بهترین خودروهای الکتریکی سال 2021

بهترین خودروهای الکتریکی سال 2021 موجود در بازار به گفته متخصصان

امسال با حضور نام‌های تجاری موفقی چون فورد، وولکس واگن، شورولت، هیوندای، ولوو، آئودی و دیگر خودروسازان مشهور جهان، بازار خودروهای الکتریکی بسیار داغ است. هر یک از این شرکت‌ها در رقابت با یکدیگر، پیشنهادات خود را گسترش داده و فناوری‌های هیجان انگیزی را ارائه کرده‌اند. همچنین همگام با تغییر روند صنعت اتومبیل‌های برقی و افزایش علاقه عمومی به سبک زندگی پایدار، تقاضا برای خرید نمونه‌های الکتریکی در کلاس‌های مختلف بیشتر شده است. در ادامه با معرفی بهترین خودروهای الکتریکی سال 2021 موجود در بازار به گفته متخصصان همراه دینو باشید.

معیارهای انتخاب خودروهای الکتریکی خوب

وقتی صحبت از انتخاب بهترین اتومبیل‌های برقی می‌شود، ارزیابی‌ها در زمینه ظرفیت باتری و سرعت شارژ، دامنه رانندگی و برد حرکتی، سهولت دسترسی به پورت شارژ، قیمت نسبت به مدل استاندارد معادل خودرو یا انواع ترکیبی در صورت لزوم و سازگاری زیرساخت‌ها خواهد بود.

تفاوتی بین خودروهای الکتریکی و هیبریدی

تفاوت اصلی بین خودروهای الکتریکی و هیبریدی در این است که یک مدل هیبرید بخش عمده‌ای از سوخت خود را عموما از بنزین معمولی تغذیه می‌کند، در حالی که نیروی یک مدل الکتریکی کاملا از طریق برق و باتری تامین می‌شود. باید بدانید که قیمت خرید و هزینه‌های نگهداری یک وسیله نقلیه، بزرگ‌ترین وجه تمایز بین این انواع خودروها است. اگر نمی‌توانید برای انتخاب بین این مدل‌ها تصمیم بگیرید، این نکته را نیز بخاطر بسپارید که هزینه برق این روزها بیشتر از قبل است؛ اما، با گذشت زمان هزینه نگهداری آن معمولا کمتر خواهد بود. خودروهای تماما الکتریکی که به صورت کامل متکی به نیروی برق هستند، عموما هزینه نگهداری بسیار پایین‌تری دارند؛ اما، به دلیل فناوری‌های به کار رفته در آن‌ها گران‌تر هستند.

خودروهای الکتریکی موجود در بازار

این روزها تمام شرکت‌های بزرگ خودروسازی در جهان به طور فعال در تلاش هستند تا پیشنهادات الکتریکی خود را گسترش دهند. اکنون بیش از ده مدل خودروی الکتریکی برای فروش در بازار وجود دارد. بنابراین هر چه این تکنولوژی گسترده‌تر شده و دامنه استفاده از آن بیشتر شود، قیمت‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهند بود و همچنین شبکه‌های شارژ این خودروها در سراسر جهان در حال رشد هستند. شما برای انتخاب بهترین گزینه مناسب خودتان می‌توانید در ابتدا به سراغ فهرست بهترین خودروهای الکتریکی سال 2021 ما بروید.

بهترین خودروهای الکتریکی سال 2021

با توجه به نمونه‌های متعدد موجود در بازار و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر جهت انتخاب از میان بهترین مدل‌ها، در ادامه فهرست بهترین خودروهای الکتریکی سال 2021 ما را دنبال کنید.

1. بهترین سدان الکتریکی
«تسلا مدل 3» (Tesla Model 3)

بهترین خودروهای الکتریکی سال 2021 - 1. بهترین سدان الکتریکی
«تسلا مدل 3» (Tesla Model 3)

پرفروش‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی به دلایلی مانند رانندگی سرگرم کننده و قدرتمند خود، مورد علاقه بیشتر افراد است. این مدل در سال 2021 طراحی مجدد شده که به معنای انبوهی از نسخه‌های جدید و قابلیت‌های اصلاح شده‌ای است که تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند. به علاوه، کم‌هزینه‌ترین راه برای به دست آوردن یک تسلای رویایی، همین مدل است.

ویژگی‌های برجسته: جالب است بدانید که نمونه‌های اصلاح شده اولیه این مدل، بیش از 260 مایل برد حرکتی به شما ارائه می‌دهند. این در حالی است که در طراحی‌های جدیدتر این رقم تا 350 مایل بالا می‌رود. طراحی جدید دارای یک صندوق عقب با نیروی محرکه و پرداخت‌های بهبود یافته است. برای کسانی که در دنیای تسلا تازه وارد هستند، باید بگوییم که کنترل صفحه لمسی برای همه چیز ممکن است نیاز به تنظیماتی داشته باشد. همین طور مسافران در صندلی عقب به ویژه در مسافت‌های طولانی ممکن است به طور قابل توجهی احساس خفگی کنند. با این وجود این شرکت خودروسازی با نام تجاری مترادف با کلمات «برق» و «لوکس» خود، خودوری الکتریکی نسبتا مقرون به صرفه «تسلا مدل 3» را برای کمک به پاسخگویی جریان عظیم تقاضاهای تسلا ارائه می‌دهد.

