کاهش کمردرد

بهترین حالت های خوابیدن برای کاهش کمردرد چه حالاتی هستند؟

افراد زیادی دچار مشکلات کمردرد هستند و این موضوع به دلیل ورزش نادرست، کار زیاد، ایستادن یا نشستن مداوم و از این قبیل موارد است. کمردرد بیشتر در زمان خواب، افراد را آزار می‌دهد در نتیجه حالت خوابیدن و چگونگی قرار گرفتن در تخت بسیار مهم است. در این مطلب قصد داریم تا بهترین حالت خوابیدن برای کاهش کمردرد را در اختیارتان قرار دهیم تا در زمان خوابیدن، هیچ دردی را در ناحیه کمر احساس نکنید. در نتیجه اگر با درد کمر دست و پنجه نرم می‌کنید در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 10 حرکت برتر یوگا که تسکین‌دهنده درد کمر است را بشناسید

برای کاهش کمردرد چگونه بخوابیم؟

یکی از بهترین راه‌حل‌ها، خوابیدن به پهلو و قرار دادن یک بالش بین دو زانو است. در این حالت نه تنها ستون فقرات در بهترین حالت قرار می‌گیرند، بلکه از فشارهای عضلانی نیز جلوگیری می‌شود. یکی دیگر از حالت‌ها خوابیدن رو به بالا است در شرایطی که یک بالش در ابعاد متوسط و نرم را زیر زانو‌ها قرار دهید تا از فشار به کمر کاسته شود. اما اگر در این دو حالت راحت نیستید بهترین کار این است که یک حالت خواب راحت را برای بدن و ستون فقرات خود پیدا کنید و ستون فقرات را در موقعیت طبیعی خود قرار دهید تا به کمر فشار وارد نشود.

کاهش کمردرد

یکی دیگر از بهترین حالت های خوابیدن برای کاهش کمردرد، خوابیدن رو به شکم است در شرایطی که یک بالش کوچک را زیر معده خود قرار دهید تا ستون فقرات در بهترین حالت قرار گیرند و فشار به کمر به کمترین حد خود برسد.

در واقع مهم‌ترین کار این است که حالت خوابیدن شما، به کمر و ستون فقرات فشار وارد نکند و بدن را در حالتی آرامش‌بخش و خوب قرار دهد. بالشی که زیر سرتان می‌گذارید نیز بسیار مهم است و بر میزان فشاری که به کمر وارد می‌شود تاثیر خواهد داشت. در نتیجه هماهنگی گردن با ستون فقرات و کمر نیز بسیار اهمیت دارد. در نتیجه باید در انتخاب بالش دقت کنید. برای امتحان می‌توانید این روش‌ها و حالت‌های خوابیدن را برای کاهش کمردرد امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: روزهای پرانرژی علمی: چگونه همه مشکلات خواب را با علم برطرف کنیم

امتیاز: 4.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.