بازگشایی-سازه-کشتی-توماس-هدرویک

بازگشایی سازه کشتی توماس هدرویک با سیستم حفاظتی برای جلوگیری از خودکشی افراد

سازه کشتی عظیم ساخته شده به عنوان جاذبه گردشگری در نیویورک بعد از تعطیلی به علت خودکشی 3 نفر این بار با سیستم ایمنی جدید بازگشایی می‌شود. در ادامه با همراهی دینو درباره بازگشایی سازه کشتی توماس هدرویک با سیستم حفاظتی برای جلوگیری از خودکشی افراد بیشتر بدانید. آیا این سیستم‌ها می‌توانند در آینده به عنوان استانداردهایی برای تمامی آسمان خراش‌ها در زمینه معماری پیاده سازی شوند؟

بازگشایی سازه کشتی توماس هدرویک با سیستم حفاظتی برای جلوگیری از خودکشی افراد

بازگشایی سازه کشتی توماس هدرویک

معمار انگلیسی «توماس هدرویک» (Thomas Heatherwick) اخیرا با طراحی جزیره کوچک خود در منطقه Hudson Yards منهتن نیویورک در حوزه گردشگری مطرح شده است. همچنین با خودکشی 3 نفر از بالای سازه 46 متری کشتی او، این جاذبه گردشگری بسیار بحث برانگیز شده و به مدت 4 ماه تعطیل شد. طبق اخبار اخیر، قرار است شاهد بازگشایی سازه کشتی توماس هدرویک در روز جمعه 28 می سال 2021 باشیم. این بار سازه قبلی با سیستم حفاظتی جدید برای جلوگیری از خودکشی افراد طراحی مجدد شده است. این طراحی شامل یک «سیستم دوستی» است که بازدیدکنندگان را در گروه‌های چند نفره و هر گروه با یک راهنما وارد مسیر بازدید می‌کند.

بازگشایی سازه کشتی توماس هدرویک

سازه کشتی Vessel

یکی از سخنگویان شرکت های مرتبط توسعه دهنده منطقه Hudson Yards درباره این سازه می‌گویید:

Vessel به عنوان یک تجربه طراحی مشترک و همه جانبه تصور می‌شد که الزام بازدیدکنندگان برای شرکت در گروه‌های دو نفره یا بیشتر، ایمنی تجربه بازدید را افزایش می‌دهد.

طبق تحقیقات انجام شده روی طراحی این سازه، استودیو هدرویک مطالعه‌ای را پیشنهاد کرده بود که تغییرات طراحی را در ساختار سازه پیشنهاد می‌کرد؛ اما به جای آن، کشتی با سیستم جدید فروش بلیط بازگشایی می‌شود. Vessel جاذبه‌ای به شکل لانه زنبوری است که از 154 پلکان تشکیل شده که در 80 سکوی فرود با هم ملاقات می‌کنند و نمای 360 درجه‌ای از منطقه توسعه Hudson Yards و رودخانه هادسون را ارائه می‌دهند. پروژه عمومی مهم دیگر استودیو هدرویک در نیویورک، یک پارک 2.4 هکتاری و محل اجرای نمایش است که در بالای ستون‌های بتونی هادسون واقع شده‌اند، که «جزیره کوچک» (Little Island) نام دارد.

سیستم حفاظتی سازه کشتی توماس هدرویک

از زمان افتتاح این سازه در سال 2019، سه نفر بر اثر خودکشی در کشتی در سه حادثه مختلف جان خود را از دست داده‌اند که باعث تعطیلی این جاذبه گردشگری شد. در آن زمان، شرکت‌های مرتبط اعلام کردند که با روانپزشکان و سایر متخصصان در مورد اجرای استراتژی‌های پیشگیری از خودکشی در این منطقه مشورت خواهند کرد و یک راه حل کارآمد را برای بازگشایی دوباره اجرا خواهند کرد. شرکت‌های مرتبط همچنین با بنیاد Born this Way، خیریه بهداشت روان که توسط هنرمند معروف «لیدی گاگا» (Lady Gaga) تاسیس شده است، برای ایجاد تابلوهایی برای محل برگزاری و چاپ پیام‌هایی روی بلیط‌ها برای کمک به افراد مضطرب همکاری کرده‌اند.

