در شرایط پر استرس بهتر است که چه غذاهایی را مصرف کنیم؟

شرایط پر استرس به راحتی می‌توانند کل زندگی و کار شما را تحت تأثیر خودشان قرار دهند. به خصوص اگر در زندگی تان یک رویداد بزرگ مانند جشن عروسی در پیش داشته باشد. استرس و تنش به راحتی می‌تواند باعث نابودی برنامه غذایی شما شود. بی اشتهایی یا میل زیاد به غذاهای آماده ای که سرشار از نمک یا شکر است کمکی به رفع استرس نخواهد کرد. در واقع این سبک غذایی ممکن است که در لحظه احساس خوبی به شما القا کند، اما در واقع باعث افزایش قند خود و در نتیجه اضطراب می‌شود.

شش غذایی که در شرایط پر استرس به ما کمک می‌کند

خبر خوب اینست که غذاهایی هم وجود دارند که خوردن آنها باعث کاهش استرس می‌شود. پیدا کردن این مواد غذایی نه تنها سخت نیست، بلکه اکثر آنها در فروشگاه‌های مواد غذایی به سادگی پیدا می‌شوند. در ادامه ما چند غذای عالی برای جذب انرژی و کاهش استرس به شما پیشنهاد خواهیم داد:

1. ماهی سالمون

ماهی

این غذا علاوه بر میزان پروتئین بالا که کمک می‌کند در طول روز انرژی فوق العاده ای داشته باشد، به دلیل اسیدهای چرب امگا-3 به کاهش استرس نیز کمک خواهد کرد. ماهی قزل آلا و سالمون به راحتی قابل پخت است، تنها کافیست آن را درون تابه قرار داده و سرخ کنید. البته با پر کردن شکم ماهی ما مواد مغذی و سبزیجات هم می‌توان و سپس پختن آن می‌توانید یک وعده غذایی خوشمزه فراهم کنید.

2 . بلوبری

بلویری

این توت که سرشار از آنتی اکسیدان است، نه تنها مزه خوبی دارد، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. کم خوابی در شرایط پر استرس با خوردن این میوه و ترکیب آن با موز و ماست درمان پذیر است.

3. آووکادو

آووکادو

خوردن آووکادو یک شرایط برد-برد است، همه مزه خوبی دارد و هم برای شما مفید است. منبع غنی ویتامین‌ها و چربی‌های سالم باعث سیری شما شده و قند شما را میزان متعادل نگه میدارد و در نتیجه از استرس دور خواهید ماند.

4. سبزیجات

سبزیجات

سبزیجاتی که به رنگ سبز تیره هستند، مانند اسفناج و کلم پیچ سرشار از ویتامین و مواد معدنی از جمله فولیک اسید هستند. ثابت شده است که فولیک اسید با تنظیم سروتونین و دوپامین مود شما را تنظیم خواهد کرد. به طور کلی زمانی که در بدن خود احساس سرخوشی نمی‌کنید با خوردن سبزیجات می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سلامت عمومی شما به زودی باز خواهد گشت.

5. بوقلمون

بوقلمون

تریپتوفان یک اسید آمینه است که در بدن انسان به سروتونین تبدیل می‌شود. در نتیجه ایجاد سروتونین آرامش به بدن شما باز میگردد. بوقلمون یکی از بهترین منابع برای این داروی طبیعی آرامبخش است.

6. شکلات تلخ

شکلات تلخ

ثابت شده است که شکلات تلخ به کاهش استرس و ایجاد احساس خوب در مبارزه با اضطراب و افسردگی کمک می‌کند. ترکیب درصد کم شکر و میزان بالای کاکائو به تولید شکلات تلخی می‌انجامد که برای مقاومت در شرایط پر استرس بسیار توصیه می‌شود.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.