برج پارک مرکزی نیویورک

برج پارک مرکزی نیویورک دومین آسمان خراش بلند در نیمکره غربی است

برج پارک مرکزی نیویورک به عنوان بلندترین آسمان خراش مسکونی جهان، یک نقطه عطف بزرگ و مهم را در مسیر تکامل خود پشت سر گذاشته است. این ساختمان باشکوه که مشرف به پارک مرکزی شهر نیویورک است، هم اکنون به حداکثر ارتفاع خود یعنی 1.550 پا معادل 472 متر رسیده است. در ادامه با جزییات خبر همراه دینو باشید.

برج پارک مرکزی نیویورک و جایگاه جهانی

همان طور که از قبل می دانید، برج پارک مرکزی نیویورک بلندترین آسمان خراش مسکونی جهان می باشد که دارای نکات مهمی در طراحی است. قبل از این مورد، برج خلیفه چند منظوره دبی که حاوی فضای مسکونی، اداری و خرده فروشی است بلندترین می باشد. برج پارک مرکزی نیویورک همچنین دومین آسمان خراش بلند در نیمکره غربی است که تنها در پشت مرکز تجارت جهانی SOM قرار دارد. در رده بندی های جهانی، این برج در مکان 15، بین مرکز ووهان گرینلند چین و مرکز لاکاتا روسیه قرار می گیرد.

طراحی بلندترین آسمان خراش مسکونی جهان

این ساختمان توسط شرکت توسعه اکستل ساخته شده و AS + GG (آدریان اسمیت + گوردون گیل) آن را طراحی نموده اند. شرکتی که طراح اولین آسمان خراش بلند کیلومتری جهان یعنی برج جده است. آدریان اسمیت قبلا همچنین در زمان حضور در SOM، برج خلیفه را طراحی کرد؛ بنابراین، قطعا چند مورد را درباره چالش های ساختمان های بلند می داند.

این شرکت به نیویورکر گفت:

در واقع، طراحی طره ای چشم نواز برج پارک مرکزی نیویورک تا حدودی به منظور کاهش فشارهای بادی که از ساختمانی در چنین ارتفاعی از منهتن وجود دارد، انجام یافته است. فشارهایی که به دلیل وجود ساختمان های با چگالی بالا، الگوهای باد غیرقابل پیش بینی را ایجاد می کنند. این طرح همچنین تضمین می کند که تمام آپارتمان های شمال غربی دارای نمای انتخابی پارک مرکزی خواهند بود.

برج پارک مرکزی نیویورک

عملکردهای برج پارک مرکزی نیویورک

در تصویر بالا نمایی که 100 میلیون دلار آمریکا برای شما در برج پارک مرکزی خریداری می کند را مشاهده می کنید. فضای داخلی ساختمان 131 طبقه شامل یک فضای تراس در فضای باز، امکانات بسیاری مانند استخر، آب گرم، سالن بدنسازی و کلوپ اعضای اختصاصی است. بیشتر فضای طبقات موجود توسط 179 اقامتگاه سوپر لوکس اشغال شده اند. این مجموعه بین دو تا هشت اتاق خواب را ارائه می دهد و از 1435 متر مربع (133 متر مربع) تا بیش از 17،500 (1625 متر مربع) مساحت دارد.

ما هنوز در مورد تاریخ اتمام برج پارک مرکزی هیچ ایده ای نداریم. اگرچه می دانیم که قیمت ها از 6.5 میلیون دلار شروع می شوند و به بیش از 100 میلیون دلار هم می رسند. اگر می خواهید در آنجا زندگی کنید، احتمالا باید از امروز پول هایتان را پس انداز کنید. در نظرات نیز ما را همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید: لیستی از عجایب معماری مدرن جهان که بشر را متحیر کرده است!

بیشتر بخوانید: باارزش‌ترین و گران‌قیمت‌ترین ساختمان‌های جهان در سال 2019 را بشناسید!

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.