15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه برای چیدمان فضایی بهتر در سال جدید

سال جدید و عید نوروز در راه است و وقت آن رسیده حال و هوای محیط اطراف‌تان را تغییر دهید. یک راه عالی برای افروزدن جذابیت به فضاهای داخلی، استفاده از شمع‌های مختلف با طرح‌ها و دیزاین‌های متنوع است تا علاوه بر زیبایی بصری، روح تازه‌ای به فضای خود بدهید. در این مطلب قصد داریم شما را با 15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه برای چیدمان فضایی بهتر در سال جدید آشنا کنیم تا عید 1400 را زیباتر جشن بگیرید. در ادامه همراه دینو باشید.

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه

همه ما زیبایی و دلپذیری خاصی که شمع‌های متنوع به فضای زندگی‌مان اضافه می‌کنند، کم و بیش می‌پسندیم. آن‌ها علاوه بر روشنایی بیشتری که به محیط می‌دهند، گرما و صمیمیت ویژه‌ای نیز با خود به ارمغان می‌آورند. این شمع‌ها اگر با رایحه‎های متنوع مخصوص فصل نیز همراه شوند، جلوه دوچندان به همراه خواهند داشت. محیط شما را زیباتر و پرنشاط‌تر می‌کنند و همچنین هدیه‌ای عالی برای عزیزان‌تان خواهند بود. درست است که می‌توانید انواع متنوع این شمع‌ها را از فروشگاه‌ها به راحتی تهیه کنید؛ اما، با 15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه خود، نتیجه کاملا مطابق با سلیقه و علاقه‌های شخصی شما خواهد بود. این روش‌های ساده را امتحان کنید و سرگرم شوید.

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه برای چیدمان فضایی بهتر در سال جدید

1. شمع با پوسته کدو تنبل

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 1. شمع با پوسته کدو تنبل

برای ساخت شمع با پوسته کدو تنبل نیاز به پارافین و فتیله دارید. برای زیبایی بیشتر به سراغ کدو تنبل‌های کوچک بروید و پس از تخلیه درون آن‌ها، پوسته‌‌های باقی مانده را برای شمع‌های خود به کار ببرید. حتی می‎توانید قبل از ریختن پارافین درون آن، اطراف پوسته را سوراخ و تعدادی نخ را از آن رد کنید تا هنگام روشن کردن، بتوانید به صورت آویز محیط‌تان را تزیین نمایید.

2. شمع با لکه‌های رنگی

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 2. شمع با لکه‌های رنگی

برای ترکیبی زیبا و سریع، به سادگی مقداری شمع سفید بسازید یا از نمونه‌های آماده استفاده کنید. شما می‌توانید برای تزیین این شمع، کمی پارافین رنگی را حرارت داده و روی آن بچکانید. در این حالت شما با موفقیت یک شمع با لکه‌های رنگی ساخته‌اید.

3. شمع قلب عاشقانه

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 3. شمع قلب عاشقانه

برای تهیه شمع قلب عاشقانه نیاز به قالب قلبی شکل دارید. در ابتدا مقداری پارافین را ذوب کرده و برای جذابیت بیشتر به دلخواه از رنگ قرمز یا صورتی استفاده کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید کمی رایحه گل رز نیز به مواد خود اضافه نمایید تا هنگام روشن کردن‌شان، فضایی عاشقانه و دوست داشتنی ایجاد شود. سپس باید پارافین ذوب شده و ترکیب شده با رنگ و رایحه مورد نظر را به ارتفاع حدودی یک سانتی‌متر درون سینی بزرگی پهن کنید و اجازه دهید کمی خشک شود. نکته مهم در این بخش این است که نباید مواد شما کاملا خشک شود؛ چرا که باعث می‌شود موقع برش زدن با قالب، ترک خورده یا بشکند و نتوانید به فرم مورد نظرتان برسید.

زمانی که پارافین کمی خودش را گرفت و حالت خمیری پیدا کرد، با قالب، قلب‌های مدنظرتان را جدا کنید. در مرحله نهایی کافی است با یک سوزن یا جسم تیز، وسط این قلب‌ها را سوراخ کرده و فتیله را به ترتیب از آن‌ها رد کنید. نحوه چیدمان قلب‌ها بستگی به سلیقه شما دارد. همچنین این روند را می‌توانید با هر قالب و شکل دلخواهی انجام دهید.

