توت فرنگی

اگر هر روز توت فرنگی بخوریم چه اتفاقی برای بدنمان خواهد افتاد؟

توت فرنگی بهترین میوه برای تامین ویتامین و آنتی‌اکسیدان بدن است. این میوه بسیار خوشمزه و خوش طعم بوده و دارای مواد مغذی از جمله فیبر، ویتامین C، منگنز، ویتامین B9 و پتاسیم است. توت فرنگی همچنین دارای مقادیر کمی از مس، آهن، منیزیم، فسفر، سلنیوم و ویتامین‌های K، B6 و E است. در نتیجه با توجه به مواد مغذی موجود در توت فرنگی مصرف روزانه‌ی آن مخصوصا در فصل تابستان توصیه می‌شود.

اگرچه توت فرنگی‌ها مقدار مناسبی قند دارند، اما توسط انجمن مراقبت از دیابت به عنوان یک ماده غذایی با قند خون پایین معرفی شده است زیرا بلافاصله سطح قند خون شما را افزایش نمی‌دهد. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در توت فرنگی برای بدن بسیار مفید خواهد بود. به گفته‌ی پزشکان سلامت، مصرف منظم توت فرنگی و بلوبری با تنظیم سطح سالم قند خون ارتباط دارد.

مطالعه منتشر شده در مجله بین‌المللی علوم مولکولی نشان می‌دهد که خوردن منظم غذاهای حاوی ویتامین C مانند توت‌ فرنگی، می‌تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد. این امر به این دلیل است که ویتامین C از ایجاد اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) که غالباً کلسترول “بد” نامیده می‌شود‌، جلوگیری می‌کند.

توت فرنگی

مصرف توت فرنگی و سایر توت‌ها به صورت روزانه همچنین می‌تواند مغز شما را سالم نگه دارد. محققان داده‌های بیش از 121،700 زن را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که مصرف زیاد بلوبری و توت فرنگی به کاهش سرعت از دست دادن حافظه کمک کرده است. علت این امر احتمالاً آنتوسیانیدین‌ها و فلاونوئیدهای موجود در توت‌ فرنگی است که از ترکیبات گیاهی بوده‌اند و دارای خواص ضد‌التهابی و ضد سرطانی هستند.

از سوی دیگر سیستم گوارش شما نیز از مزایای توت‌ فرنگی بهره‌مند خواهد شد. در واقع فیبر موجود در توت‌ فرنگی برای هضم مناسب، ضروری است زیرا آب را به دستگاه روده می‌کشد و به بدن کمک می‌کند تا مواد مغذی را جذب کند. در نتیجه توت‌ فرنگی می‌تواند به دفع مواد زائد با سرعت بالا از روده‌ها کمک کند.

در نهایت فقط باید به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر از این میوه‌های خوشمزه استفاده کنید، مزایای بیشتری را از آن دریافت خواهید کرد. در نتیجه حتما توت‌ ‌فرنگی را به رژیم غذایی روزانه‌ی خود اضافه کنید و تاثیر آن را بر بدنتان ببینید. این میوه در فصل تابستان بهترین تغذیه‌ی روزمره خواهد بود و حتی در پیک ‌نیک یا کوهنوردی می‌تواند برایتان انرژی‌بخش باشد.

بیشتر بخوانید: 20 ترفند شناسایی محصولات بهتر برای سبد خرید روزانه شما
بیشتر بخوانید: روغن آووکادو در استفاده مداوم چه تاثیری بر پوست شما خواهد گذاشت؟
بیشتر بخوانید: دستور تهیه سالاد میوه رنگین کمان با سس عسل و لیمو برای داشتن یک میان وعده سالم

امتیاز: 4.3 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar اشکان دوست داشتنی گفت:

    به نظرم حجاب واخلاق و رفتن به حق و عدالت و صدای خوش و همه باشه
    تا بگیم مسلمانیم ..و نمیشه بعضی ها مثل تاکسی گل و بقیه کشف حجاب کنند وان بخش های دیگه بگیرند …و بعضی ها هم فقط حجاب می گیرند و ان بخشها دیگه حق و اخلاق و عدالت نمی گیرند و کسی عاقلی هم نیست بگه ؟
    و این برسونید به انها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.