تولیدگنندگان نارگیل

بزرگترین تولیدگنندگان نارگیل کدام کشورها هستند و سالانه چه میزان نارگیل برداشت می‌کنند؟

نارگیل میوه‌ای بسیار مفید است که محصولات زیادی به واسطه‌ی این میوه تولید و به بازار جهانی عرضه می‌شوند. از نارگیل برای تهیه انواع لباس، خوراک دام و کرم‌های زیبایی استفاده می‌شود. این میوه خوراکی نیز بوده و در صنعت قنادی و شیرینی‌پزی نیز بسیار محبوب است. از روغن نارگیل نیز در مصارف مختلف استفاده می‌شود. در ادامه قصد داریم تا بزرگترین تولیدگنندگان نارگیل را معرفی کنیم.

تولیدگنندگان نارگیل

بزرگترین تولیدگنندگان نارگیل

۱) اندونزی – 17.13 میلیون تن نارگیل

اندونزی رهبر جهانی تولید نارگیل است. اکثر نارگیل‌های این کشور در استان سولاوسی شمالی تولید می‌شود. بسیاری از نارگیل‌های تولید شده در اندونزی به خارج از کشور صادر می‌شوند. اندونزی همچنین یکی از برترین تولیدکنندگان آناناس در جهان نیز است.

۲) فیلیپین – 14.77 میلیون تن نارگیل

فیلیپین دومین تولید‌کننده نارگیل در جهان است و قبلا در این لیست در جایگاه اول قرار داشت تا اینکه اندونزی در زمینه‌ی عرضه‌ی نارگیل از فیلیپین پیشی گرفت. لوزون، جنوب میندانائو و ویسایای شرقی، برجسته‌ترین مکان‌های تولید نارگیل در این کشور هستند. تخمین زده می‌شود که حدود یک چهارم کل زمین‌های کشاورزی در فیلیپین به تولید نارگیل اختصاص یافته باشد.

۳) هند – 14.68 میلیون تن نارگیل

هند سومین تولیدکننده نارگیل در جهان است. در سال 2016، این کشور مسئول تولید بیش از 119 میلیون تن نارگیل بود. تولید نارگیل برای صنعت کشاورزی و اقتصادی هند، به ویژه در مناطق روستایی بسیار مهم است.

تولیدگنندگان نارگیل

۴) سریلانکا – 2.47 میلیون تن نارگیل

کشور جزیره‌ای سریلانکا چهارمین تولید کننده نارگیل در جهان است. سریلانکا با تولید 2،513،000 تن در سال درآمد بالایی از طریق فروش نارگیل بدست می‌آورد. آب و هوای گرم و آفتابی این کشور برای رشد نارگیل ایده آل است.

۵) برزیل – 2.33 میلیون تن نارگیل

برزیل پنجمین تولید کننده نارگیل در جهان است. در سال 2016، برزیل بیش از 2 میلیون تن نارگیل تولید کرد. اگرچه این میزان به اندازه کشورهای آسیایی موجود در این لیست قابل توجه نیست، اما با افزایش تقاضا برای محصولات نارگیلی، تولید نارگیل در برزیل در حال رشد است. مانند سایر کشورهای موجود در این لیست، تولید نارگیل بخشی مهمی از اقتصاد این کشور است.

بیشتر بخوانید: اگر هر روز توت فرنگی بخوریم چه اتفاقی برای بدنمان خواهد افتاد؟
بیشتر بخوانید: روغن آووکادو در استفاده مداوم چه تاثیری بر پوست شما خواهد گذاشت؟
بیشتر بخوانید: خواص کیوی : روزانه 2 تا 3 کیوی بخورید تا در زمستان دچار سرماخوردگی نشوید

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.