آمار سرطان

معرفی کشورهایی که بالاترین آمار سرطان در جهان را دارند! (لیست 10 کشور )

سرطان در واقع رشد غیر طبیعی سلول است که در بافت ها و اعضای بدن صورت می گیرد و به قسمت های مختلف بدن آسیب می رساند و در نهایت منجر به نارسایی اندام و مرگ می شود. درمان سرطان در مراحل اولیه امکان پذیر است، اما در صورت تشخیص در مراحل آخر بیماری، بهبودی بیمار بسیار نادر است. عواملی چون دود دخانیات، مواد غذایی سرطان زا، قرار گرفتن در معرض تابش از جمله قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، عوامل ژنتیکی، برخی عفونت های ویروسی و غیره ممکن است منجر به سرطان شود. شایع ترین انواع سرطان گزارش شده، سرطان دهانه رحم، سرطان سینه، سرطان مقعد، سرطان کلیه، سرطان مثانه و غیره است. در این مطلب به معرفی کشورهایی با بالاترین آمار سرطان در جهان خواهیم پرداخت.

آمار سرطان در جهان

استرالیا

استرالیا بالاترین میزان سرطان در جهان را دارد که 468 نفر از هر 100000 نفر سرطان دارند. استرالیا یکی از بالاترین میزان سرطان پروستات، سرطان ملانوما و سرطان پستان در جهان است. در پیش بینی می شود سالانه افراد زیادی در اثر بیماری سرطان کشته می شوند و بیشترین بیماران در میانگین سن 85 سالگی از دنیا می روند.

نیوزلند

نیوزلند هم از نظر سرطان آمار بسیار بالایی دارد و 438.1 نفر از هر 100000 نفر به سرطان مبتلا هستند. شایع ترین انواع سرطان در نیوزیلند، ملانوم بدخیم پوست است. سرطان یکی از مهمترین دلایل مرگ در این کشور است.

ایرلند

کشور سوم در این لیست ایرلند است و 373.1 نفر از هر 100000 نفر به سرطان مبتلا هستند. یکی از توضیحات احتمالی برای بالاتر از میانگین سرطان در ایرلند، خاکستری شدن جمعیت، یعنی پیر شدن جمعیت عمومی این کشور است.

مجارستان

در مجارستان که در جایگاه چهارم این لیست قرار دارد، 368.1 نفر از هر 100000 نفر به سرطان مبتلا هستند. در این کشور یا در واقع در بخش اروپای مرکزی، شایعترین نوع سرطان، سرطان ریه است.

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده دارای پنجمین رتبه سرطان در جهان است. در ایالات متحده هر ساله ، از هر 100000 نفر حدود 352.2 نفر سرطان دارند. شایع ترین نوع سرطان در ایالات متحده سرطان ریه است و به دنبال آن سرطان پروستات و سرطان کولورکتال مشاهده می شود. ایالت Kentucky بالاترین میزان سرطان را در بین ایالات دارد.

لیست بالاترین آمار سرطان در جهان

هر ساله تقریباً 15 میلیون مورد سرطان در جهان گزارش می شود و میزان مرگ و میر در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته به حدود 15٪ افزایش یافته است. در کشورهای توسعه یافته، در دسترس بودن روش های تشخیصی پیشرفته و زیرساخت های بروز، امکان تشخیص سرطان را در بین جمعیت این کشورها فراهم می کند. در ادامه لیست بالاترین آمار سرطان در جهان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

آمار سرطان
امتیاز: 4.1 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۸ دیدگاه

  1. Avatar حساب گفت:

    سلام.
    همون مردم بیچاره ، اسیر سیاست های کثیف سیاستمدارانشون هستن.
    مردم بیچاره ، اکثرا تقصیری ندارن.
    بعدش که متوجه میشن ، بر علیه سیاستمدارانشون قیام میکنن.
    مثل فرانسه و انگلیس.
    باهات موافقم.

  2. Avatar حساب گفت:

    سلام.
    به نکتهء خوبی اشاره کردید.
    متشکرم.

  3. Avatar رامین گفت:

    نویسنده گرامی لطفا منبع رو ذکر کنید.

  4. Avatar احمد گفت:

    تو 85 سالگی بر اثر سرطان می میرن؟ مگه چقدر عمر می کنن اون طرفیا؟
    خوشبختانه در کشور ما از اینجور این آمارا منتشر نمیشه البته اصلا ارزش هم نداره برای چند سال بیشتر زنده ماندن ملت وجهه کشور خراب و ذهنیت مردم نسبت به عملکردها مخدوش بشه! خدایا شکرت

  5. Avatar °•■ Fāřżãm.ĢĐ ■•° گفت:

    خدا رو هزاران‌هزار مرتبه شکر که حداقل تو این لیست اسم “ایران” دیده نمی‌شه. 😇😇

    • Avatar hamid گفت:

      من چنین نظری ندارم و برام مردم ایران با کلیه مردم جهان تفاوتی ندارند و خودم رو متفاوت از بقیه جهان نمیبینم انسان انسانه حالا تو هر کشوری که باشه. و در پایان شاید با سیاست های یه سری کشور و دولتمردانشون مشکل داشته باشم ولی مشکلی در مورد مردمشون که حتی 180 درجه با سیاستمداراشون متفاوتند ندارم.

      • Avatar ali گفت:

        شاید شما نظرتون مساعد باشه، ولی اونور آبیا برای بقیه ملتای غیر خودشون کوچکترین ارزشی قایل نیستند ، فریب فیلمای جذابشون رو نخورید ، این همه سموم و هورمون هایی که باعث بیماری و سرطان میشه مطمئنا تولید داخل نیست و تولید کننده اش هم کاملا از مضراتش و عواقب کارش خبر داره ولی خوب بحث پول براشون مطرحه نه جون یه جهان سومی، لطفا اگر کسی به وطنش روی خوش نشون داد براش کلاس انسان دوستی نزارید با تشکر

    • Avatar ندا گفت:

      همه این کشور های اروپایی ویا حتی آمریکایی و حتی اقیانوسیه از مستعمره های اروپایی ها هستند تعریف خیلی زیادی از خودشون میدن ولی اگه یکم به آمار بیماری های امروزه نگاه میکنیم میبینیم که چه کشور های هستند همه داخل این زمینه اولند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.