کنار آمدن با تغییر

کنار آمدن با تغییر در زندگی را چطور می‌توانیم امکان‌پذیر کنیم

همه ما میدانیم که هیچ چیز تا ابد پایدار نیست. بدون تغییر هیچ خلاقیتی در کار نخواهد بود و حتی هیچ انگیزه‌ای برای بهبود وجود نخواهد داشت. بهبود به معنی حرکت رو به جلو و بهتر کردن روند زندگی است. این تغییرات برای همه ما در زندگی شخصی اتفاق می‌افتد. چگونگی واکنش ما به تغییرات است که نتیجه کار را تعیین می‌کند. برای کنار آمدن با تغییر در زندگی چه باید کرد؟ حقیقت این است که چه بخواهیم و چه نخواهیم زندگی به مرور زمان دست خوش تغییر می‌شود.

چرا کنار آمدن با تغییر در زندگی سخت است؟

ترس از ناشناخته‌ها می‌تواند عامل مهمی در مقاومت در برابر تغییر باشد. حتی در بهترین شرایط و زمانی که به تغییر دعوت شده باشیم، این موضوع می‌تواند ترسناک باشد. اما اگر به گذشته و همه تغییراتی که در زندگی‌تان ایجاد شده است نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمام این تغییرات در جهت بهبود زندگی شما اتفاق افتاده‌اند. وقتی به گذشته نگاه می‌کنید، همه چیز به نظر درست است، نه؟

هنگامی که ما مدیریت ذهن و تمرکز بر نتایج مثبت بالقوه را یاد بگیریم، اغلب از شرایطی که دستخوش تغییر خواهد شد، بیشترین بهره را می‌بریم. با در نظر گرفتن جنبه‌های مثبت کار است که می‌توانیم با شرایط جدید بهتر کنار بیاییم. یکی از حساس‌ترین شرایطی که در اغلب باعث ایجاد نگرانی در مردم می‌شود، مربوط به تغییراتی است که در خانواده اتفاق می‌افتد و فرزند اول در راه است. حتی با وجود اینکه این خبر بسیار هیجان انگیز و بزرگ است، بسیاری از زوج‌‌ها در خصوص تغییر همیشگی شرایط و بسیار نگران خواهند شد.

آیا این نگرانی درست است؟

بله، این موضوع 100 درصد صحیح است. چیزهای بسیاری با آمدن یک بچه در زندگی تغییر خواهد کرد، اما بسیاری از این تغییرات خوب و مثبت می‌باشند. به طور قطع تغییراتی مانند از دست دادن خواب آرام شبانه برای مدتی خوشایند نخواهند بود، اما تنها کافیست یک بار فرشته کوچک خود را در آغوش بگیرید، تا ببینید که چگونه تا امروز بدون او زنده مانده‌اید. مطمئناً قرار گرفتن در آن شرایط متفاوت با نگرانی‌های پیش از آن خواهد بود. مانند تشکیل خانواده، بسیاری دیگری از تغییرات حاکی از حرکت رو به جلو در زندگی است. مرحله جدیدی که پر است از تجربه و ماجراجویی‌های جدید، اما چرا تغییرات ترسناک‌اند؟ شاید به‌دلیل اینست که تفکر درستی درخصوص آنها و نحوه کنار آمدن با آنها ندارید. ما به شما 3 راهکار برای کنار آمدن با تغییر در زندگی پیشنهاد می‌دهیم که با توجه به آنها هضم این چالش‌ها برایتان آسان‌تر خواهد شد.کنار آمدن با تغییر

1. کمک بخواهید

یک عامل کلیدی برای کنار آمدن با تغییر درخواست کمک است. اعضای خانواده، دوستان و هم تیمی‌های خود را امتحان کنید و ببینید که کدامیک از آنها برای کمک به شما در تغییرات فعلی زندگی می‌توانند مفیدتر باشند. زمانی که این کار را انجام دهید، خواهید دید که افراد زیادی هستند که به شما اهمیت می‌دهند و خوشحال خواهند شد تا در چگونگی واکنش شما به تغییرات کمک کنند.

2. دیدگاه خود را تغییر دهید

من به تازگی مادربزرگم را از دست دادم، دروان سختی بود و این فقدان بزرگی برای من و مادرم بود. اما من تصمیم گرفتم که در دیدگاه خودم تغییر ایجاد کنم. من حالا نزدیک‌ترین فرد به مادرم بودم و مسئولیت این را داشتم که جای خالی مادربزرگ را برای او پر کنم. گاهی اوقات تغییر سخت است، اما می‌توانیم چشم انداز خود را نسبت به شرایط تغییر دهیم.

3. مثبت نگاه کنید

تغییرات زندگی اغلب از کنترل شما خارج است. با آنها مبارزه نکنید، اما یک راه عاقلانه و سالم پیدا کنید تا با شرایط جدید کنار بیایید. به خاطر داشته باشید؛ اینکه چگونه با تغییرات کنار می‌آیید می‌تواند حساب شما را از کسانیکه در اطرافتان زندگی می‌کنند، جدا کند.

امتیاز: 4.5 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.