4. شمع با تصویر نت موسیقی

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 4. شمع با تصویر نت موسیقی

برای تزیین سریع شمع‌های سفید می‌توانید تصویر نت‌های موسیقی را روی کاغذ چاپ کنید و آن‌ها را روی شمع‌های ساده خود بچسبانید تا جذاب‌تر به نظر برسند. با این کار، حالت زنده‌تری به شمع‌های‌تان داده‌ید. حتی می‌توانید همزمان با روشن کردن شمع‌ها، موسیقی متناسب با نت‌ها را نیز پخش کنید تا فضایی پویا و معنوی بسازید. در این روش آزادید از هر طرح و ایده‌ای که دوست دارید استفاده کنید. گزینه جایگزین برای چاپ نیز، دستمال کاغذی‌های طرح‌دار مخصوص آشپزخانه است.

5. شمع معطر طبیعی

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 5. شمع معطر طبیعی

علاوه بر ظاهر زیبا، رایحه دلپذیر شمع‌ها نیز جلوه خوبی به محیط شما می‌دهند. برای ساخت یک شمع معطر، کافی است مقداری روغن طبیعی خوشبو یا تعدادی دانه قهوه (یا یک قاشق پودر قهوه) به پارافین خود اضافه کنید و آن را درون ظرف مورد نظرتان بریزید تا موقع سوختن، عطر دلخواه‌تان در فضا پخش شود.

6. شمع شاین با تزیین اکلیلی

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 6. شمع شاین با تزیین اکلیلی

شما همیشه می‌توانید شمع‌های‌تان را با چیزهای پیش پا افتاده‌ای مانند چسب‌های مایع رنگی اکلیل‌دار تزیین نمایید. اگر چسب رنگی ندارید، کافی است از ترکیب اکلیل مورد نظرتان با چسب چوب استفاده کنید. سطح شمع مورد نظرتان را کمی حرارت دهید و ترکیب چسب چوب و اکلیل را روی آن بریزید و اجازه دهید خشک شود. با این کار، جلوه‌ای براق به شمع‌های ساده خود داده‌اید. برای تکمیل جذابیت آن‌ها نیز چند تکه روبان رنگی روی شمع‌ها بچسبانید.

7. شمع گل‌های شناور

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 7. شمع گل‌های شناور

ساخت شمع گل‌های شناور بسیار ساده است. با پر کردن یک ظرف شیشه‌ای شفاف از آب، شروع کنید. سپس کمی روغن به آب اضافه نمایید و مقداری گلبرگ یا غنچه‌های سرزنده را درون ظرف شیشه‌ای خود بریزید تا روی آب شناور بمانند. در انتها نیز ظرف‌تان را با شمع‌های کوچک شناور تزیین کنید و به آن‌ها اجازه دهید فضای شما را دلپذیر کنند.

8. شمع صدفی

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 8. شمع صدفی

شمع صدفی یک ایده جذاب برای تزیین است که برای انجامش می‌توانید از صدف‌های طبیعی استفاده کنید. به سادگی یک فتیله را درون صدف قرار دهید و سپس پارافین ذوب شده را داخل صدف‌ها بریزید. بهتر است به سراغ صدف‌های بزرگ‌تر بروید تا مدت بیشتری بسوزند و جلوه بهتری داشته باشند.

9. شمع مرکبات

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 9. شمع مرکبات

برای ساخت شمع مرکبات، لیمو ترش بهترین گزینه است. با این حال شما می‌توانید از تمامی مرکبات برای این منظور استفاده کنید. لیموها را به دو نیم تقسیم نموده و پس از خالی کردن مواد داخلی آن با کمک قاشق، یک فتیله در وسط آن بگذارید و پوسته را با موم دلخواه خود پر کنید. شما همچنین می‌توانید چند قطره روغن لیمو به موادتان اضافه کنید تا رایحه شمع را برجسته نماید.

10. شمع برش میوه خشک

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 10. شمع برش میوه خشک

همان طور که از اسم آن پیدا است، شمع برش میوه خشک می‌تواند یک گزینه جذاب برای تزیین محیط زندگی شما باشد. برای ساخت چنین شمعی شما به دو عدد قالب یک شکل با ابعاد مختلف نیاز دارید. در ابتدا قالب کوچک‌تر را درون قالب بزرگ‌تر بگذارید، آن‌ها را چرب کرده و فاصله بین‌شان را با پارافین بی‌رنگ پر کنید. برش‌های میوه خشک را به دلخواه درون پارافین بچینید تا لایه بیرونی شمع شما آماده شود. در این مرحله باید منتظر بمانید تا مواد خشک شوند. سپس قالب کوچک را از داخل قالب بزرگ‌تر خارج کنید و پس از قرار دادن فتیله در وسط آن، فضای داخلی را با پارافین رنگی پر کنید تا شمع‌تان جذابیت بیشتری داشته باشد.

