راهنمای محلی ویتنام
Aerial view of Ho Chi Minh City skyline and skyscrapers in center of heart business at Ho Chi Minh City downtown. Panorama of cityscape on Saigon river in Ho Chi Minh City at Vietnam at sunset scene

راهنمای محلی ویتنام: تجربه یک سفر لذت بخش در طبیعت زیبای جنوب شرقی آسیا

ویتنام کشوری در جنوب شرقی آسیا است که به داشتن سواحل، رودخانه‌ها، کوه‌ها، بتکده‌های بودایی و شهرهای شلوغ خود شهرت دارد. این کشور بسیار زیبا دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری فراوانی است که در یک سفر کوتاه امکان بازدید از همه آن‌ها وجود ندارد. برای داشتن یک تجربه خوب، در ادامه با همراهی دینو راهنمای محلی ویتنام: تجربه یک سفر لذت بخش در طبیعت زیبای جنوب شرقی آسیا را مطالعه کنید.

راهنمای محلی ویتنام

کشور ویتنام یکی از زیباترین کشورهای جنوب شرقی آسیا و دارای طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی است. پایتخت این کشور شهر «هانوی» (Hanoi) بوده و از شرق به شبه جزیره هند و از غرب به دریای چین جنوبی می‌خورد. جمعیت آن بیش از ۹۷ میلیون نفر و زبان رسمی این کشور ویتنامی است. حومه ویتنام یک مکان شگفت انگیز زیبا با شالیزارهای برنجی است که از هر طرف گسترش یافته‌اند و تا ارتفاعات ادامه دارند. یک زنجیره کوهستانی که غالبا در غبار آبی پوشیده شده، ستون فقرات غربی کشور را تشکیل می‌دهد. سمت شرقی ویتنام رو به دریای چین جنوبی است که با سواحل نخل و جزایر دلپذیر خود به عنوان بهترین مقاصد تفریحی شناخته می‌شود و محبوب گردشگران است. در راهنمای محلی ویتنام می‌خوانید که چرا این کشور برای قرن‌ها، شاعران، نقاشان و مسافران خود را شگفت زده کرده است.

راهنمای محلی ویتنام

بهترین زمان برای سفر به ویتنام

با توجه به طول بسیار زیاد کشور ویتنام از لحاظ پهنای جغرافیایی، اگر بخواهید از کل کشور بازدید کنید انتخاب بهترین زمان برای سفر به این کشور کمی دشوار است. با وجود جریان‌های هوای فصلی جنوب و شمال شرقی که مناطق مختلف را در دوره‌های مختلف سال تحت تاثیر قرار می‌دهند، آب و هوای شهرهای مختلف بسیار متفاوت خواهد بود. با این حال، بهترین ماه‌ها برای سفر به این کشور، سپتامبر تا دسامبر در پاییز و مارس و آوریل در بهار است.

راهنمای محلی ویتنام - بهترین زمان برای سفر به ویتنام

رفت و آمد در شهرها و روستاها

سرویس قطارهای شهری و بین شهری ویتنام اگر چه مانند سایر کشورهای توسعه یافته، پر زرق و برق نیست؛ اما، به طور کامل قابل اعتماد است و روشی عالی برای مسافرت در کل کشور به حساب می‌آید. سفر از «شهر هوشی مین» (Ho Chi Minh City) به «هانوی» (Hanoi) در کل حدود 30 ساعت طول می‌کشد. اگر چه شما به احتمال زیاد می‌خواهید در شهرهای دیگری مانند «هوی آن» (Hoi An)، «هیو» (Hue) و «دا نانگ» (Da Nang) نیز برای دیدن ساحل توقف کنید.

راهنمای محلی ویتنام - رفت و آمد در شهرها و روستاها

اگر آزادی اتومبیل خود را ترجیح می‌دهید، هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی می‌توانند برای شما یک راننده با اتومبیل استخدام کنند که به رفت و آمد شما در طول سفرتان کمک خواهد کرد. همچنین با توجه به ارزان بودن تاکسی، نیازی به تلاش برای گشتن در سیستم‌های حمل و نقل عمومی شهرهای ویتنام نخواهید داشت.

راهنمای محلی ویتنام رفت و آمد در شهرها و روستاها

جاذبه‌های گردشگری مهم

سایت‌های گردشگری دیدنی در کشور ویتنام، به صورت عمده در دو شهر مهم آن قرار دارند. شهر «هوشی مین» (سایگون) (Ho Chi Minh City) کلانشهر شلوغ و پرهیاهوی جنوب است که حتی 40 سال پس از اتحاد به عنوان قدرت اقتصادی کشور باقی مانده است. «هانوی» (Hanoi) در شمال کشور و به عنوان پایتخت ویتنام شناخته می‌شود که نسبت به سایر شهرها آرامش بیشتری دارد. همچنین توانسته است بیشتر مناطق و جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی خود را حفظ کند. خلیج «هالونگ» (Halong) نه فقط برای ویتنام، بلکه به طور کلی در کل جهان یک منظره طبیعی چشم نواز است. در میراث جهانی یونسکو هزاران جزیره و تشکیل کارست (پدیده خوردگی و انحلال توده‌سنگ‌های کربناته از قبیل آهک، سنگ گچ و دولومیت) وجود دارد که مناظر دریایی سراسر جهان و مانند این را به ثبت می‌رسانند.

