باب اسفنجی

استفن هیلنبرگ خالق باب اسفنجی شلوار مکعبی در سن 57 سالگی درگذشت

تنها یک روز پس از آنکه خبر درگذشت برناردو برتولوچی جامعه هنری را غرق در اندوه کرد، خبر ناراحت کننده‌ای دیگر تیتر اول رسانه‌ها شد. استفن هیلنبرگ، خالق باب اسفنجی درگذشت.

ALS بعد از فیزیک گریبان باب اسفنجی را گرفت

استفن هیلنبرگ، انیمیشن ساز و کارتونیست اصل کشور آمریکا بود که همه ما با معروف‌ترین شخصیتی که به دست او ساخته شد، یعنی باب اسفنجی شلوار مکعبی خاطره داریم. او در سال 1989 کتاب طنزی در خصوص موجودات دریایی نوشت که شخصیت اصلی آن باب اسفنجی بود. او سال‌ها بعد پس از ایجاد تغییرات در شخصیت اصلی این داستان، موفق شد فیلم “The SpongeBob SquarePants” در سال 2004 بسازد. پس از استقبال از این فیلم، پروژه ساخت قسمت‌های بعدی این مجموعه آغاز شد. اما متاسفانه سال گذشته هیلنبرگ به بیماری ALS (لو گهریگ یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) مبتلا شد. استیون هاوکینگ، فیزیکدان مشهور بریتانایی نیز به دلیل ابتلا به همین بیماری در اوایل سال 2018 فوت کرد. هیلنبرگ یکی از بنیانگذاران شبکه نیکلودئون بود. این رسانه امروز با انتشار بیانیه‌ای خبر درگذشت این هنرمند را به اطلاع عموم رساند. این شبکه در حساب توئیتر خود نوشت:

ما متأسفیم که خبر درگذشت استفن هیلنبرگ، خالق باب اسفنجی را با شما به اشتراک می‌گذاریم. امروز برای احترام به زندگی و حرفه او یک لحظه سکوت خواهیم کرد.

استفن هیلنبرگ خالق باب اسفنجی

بیماری درمان ناپذیر ASL

ASL یک بیماری مرتبط با نورون‌های حرکتی است که موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی و محیطی می‌شود. علت این بیماری ناشناخته است، اما به نظر می‌رسد که در طی فرایندهای التهابی در نورون‌ها پدیدار می‌شود این بیماری به از دست دادن تدریجی عملکرد عضلات منجر می‌شود و در نتیجه ضعیف شدن ماهیچه‌ها، فرد بیمار فلج می‌شود و توانایی هرگونه حرکتی از او گرفته می‌شود. افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، مدت زمانی زیادی زنده نخواهند ماند. اما در این میان استیون هاوکینگ یک استثناء بود که توانست 55 سال در برابر ASL مقاومت کند. متاسفانه شرایط برای استیون هیلنبرگ به گونه دیگر قم خورد و او پس از یک نتوانست رقیب قدرتمند خود را شکست دهد.

امتیاز: 4.2 از 5 (13 رای)
کمی صبر کنید...

۵ دیدگاه

  1. Avatar محمدرضا گفت:

    روحش شاد ، خدا رحمتش کنه
    دنیا باید به ایشون لقب مرد کمدی میذاشتن
    خیلی مرد نازنینی بود

  2. Avatar عباس گفت:

    خیلییییییی ناراحت شدم به قدری که اشکم دراومد من کلی با باب اسفنجی خاطره دارم …روحت شاد استفن

  3. Avatar امیر مهدی کاشکی گفت:

    سلام من واقعا ناراحت شدم من یکی از هوادارهای باب اسفنجی هستم

  4. Avatar پیمان گفت:

    چییییییییی این خبر از وضع اسفناک کشور هم اسفناک تر بود لعنت به این دنیا. روحش شاد مارو که با باب شلور معکبی شاد می کرد

  5. Avatar امیرحسین آریایی گفت:

    نه من عاشق باب اسفنجی بودم 🙁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.