1093926090

برای یک خواب شبانه بهتر به پشت می خوابید یا به پهلو؟ کدام یک بهتر است؟

به اندازه کافی خوابیدن به وضوح بر سلامت جسمی و روانی ما موثر است. اما آیا ما برای یک خواب بهتر شبانه این کار را درست انجام می‌دهیم؟ تحقیقات در مورد وضعیت خوابیدن چه می‌گوید؟

خواب بهتر شبانه، به پهلو یا پشت

آیا وضعیت صحیحی برای خوابیدن وجود دارد؟

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به پهلو بخوابند. طبق مشاهدات، بیشتر کسانی که به پشت دراز می‌کشند به احتمال زیاد در طول شب خواب کمی دارند یا دچار مشکلات تنفسی هستند.

ما در طول شب تمایل زیادی به حرکت داریم. یک مطالعه بر روی 664 نفر در هنگام خواب، به طور متوسط ​​نشان می‌دهد که شرکت کنندگان حدود 54 درصد به پهلو، حدود 37 درصد به پشت و حدود 7 درصد رو به شکم می‌خوابند.

مردان (مخصوصاً افراد زیر 35 سال) معمولاً در هنگام خواب بی‌قرار هستند (با جابجایی بیشتر بازو و ران خود در طول شب.) این حرکات ممکن است چیز بدی نباشد، زیرا اجازه دادن به بدن برای حرکت کردن به طور کلی خوب است.

اگر متوجه شدید که نمی‌توانید حرکت کنید زیرا شریک زندگی شما (یا حیوان خانگیتان) فضای زیادی را در رختخواب اشغال می‌کند، یک تخت بزرگتر انتخاب کنید. به خودتان فضایی برای حرکت در هر طرف بدهید.

راحت بودن در شب بسیار مهم است. هیچ تحقیق با کیفیتی وجود ندارد که نشان دهد ایده‌آل‌ترین وضعیت خواب کدام است. سن، وزن، محیط و اینکه آیا باردار هستید، همگی در این که بهترین وضعیت برای خواب بهتر شبانه شما کدام است، نقش دارند.

در یک مطالعه، افرادی که به پهلو می‌خوابیدند، صبح با درد بیشتری از خواب بیدار می‌شدند. با این حال، اگرچه در بعضی موارد خوابیدن به پهلو ممکن است کمی بر ستون فقرات فشار وارد کند، به نظر می‌رسد که به طور کلی وضعیت‌ پهلو هنوز بهتر از سایر گزینه‌ها است.

چه بالشی انتخاب کنم؟

انتخاب بالش مناسب برای یک خواب خوب ضروری است.

مشخص شده است که عدم حمایت از سر و گردن در طول خواب به شدت بر روی تعادل ستون فقرات تأثیر می‌گذارد و باعث مشکلات عضلانی مانند گردن درد، درد شانه و سفتی عضلات می‌شود.

به نظر می‌رسد که مواد بالش روی ستون فقرات تأثیری ندارد. در عوض، شکل و ارتفاع بالش مهم هستند. یک بالش U شکل می‌تواند به شما کمک کند تا خواب شبانه بهتر و بیشتری داشته باشید و یک بالش رولی شکل می‌تواند درد صبحگاهی و درد هنگام خوابیدن را در کسانی که از درد مزمن رنج می‌برند، کاهش دهد.

متاسفانه علم به ما پاسخی نداده است که بهترین تشک چه می‌تواند باشد. با توجه به اینکه همه افراد به طور متفاوت می‌خوابند، مقایسه آن در دراز مدت دشوار است.

با این حال، تشک‌های بدی هم برای بدن وجود دارد. اگر تخت خواب شما استحکام خود را از دست داده است و فنرهای پر سروصدا دارد، به تعویض تشک خود فکر کنید.

چرخاندن و برعکس کردن تشک می‌تواند به طول عمر و راحتی آن کمک کند. این کار باید حداقل یک تا دو بار در سال انجام شود.

نکات دیگر برای خواب آرام شبانه:

دمای اتاق خود را سردتر کنید. دمای ایده آل برای خوابیدن 18.3 درجه سانتیگراد (در محدوده 15-19 درجه سانتیگراد) است. دمای بالاتر می‌تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد. اجازه دهید مقداری هوا در اتاق جریان داشته باشد زیرا گرمای جمع شده اتاق را نیز از بین می‌برد و ما را در طول شب خوب و خنک نگه می‌دارد.

با برخی از داروها، مانند انواع خاصی از آنتی هیستامین‌ها ممکن است راحت‌تر به خواب بروید. از سوی دیگر، محرک‌هایی مانند کافئین می‌توانند کیفیت خواب شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.

در نهایت، مطمئن شوید که با مثانه پر به رختخواب نمی‌روید، زیرا بیدار شدن در شب می‌تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد و یا شما را دچار بی‌خوابی کند.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.