قیمت پایه: 36,990 دلار

برد حرکتی تخمین زده شده «آژانس حفاظت از محیط زیست» (EPA): بیش از 263 مایل

2. بهترین سدان لوکس الکتریکی
«پل استار 2» (Polestar 2)

بهترین خودروهای الکتریکی سال 2021 - 2. بهترین سدان لوکس الکتریکی
«پل استار 2» (Polestar 2)

دومین اتومبیل از نمایش قدرت الکتریکی ولوو، با «تسلا مدل 3» رقیب است با این تفاوت که صندوق عقب بسیار بزرگ و جادار آن شما را از هر وانتی برای حمل اثاثیه بی‌نیاز می‌کند!

ویژگی‌های برجسته: صفحه نمایشگر سرگرمی رسانه‌ای 11 اینچی برای اولین بار در سیستم عامل جدید Android Automotive گوگل ادغام شده است. همچنین سقف شیشه‌ای گسترده (سان روف) ااین مدل یک نمای پانورامای بدون مانع را برای لذت بردن از منظره آسمان در اختیار شما قرار می‌دهد. در حالی که تجربه رانندگی این اتومبیل استثنایی است، شما بسیار تحت تأثیر سیستم عامل جدید Google و قابلیت‌های بی‌نظیر آن قرار خواهید گرفت. ما مشتاقانه منتظریم تا شاهد استفاده بیشتر این سیستم در بین خودروهای الکتریکی باشیم.

قیمت پایه: 59,900 دلار

برد حرکتی تخمین زده شده «آژانس حفاظت از محیط زیست» (EPA): 233 مایل

3. بهترین کامپکت الکتریکی
«شورلت بولت ایی وی» (Chevy Bolt EV)

بهترین خودروهای الکتریکی سال 2021 - 3. بهترین کامپکت الکتریکی
«شورلت بولت ایی وی» (Chevy Bolt EV)

«شورلت بولت ایی وی» (Chevy Bolt EV) یک خودروی الکتریکی سرپوشیده با برد عملیاتی 250+ مایل است که قیمت آن را برای بسیاری از افراد مناسب و اقتصادی می‌کند. این خودرو یک وسیله برقی عالی مسافرتی است که برای پارک کردن در فضاهای کوچک شهرها نیز بسیار مناسب خواهد بود.

ویژگی‌های برجسته: برای اندازه نسبتا کوچک این وسیله نقلیه، فضای در نظر گرفته شده برای پای مسافر کاملا باز و مناسب است. این خودرو دارای ویژگی‌های استاندارد کافی از جمله Android Auto و Apple CarPlay برای یک تجربه رانندگی عالی است. همچنین طراحی هاچ بک صندوق عقب فضای خوبی را برای قرار دادن بار فراهم می‌کند. خوب است بدانید از نظر کیفیت کابین داخلی، هم راننده و هم سرنشینان احساس خوبی خواهند داشت. یباید بگوییم که کابین و فضای داخلی این خودرو حتی برای یک هاچ بک کوچک نیز عالی و راحت طراحی شده است. نکته برجسته این طراحی نیز شتاب سریع با ایمنی بالایی است که در سفرهای جاده‌ای ارائه می‌دهد.

قیمت پایه: 36,500 دلار

برد حرکتی تخمین زده شده «آژانس حفاظت از محیط زیست» (EPA): 259 مایل

4. بهترین SUV ساب کامپکت الکتریکی
«کیا نیرو ایی وی» (Kia Niro EV)

بهترین خودروهای الکتریکی سال 2021 - 4. بهترین SUV ساب کامپکت الکتریکی
«کیا نیرو ایی وی» (Kia Niro EV)

درباره این خودروی زیبا باید بگوییم که دلایل زیادی برای دوست داشتن آن وجود دارد، به خصوص با قیمت نسبتا مناسب و مقرون به صرفه خود. بهترین SUV ساب کامپکت الکتریکی، رانندگی لذت بخش و ایمنی را در قالب یک وسیله نقلیه جذاب ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های برجسته: موارد استاندارد شامل صندلی‌های دارای گرم کن در جلو، Apple CarPlay و Android Auto، قابلیت شارژ سریع DC و تعداد زیادی از فناوری‌های مربوط به رانندگی خودکار برای کمک به راننده (به عنوان مثال هشدار برخورد با مانع، کمک برای حفظ مسیر و غیره) هستند. جالب است بدانید که بسته کمکی برای آب و هوای سرد شامل گرم کن باتری‌دار و پمپ حرارتی، برای اطمینان از کارایی خودرو در مناطق آب و هوایی سرد در این مدل تعبیه شده است که در کنار آن دست‌های شما توسط گرم‌کن فرمان همیشه گرم می‌مانند. «کیا نیرو ایی وی» (Kia Niro EV) با فضای داخلی بسیار جادار خود، همچنین شتاب و سیستم تعلیق خوب خود، همچنین امکانات بسیار کاربردی و متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

