شستن هفت وسیله خانگی

هفت وسیله خانگی که برای داشتن زندگی سالمتر باید هرروز شسته شوند

در این مطلب هفت وسیله خانگی را معرفی می‌کنیم که برای داشتن یک زندگی تمیز و سالمتر باید هر روز شسته شوند. البته شستن این وسایل و قسمت‌های خانه کار سختی نیست. در حقیقت بسیاری از این وسایل را همه هر روز تمیز می‌کنند. در ادامه با دینو همراه باشید تا شما را با این هفت وسیله خانگی آشنا کنیم. آیا شما هم هر روز این وسایل را تمیز می‌کنید؟

حوله‌های و دستمال‌های آشپرخانه و سفره

دستمال‌های آشپرخانه یکی از پرکاربردترین وسایل تمیزکاری در خانه هستند. به همین دلیل جای تعجب نیست که این دستمال‌ها پر از باکتری هستند. حوله‌های آشپرخانه نیز خیلی کثیف‌تر از چیزی هستند که به نظر می‌رسند! تمیز کردن یا تعویض این وسایل با حوله‌ها و دستمال‌های تمیز موجود در خانه واقعا کار سختی نیست. پیشنهاد می‌کنیم حوله‌های دستشویی را نیز در فواصل زمانی کوتاه بشویید. این حوله‌ها به دلیل اینکه به دفعات زیاد در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند، زودتر کثیف می‌شوند.

دیوارهای حمام

شستن دیوارهای حمام شاید زیاد هم “تمیزکاری یک وسیله خانگی” محسوب نشود، با این حال خیلی از افراد این کار را فراموش می‌کنند. یک تِی کوچک در حمام داشته باشید تا اعضای خانواده پس از هر بار حمام کردن دیوارها و درب حمام را خشک کنند. با انجام روزانه این کار ساده و سریع، شما می‌توانید به راحتی از تشکیل جِرم بر روی دیوارها جلوگیری کنید تا بعدا برای تمیزکردن آنها محبور به صرف انرژی زیاد و استفاده از شوینده‌های مختلف نشوید.

کانتر آشپزخانه

کانتر آشپرخانه

یک اسپری تمیزکننده همه کاره در آشپزخانه داشته باشید تا به سرعت قبل و بعد از آشپزی، کانتر یا پیشخوان آشپزخانه را تمیز کنید. با توجه به ریختن مواد غذایی و کثیف شدن آشپرخانه پس از پخت و پز، این کار به تمیزی فضا کمک زیادی می‌کند. اما پیشنهاد می‌کنیم پیش از آشپزی نیز کانتر را تمیز کنید. با قرار دادن کیسه‌های خرید، کلیدهای خانه و بسیاری از چیزهای کثیف دیگر بر روی کانتر این محل نیز کثیف می‌شود. بنابراین توصیه شده که کانتر را پیش از آشپزی نیز تمیز کنید.

قهوه ساز

آیا شما هم هر روز از دستگاه قهوه‌ساز استفاده می‌کنید؟ پس باید تمامی قطعات منفصله این دستگاه را تمیز کنید. پس از هر بار تهیه این نوشیدنی، بخشی از قهوه و لایه‌ای چرب مانند در دستگاه باقی می‌ماند. این مواد باعث کثیف شدن دستگاه قهوه ساز و در نهایت حتی خرابی آن می‌شود. به همین دلیل لازم است که هر روز قطعات جداشدنی و قابل شستشو را تمیز کنید.

سینک دستشویی

مقدار زیادی باکتری پس از هر بار شستن دست‌ها و مواد غذایی در سینک باقی می‌ماند، بنابراین شستن این قسمت از خانه با استفاده از اسپری‌های تمیزکننده، کار خوبی به نظر می‌رسد. برای تمیزکاری بیشتر می‌توانید قسمت‌های باقی‌مانده غذا را از سینک پاک کرده و آن را با آب داغ پر کنید. سپس یک قاشق غذاخوری ماده سفید کننده به آب اضافه کرده و برای پنج دقیقه صبر کنید. حالا اجازه دهید تا سینک خالی شده و آن را با یک حوله خشک کنید. لازم نیست این کار را هر روز انجام دهید اما پیشنهاد می‌کنیم حتما مواد غذایی باقی مانده در سینک را هر روز تمیز کنید.

بشقاب‌ها

رها کردن بشقاب‌های کثیف برای روز یا حتی روزهای بعد می‌تواند باعث جذب حشرات موذی شده و تمیزکردن آنها را سخت کند. به همین دلیل است که شستن روزانه ظرف‌ها کاری بهتر و تمیزتر است! شاید این کار کمی زمان‌بر باشد، اما به این ترتیب لازم نیست تا روز بعد با مقدار زیادی ظرف کثیف سر و کار داشته باشید.

تکه‌های مواد غذایی

تکه‌های باقی مانده مواد غذایی را با استفاده از جارو و خاک انداز از روی زمین بردارید تا حشرات و حیوانات موذی جذب خانه نشوند. افتادن مواد شیرین بر روی زمین می‌تواند باعث افزایش تعداد مورچه‌ها در خانه شود.

بیشتر بخوانید: روش های ضدعفونی کردن مسواک شما برای از بین بردن باکتری ها

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.