11. شمع گیاه بامبو

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 11. شمع گیاه بامبو

اگر در منزل خود گیاه بامبو ندارید، می‌توانید ساقه‌های این درخت جذاب را به راحتی از گل فروشی‌ها تهیه کرده و از فضای خالی شده شاخه‌ها برای ساختن شمع‌های زیبا استفاده کنید. آن‌ها را به ارتفاع دلخواه برش بزنید و فتیله‌ای را در مرکز قرار داده و سپس با پارافین پر کنید. شمع زیبای شما آماده است.

12. شمع قالبی

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 12. شمع قالبی

شما می توانید با ساخت این نوع شمع‌ها بسیار سرگرم شوید. به یک فروشگاه لوازم قنادی و شیرینی‌پزی بروید و تعدادی قالب کوکی متنوع بخرید. پارافین را به مقدار زیاد روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید و در رنگ‌های مختلف درون این قالب‌ها بریزید. توجه داشته باشید که همیشه قبل از شروع کار، قالب‌هایتان را با برس چرب کنید تا نتیجه نهایی شما، کناره‌هایی تمیز و ظریف داشته باشند. این روش برای سرگرم کردن بچه‌ها در خانه و افزایش خلاقیت آن‌ها بسیار مناسب است؛ چرا که آن‎‌ها می‌توانند از انتخاب شکل‌ها و رنگ‌های مختلف لذت ببرند.

13. شمع یخی

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 13. شمع یخی

اگر قبلا درباره شمع‌های یخی چیزی نشنیده‌اید، در این جا یاد می‌گیرید که آن‌ها چگونه ساخته می‌شوند. شما می‌توانید با بقایای بلااستفاده شعم‌های قدیمی و تعدادی یخ قالبی، به راحتی شمع‌های حفره‌دار بسازید. برای تهیه این شمع‌ها، تعدادی یخ قالبی را درون ظرف مورد نظرتان بچینید و پارافین داغ و ذوب شده را روی آن‌ها بریزید. در این حالت، پارافین سریع منجمد می‌شود و شکل یخ‌ها را درون خود نگه می‌دارد. پس از مدتی که پارافین کاملا یخ زد و یخ‌ها کمی آب شدند، آب ظرف را خالی کنید و از شمع حفره‌دار متفاوت خود لذت ببرید.

14. شمع با گل‌های طبیعی

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 14. شمع با گل‌های طبیعی

یکی از زیباترین تزیینات ممکن برای شمع‌های بزرگ، استفاده از گلبرگ‌های طبیعی تازه است و به جرعت می‌توان گفت همه از دریافت چنین شمعی به عنوان هدیه بسیار خوشحال خواهند شد. برای شروع در ابتدا تعدادی گلبرگ یا غنچه تازه را به سلیقه خود لای کتابی زخیم یا روی سطح صافی قرار دهید و آن‌ها را فشرده نمایید تا حالت تخت پیدا کنند. سپس می‌توانید با حرارت دادن سطح شمع و سازماندهی مشخص یا الگوهایی خطی، آن‌ها را به سلیقه خود بچینید.

15. شمع فنجانی

15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه - 15. شمع فنجانی

این شمع‌های فنجانی کوچک، بسیار جذاب‌تر از تصور شما خواهند بود. برای تزیین یک میز صبحانه یا عصرانه و پذیرایی از میهمانان خود، می‌توانید چند فنجان رنگی زیبا را در کنار نوشیندی‌های خود بچینید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. رنگ و رایحه این شمع‌ها کاملا به خود شما بستگی دارد؛ اما، برای جذابیت بیشتر سعی کنید از فنجان‌های طرحدار استفاده کنید.

نظر شما درباره 15 ایده ساخت و تزیین شمع در خانه چیست؟ چه موارد دیگری را می‌توانید به این فهرست اضافه کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Hobby Lesson

بیشتر بخوانید: دانشمندان خطرات پنهان شمع‌های معطر برای سلامتی را فاش می‌کنند

بیشتر بخوانید: محافظ کیک ضد COVID-19 برای دمیدن شمع‌های تولد با خیالت راحت!

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.