تقویت حافظه

بازی‌هایی برای تقویت حافظه و افزایش عملکرد مغز که باید در خانه انجام دهید

اگر به دنبال پر کردن ساعت‌های خالی روزهای خود هستید، بهترین کار این است تا در راستای تقویت حافظه و افزایش عملکرد مغز قدم بردارید. با چند بازی ساده می‌توانید مغز خود را به کار گیرید و از آن بهترین استفاده را داشته باشید. در برخی مطالعات ادعا شده که حل معما و جدول می‌تواند باعث تقویت حافظه و افزایش عملکرد مغز شود. در ادامه چند روش و چند بازی ساده و سرگرم‌کننده رادر اختیارتان قرار خواهیم داد تا حافظه خود را از این طریق تقویت کنید و به افزایش عملکرد مغز بپردازید.

بیشتر بخوانید: آیا می‌توانید پرنده پنهان را بین درختان کریسمس مشاهده و پیدا کنید؟

تقویت حافظه و افزایش عملکرد مغز

پازل

تقویت حافظه

پازل‌های چند صد تکه یا چند هزار تکه در این روزها بهترین انتخاب برای به کارگیری مغز خواهند بود. در نتیجه به جای تماشای همیشگی تلویزیون یا بازی با گوشی‌های هوشمند باید به این بازی روی بیاورید و ساعاتی از روز را با مغزتان فعالیت کنید.

جدول

تقویت حافظه
جدول شرح در متن را حل کنید.

جدول یکی از راهکارهای قدیمی و جذاب است که برای به کارگیری از مغز استفاده می‌شود. از گذشته تا امروز جدول‌های متنوعی در مجلات و روزنامه‌ها ارائه شده که علاوه بر سرگرمی، به تقویت حافظه افراد نیز کمک کرده است. در نتیجه حل کردن جدول را فراموش نکنید. این روزها حتی بازی جدول نیز برای گوشی‌های هوشمند ارائه شده است.

سودوکو

سودوکو
جدول سودوکو را حل کنید.

سودوکو مانند یک پازل یا به قولی یک جدول اعداد است. این بازی ژاپنی در واقع بازی با اعداد بوده که اولین بار در یک مجله آمریکایی منتشر شده است. از سال 2005 بازی سودوکو به یکی از بازی‌های محبوب جهان بدل شده است و سالانه مسابقات سودوکو نیز برگزار می‌شود. حل سودوکو به افزایش هوش و تمرکز شما کمک زیادی خواهد کرد.

بازی‌های حافظه‌ای

تقویت حافظه
بازی حافظه‌ای

بازی‌هایی که باید میان کارت‌ها، دو کارت مشابه را پیدا کنید. این بازی هم یکی از بازی‌های جذاب و قدیمی است که مستقیما بر روی حافظه تاثیر مثبتی خواهد داشت. بازی حافظه‌ای، برای کودکان و نوجوانان نیز توصیه می‌شود و این روزها کارت‌های متنوعی برای این بازی وجود دارد.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.