بازگشایی سازه کشتی توماس هدرویک - سازه کشتی Vessel
تراس‌های سازه کشتی Vessel
نمای آسمان از درون آتریوم
جزیره کوچک توماس هدرویک
جزیره توماس هدرویک

نظر شما درباره سازه کشتی توماس هدرویک و جزیره کوچک او چیست؟ آیا این سیستم جدید محافظتی برای جلوگیری از خودکشی افراد می‌تواند به طور 100 درصدی کارآمد باشد؟ دیدگاه‌ها و پیشنهادات ارزشمند خود در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: De Zeen

بیشتر بخوانید: ساختار هنری کوه خورشیدی با توانایی تولید انرژی پاک در جشنواره Burning Man

بیشتر بخوانید: معماری پایدار درخت نخل آینده گرایانه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در ابوظبی

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۱۰ دیدگاه

  1. Avatar تینا گفت:

    کلیپ این ساختمان عجیب را در یوتیوب ببینید یک ساختمان فاقد هرگونه معنی پوک پوچ تهی و افسرده کننده یک راه پله به هیچ کجا یک ساختمان که مظهر خودنمای و تکبر هست و القای حس سرد و افسرد ه کننده ای د ارد شاید برای بار اول هیجان زده شوید ولی ازنده ان بسیار کودن بوده و از معماری پشیزی نمیدانسته جز اصول هندسی و ریاضی علمی ساخت بنا همین و بس این راه پله های تودرتوی نابکجای بی معنی فقط مناسب تورست هایی شده که در پاین ان عکس بگیرند انواع سلفی و دیگر هیچ انهم نه برای انکه بنا زیبا است خیر برای انکه بگویند ما هم انجا رفتیم و ان راه پله های عجیب را دیدیماین ساختمانها نشانه انست که دولت امریکا کارش را خوب انجام داده و موفق شده خاورمیانه و اسیا را به طرز مطلوبی غارت کند و دلار امریکاای چاپ کند و در جهان پخش کند و کسب درامدهای وسیعی داشته تا بتواند امثال این بناهای پوچ بی معنی که فقط نشانه خودنمایی هست را برپا کند پول ملتهای دیگر را بکمک چاپ دلار و عرضه در جهان و غارت نفت مسلمین و منافع کثیف غارتگرانه توانسته بدزدد و انها را چنین خرج کند

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      دوست عزیز ممنونم بابت وقتی ک برای این دیدگاه ارزشمندتون گذاشتین. البته از دیدگاه معمارانه اگر ب قضیه نگاه کنیم مفاهیم سازه هایی با این سبک و سیاق بیشتر فلسفی و یا انتقادی هستن ک نمیشه با تعاریف و استاندارهای ساده توصیفشون کرد. همین طور هم نباید فراموش کنیم ک برای حل مشکل به دنبال ریشه بگردیم.

      • Avatar تینا گفت:

        خاهش میکنم لطف دارید،چه فلسفه ای؟اگر این سازه با فلسفه و هنر امیخته بود که برج خودکشی نمیشد اصلا فرم بنا طوریست که یاس و پوچی را به شما القا میکند،کدام انتقاد،این اصراف و هدر منابع با ارزش روی زمین است برای خلق این برک مسخره کافیست حجم اهن و شیشه و مهندسی و مواد را جمع کنید ببینید چگونه اینهمه زیاده روی بیهوده به نام هنر مدرن رقم خورده.
        حل کدام مشکل؟؟!چه ریشه ای؟ چپاول و غارت منافع کشورهای مسلمان خاورمیانه و کسب ثروت ها و درامد سرانه بالا در کشور امریکا چه ریشه ای دارد؟ شما در خاورمیانه یک کشور پیشرفته و اباد نمیبینید چونکه با دخالت مستقیم امریکا دول مرتجع و نادان بر سرکار اورده اند تا بتوانند راحت تر ملل بیگانه را غارت کنند

    • Avatar مهدی گفت:

      می خوای بدونی کی کارش اشتباهه؟ دولت امریکا که در اثر افزایش نقدینگی ناچیز نه اون هم به خاطر چاپ پول بلکه بخاطر کمبود کالا سیاسیت های انقباضی رو در پیش گرفت یا اینجا که ما کار می کنیم تا یه سری بچه پولدار روشون لک نیوفته یه سری هم مث تو ازشون کورکورانه حمایت می کنن اولی برو دو تا مفهوم اقتصادی یاد بگیر بعد نظر الکی بده

  2. Avatar سیمین نوربخش گفت:

    چقدر زیباست این بنا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.