خطرات پنهان شمع‌های معطر برای سلامتی

دانشمندان خطرات پنهان شمع‌های معطر برای سلامتی را فاش می‌کنند

هنگامی که هوا شروع به سرد شدن می‌کند و شب ها طولانی‌تر می‌شوند، گاهی اوقات هیچ کاری لذت‌بخش‌تر از پیچیدن خودمان داخل پتو همراه با تنفس رایحه دلنشین یک شمع معطر نیست. با این حال، آیا این حرکت دلنشین می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند؟ بد نیست بدانید که عطر و بوی شیرین و دلنشین این شمع‌ها، تنها چیزی نیست که دارند. در اینجا اصل حقیقت خطرات پنهان شمع‌های معطر را با شما به اشتراک می‌گذاریم. همراه دینو باشید.

خطرات پنهان شمع‌های معطر برای سلامتی

خطرات پنهان شمع‌های معطر برای سلامتی

یک شمع با رایحه گیرا ممکن است در نظر بیش‌تر ما کاملا بی‌ضرر باشد. باید بدانیم که اگر این لذت روزهای سرد از عطر کرم کارامل، با واکس پارافین ساخته شده باشد، دود آن می‌تواند حاوی مواد شیمیایی سرطان‌زا باشد. دانشمندان دانشگاه ایالتی کارولینای جنوبی دریافتند که به دلیل واکس پارافین – یک محصول جانبی نفت، زغال سنگ یا روغن شیل – مواد شیمیایی سرطان‌زا ممکن است در خانه شما آزاد شوند. دکتر «روح الله مسعودی» از دانشگاه ایالتی کارولینای جنوبی به The Sun گفت:

شمع‌های پارافینی که ما مورد آزمایش قرار دادیم، مواد شیمیایی ناخواسته را در هوا منتشر کردند.

برای کسی که هر روز سال شمع روشن می‌کند و یا مرتبا از آن‌ها استفاده می‌نماید، استنشاق این آلاینده‌های خطرناک در هوا، می‌تواند به ایجاد خطرات سلامتی مانند سرطان، آلرژی شایع و حتی آسم منجر شود.

شمع‌های معطر یا زباله

با این حال، قبل از شروع به دور ریختن همه شمع‌های معطر مورد علاقه خود، بد نیست با حقایق دیگری نیز آشنا شوید. تحقیقات نشان داده است که انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از روشن کردن شمع‌های پارافین، بعید است که بر سلامتی مردم تاثیر بگذارد.

در حقیقت، بنیاد Lunch بریتانیا در پاسخ به این تحقیقات اظهار داشت:

ما می‌خواهیم به مردم اطمینان دهیم که استفاده گاه و بیگاه از شمع‌های پارافین نباید خطری برای سلامت ریه آن‌ها به همراه داشته باشد. با این وجود، ما به مردم توصیه می‌کنیم در هنگام روشن کردن شمع، اقداماتی برای تهویه اتاق انجام دهند. از جمله باز کردن پنجره‌ها.

خطرات پنهان شمع‌های معطر برای سلامتی و دکوراسیون داخلی
شمع‌های معطر

اقدامات احتیاطی پیشگیرانه از خطرات پنهان شمع‌های معطر

سخنگوی تحقیقات سرطان انگلیس همچنین خاطرنشان کرد که هنوز هیچ مدرک مستقیمی مبنی بر این که استفاده از شمع‎‌های معطر به طور روزمره، در خطر ابتلا به سرطان دخیل است. بنابراین، شمع معطر مورد علاقه خود را در یک عصر دنج زمستانی روشن کنید. سلامت شما را در معرض خطر جدی قرار نخواهد گرفت. برای کاهش این خطرات پنهان شمع‌های معطر، اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که شمع خود را در فضایی با تهویه مناسب روشن کرده‌اید. همچنین، یک واکس پارافین را با یک شمع سویا تعویض نمایید. آن‌ها نه تنها برای سلامتی شما، بلکه برای محیط زیست نیز بهتر هستند.

از این به بعد، هنگام انتخاب یک شمع معطر، به مواد تشکیل‌دهنده آن توجه کنید. نظرات خود را در مورد خطرات پنهان شمع‌های معطر برای سلامتی با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: برای دکوراسیون خانه، به تجهیزات دست‌ساز رو بیاورید و محیط خانه را منحصربه‌فرد کنید!

بیشتر بخوانید: تصاویری زیبا از جشن دیوالی در هند – فستیوال نور و روشنایی

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.