راهنمای محلی ویتنام - جاذبه‌های گردشگری مهم خلیج «هالونگ» (Halong)
خلیج «هالونگ» (Halong)

شهرهای کوچک‌تر ویتنام مانند «هوی آن» (Hoi An) و «هیو» (Hue) مکان‌های بسیار ساکت و آرامش‌بخشی را در مقابل کلانشهرهای شلوغ کشور فراهم می‌کنند. همچنین در مقایسه با سایر مناطق جنوب شرقی آسیا، بسیاری از استراحتگاه‌های ساحلی ویتنام، هنوز تحت فشار گردشگری گسترده قرار نگرفته‌اند و شما می‌توانید این آرامش عمیق را به خوبی احساس کنید.

غذاها و نوشیدنی‌های محلی

در سال‌های اخیر، محبوبیت ویژه غذاهای ویتنامی، سرتاسر جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است. غذاهایی مانند «فو» (Pho) «بانه می» (Banh Mi) و سایر غذاهای محلی این کشور اکنون دیگر برای غذاخوری‌های کشورهای دیگر نیز آشنا هستند. با توجه به این که پخت و پز ویتنامی بر مواد اولیه تازه تاکید دارد، هرگز نمی‌توان غذاهایی که در بروکلین یا برلین با توجه به استانداردهای محلی ویتنام تهیه می‌شوند را با نمونه‌های داخلی اصیل مقایسه کرد. غذاهای این کشور همگی با مواد اولیه تازه و محلی تهیه می‌شوند که طعم آن‌ها را متفاوت و بسیار لذیذ می‌کند. برای نمونه می‌توان به استفاده از گشنیز تازه رسیده از باغ مخصوص یک رستوران و ماهی‌های تازه رسیده از دریا اشاره کرد.

غذاها و نوشیدنی‌های محلی «بانه می» (Banh Mi)
«بانه می» (Banh Mi)

همچنین در شهرهای بزرگ ویتنام، طیف وسیعی از رستوران‌های بین‌المللی را پیدا خواهید کرد که حتی اگر غذای محلی این کشور باب میل شما نبود، بتوانید از غذاهای جهانی مانند ماکارونی، سوشی، رشته فرنگی چینی و انواع غذاهای دیگر لذت ببرد. نکته مهم در این جا این است که شما هرگز در ویتنام گرسنه نمی‌مانید! نفوذ فرانسه در ویتنام به غذاهای این کشور نیز گسترش یافته و شما همین طور باگت و انواع شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های عالی فرانسوی را نیز در سراسر کشور خواهید دید.

غذاها و نوشیدنی‌های محلی «فو» (Pho)
«فو» (Pho)

فرهنگ و معماری

بسیاری از برجسته‌ترین نکات مهم فرهنگ ویتنام، معماری منحصر به فرد آن است. ویرانه‌های «چامپا» (Champa) در My Son و ساختمان‌های قرن شانزدهم «هوی آن» (Hoi An) که منعکس کننده تأثیرات فرهنگ ژاپنی و چینی در این کشور است. همچنین بلوارها، کلیساها و تئاترهایی که توسط فرانسوی‌ها ساخته شده و در سراسر کشور وجود دارند، تاثیر پذیرفته از معماری قدیمی فرانسوی هستند. اگر چه بسیاری از آن‌ها به طور فزاینده‌ای توسط برنامه‌های جدید توسعه شهری تهدید می‌شوند، با این حال تا امروز توانسته‌اند جایگاه خود را در معماری زیبای ویتنام حفظ کنند.

فرهنگ و معماری ویرانه‌های «چامپا» (Champa) در My Son
ویرانه‌های «چامپا» (Champa) در My Son

نمونه برجسته فرهنگی دیگری که این کشور کهن دارد، اجرای نمایش عروسکی داخل آب است که همراه با پارچه‌های سنتی و صنایع دستی ساخته شده توسط بومیان ویتنام در تمام شهرهای این کشور مشاهده می‌شوند.

فرهنگ و معماری اجرای نمایش عروسکی داخل آب
اجرای نمایش عروسکی داخل آب

نظر شما درباره راهنمای محلی ویتنام چیست؟ آیا شما نیز تجربه سفر به این کشور زیبا را دارید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات ارزشمند خود درباره سفر به جنوب شرقی آسیا را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Afar

بیشتر بخوانید: راهنمای محلی اردن: نکات مهمی که برای سفر به این کشور باید بدانید

بیشتر بخوانید: راهنمای محلی سویل: 8 فعالیت گردشگری در بازدید از پایتخت دیدنی اندلس اسپانیا

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.