خواص کیوی

خواص کیوی : روزانه 2 تا 3 کیوی بخورید تا در زمستان دچار سرماخوردگی نشوید

کیوی‌ها آن دسته از میوه‌های کوچک و بیضی شکل هستند که در ابتدا در نیوزیلند محبوب بوده اما اکنون در سراسر جهان از آن لذت می‌برند. این میوه لذیذ در ایران نیز پرورش داده می‌شود و به راحتی در اختیار مردم قرار گرفته است. کیوی دارای ویتامین های E، C، K و پتاسیم بوده است. همچنین در این میوه مقدار زیادی فیبر و آنتی اکسیدان وجود دارد که تاثیر خوبی بر بدن انسان خواهد گذاشت. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن سه کیوی در روز می‌تواند بیشترین تاثیر را بر سلامتی داشته باشد. در ادامه به خواص کیوی خواهیم پرداخت.

خواص کیوی

افزایش سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم‌ترین خواص کیوی افزایش سیستم ایمنی بدن است. کیوی حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، به خصوص ویتامین C است. خوردن فقط 3 کیوی به طور روزانه می‌توانید ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کند. ویتامین C می‌توانند عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد و حتی ممکن است به بهبود بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کنند. این میوه برای کودکان و افراد مسن بالای 65 بهترین انتخاب خواهد بود.

هضم بهتر

کیوی (مانند بیشتر میوه ها) حاوی فیبر زیادی است. فیبر به دفع مدفوع کمک می‌کند در نتیجه کیوی برای یبوست بهترین انتخاب است. رژیم‌های غذایی پر‌فیبر میزان بروز یبوست را کاهش داده و شما را در دفع مواد منظم نگه می‌دارند. کیوی همچنین به هضم نیز کمک می‌کند. این میوه همچنین حاوی آنزیم پروتئولیتیک به نام اکتینیدین است که این آنزیم به تجزیه پروتئین در وعده‌های غذایی شما کمک می‌کند و باعث هضم کامل و موثرتر می‌شود.

بهبود بینایی چشم

خواص کیوی

یکی از دلایل اصلی کاهش بینایی، بیماری به نام دژنراسیون ماکولا است. مطالعات نشان داده است که خوردن سه کیوی در روز می‌تواند شما را از این بیماری محافظت کند. در واقع یکی از خواص کیوی این است که از چشم در برابر کاهش بینایی و آب مروارید محافظت می‌کند.

تنظیم فشار خون

کیوی فشار خون را کاهش می‌دهند. مطالعات نشان داده‌اند که خوردن سه کیوی در روز می‌تواند فشار خون را بیشتر از سیب در روز کاهش دهد. کیوی سرشار از لوتئین بوده و لوتئین یک آنتی اکسیدان قوی است. در نتیجه زمانی که فشار خون به درجه بحرانی می‌رسد می‌توانید از کیوی استفاده کنید. کیوی برای سکته‌های قلبی و مغزی نیز بسیار خوب خواهد بود.

محافظت از حملات قلبی

معمول است که پزشکان به بیماران خود توصیه کنند که هر روز یک آسپرین مصرف کنند تا از خطر حمله قلبی یا سکته مغزی جلوگیری کنند. آسپرین خون را رقیق می‌کند و لخته شدن را کاهش می‌دهد که می‌تواند از مسدود شدن شریان‌ها و رگ‌ها جلوگیری کند. اما آسپرین همچنین خطر ابتلا به اختلالات خونریزی را به همراه دارد. اگر روزانه آسپرین مصرف نمی‌کنید، درمورد استفاده از کیوی با پزشک خود صحبت کنید. یک مطالعه از دانشگاه اسلو نشان داد که خوردن 2-3 کیوی در روز تأثیری مانند آسپرین در بدن دارد که باعث کاهش لخته شدن و کاهش مقدار چربی خارج شده در جریان خون می‌شود.

امتیاز: 4.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar مهدی گفت:

    در عوض معده شما را il سوراخ میکنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.