سیاهچاله

اولین تصویر ثبت شده از یک سیاهچاله غول پیکر در کهکشانی دیگر

به تازگی دانشمندان موفق شدند تا اولین تصویر از یک سیاهچاله را ثبت کرده و منتشر نمایند. بر اساس گزارش‌ها دانشمندان برای اولین در 10 آوریل یعنی 21 فروردین این تصویر را ضبط نموده و این اتفاق بزرگ را رقم زدند. باید اشاره کنیم که این پروژه با همکاری تعدادی از تلسکوپ‌های غول پیکر در سراسر جهان و نقاط مختلف زمین به نتیجه رسید. در واقع گفته می‌شود که 6 تلسکوپ در 8 رصدخانه در نقاط مختلف جهان به طور همزمان این پروژه را به اجرا در آوردند و این پروژه به عده دانشمندان و کیهان شناسان زیادی انجام شد. بر اساس اخبار منتشر شده گفته می‌شود که اتحادیه اروپا 44 میلیون یورو در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

سیاهچاله

معرفی سیاهچاله کشف شده

این سیاهچاله به 40 میلیارد کیلومتر می‌رسد و در کهکشان M87 قرار دارد که سه برابر زمین و در واقع بسیار بزرگ‌تر از منظومه شمسی است. دانشمندان این سیاهچاله را با عنوان غول توصیف کردند و گفته می‌شود که از نظر ابعاد به راحتی می‌تواند زمین و به کلی منظومه شمسی را ببلعد. همچنین این سیاهچاله دارای جرمی برابر با 6.5 برابر خورشید است و شاید یکی از سنگین‌ترین سیاهچاله‌ها باشد. البته باید اشاره کنیم که فاصله این سیاهچاله تا زمین 500 میلیون تریلیون کیلومتر است و یک حلقه آتشین را در اطراف خود دارد که باعث درخشان بودن آن می‌شود.

سیاهچاله
اولین تصویر ثبت شده از یک سیاهچاله

باید یادآور شویم که سیاهچاله‌ها با جاذبه‌ی بسیار بالای خود هر چیزی را به درون خود فرو می‌برند و حتی نور را هم می‌توانند به درون خود بکشند. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده که سیاهچاله‌ها توخالی نیستند بلکه بسیار حجیم بوده‌اند اما مشخص نیست که درون آن‌ها چه چیزی باشد و در عین حال گفتنی است که هر چیزی که به درون آن کشیده شود هرگز قابل بازگشت نخواهد بود.

بر اساس نظریات و بررسی‌ها احتمال داده شده که هاله درخشان این سیاهچاله حاوی گازهایی برافروخته باشد که به درون آن بلعیده می‌شوند و احتمالاً درخشش آن از ستاره‌هایی کهکشانی خواهد بود که به درون آن کشیده می‌شوند.

امتیاز: 4.4 از 5 (19 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.