بدنی) این ارتباط را ضعیف کرد.

همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد که نشستن و تفکر در طبیعت نسبت به بیرون رفتن و گذراندن وقت در آن تاثیر کمتری دارد.

طبق گفته نویسندگان این تحقیق قبل از اینکه مردم بتوانند بیرون بروند و زمانی را در طبیعت یا پارک بگذرانند، باید فضاهای سبز در دسترس باشد و این موردی است که برنامه‌ریزی شهری برای ساختن فضاهای سبز یا آبی وارد می‌شود.

این تحقیقات ارتباط طبیعت با سلامت روان و جسم را نشان می‌دهد و می‌تواند انگیزه افراد را برای گشت و گذار در طبیعت بالا ببرد.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.