قیمت پایه: 39,090 دلار

برد حرکتی تخمین زده شده «آژانس حفاظت از محیط زیست» (EPA): 239 مایل

5. بهترین SUV ساب کامپکت لوکس الکتریکی
«ولوو ایکس سی 40 ریشارژ» (Volvo XC40 Recharge)

بهترین خودروهای الکتریکی سال 2021 - 5. بهترین SUV ساب کامپکت لوکس الکتریکی
«ولوو ایکس سی 40 ریشارژ» (Volvo XC40 Recharge)

در یک بازار برقی برتر که همیشه در حال گسترش است، اولین وسیله نقلیه کاملا الکتریکی ولوو، سواری آرام و بی‌صدا را همراه با یک کابین لوکس به شما ارائه می‌دهد. این پلت فرم جدید بر روی همان پلت فرم Polestar 2 و با معماری فشرده مدولار ولوو (CMA) ساخته شده است.

ویژگی‌های برجسته: نکته قابل توجه این مدل، استفاده از سیستم Android Automotive یکپارچه است که به رانندگان امکان می‌دهد به راحتی با استفاده از جمله: Hey Google… بتوانند ناوبری، موسیقی و سیستم تهویه مطبوع را کنترل کنند. رانندگان می‌توانند با توجه به نیازشان حالت‌های مختلف پنل نمایش را برای خود انتخاب کنند.

  • حالت Car Centric: دارای اطلاعات مختلفی از گزینه‌های مربوط به رانندگی و معادل ویژگی Driver Assist است.
  • حالت Navi: روی نقشه‌ها و مسیرها تمرکز می‌کند.
  • حالت Calm: طرح مینیمالیستی و ساده‌ای را برای نمایش ارائه می‌دهد.

همان طور که از ولوو انتظار می‌رود، شما تحت تاثیر قدرت و ایمنی این خودوری الکتریکی قرار می‌گیرید. به لطف فضای داخلی بزرگ و سواری نرم و راحت این کراس اوور جمع و جور خانوادگی در دو نسخه گازی و برقی، می‌توان آن را بهترین SUV ساب کامپکت لوکس الکتریکی نامید.

قیمت پایه: 53,990 دلار

برد حرکتی تخمین زده شده «آژانس حفاظت از محیط زیست» (EPA): 208 مایل

6. بهترین SUV کامپکت الکتریکی
«فورد موستانگ مچ-ایی» (Ford Mustang Mach-E)

6. بهترین SUV کامپکت الکتریکی
«فورد موستانگ مچ-ایی» (Ford Mustang Mach-E)

خوشبختانه اولین SUV کامپکت الکتریکی فورد به هیچ وجه ناامید کننده نیست. این شرکت موفق شده در طراحی تماما الکتریکی خود، سواری آرام و ایمن با برد حداکثر 300 مایل (بستگی به ساخت خودرو و باتری آن دارد) را به سرنشینان ارائه دهد.

ویژگی‌های برجسته: این وسیله نقلیه زیبا و مدرن با یک شارژر قابل حمل فورد همراه است که همچنین قابلیت شارژ خانگی بدون شارژر را فراهم می‌کند. شما می‌توانید از یک خروجی خانگی استاندارد 120 ولت برای این کار استفاده کنید که در طول یک شب کامل می‌تواند باتری خودرو را برای حدود 30 مایل شارژ کند. یا با استفاده از یک خروجی 240 ولت آن را به اندازه 7 برابر سریع‌تر شارژ کنید. با استفاده از حالت Mach-E Premium می‌توانید از «شارژ سریع» بهره‌مند شوید. همچنین اگر می‌خواهید به مسافرت‌هایی با مسافت زیاد و مدت زمان رانندگی طولانی بروید، گزینه Extended-Range را انتخاب کنید. نسخه اصلاح شده سیستم سرگرمی رسانه‌ای Sync 4 فورد امکان تعامل بصری و پاسخگو را برای حداکثر سه پروفایل راننده فراهم می‌کند. در کنار این امکان نیز مجموعه‌ای از قابلیت‌های فناوری برای کمک به راننده در دسترس شما هستند.

قیمت پایه: 42,895 دلار

برد حرکتی تخمین زده شده «آژانس حفاظت از محیط زیست» (EPA): بیش از 230 مایل

7. بهترین SUV کامپکت لوکس الکتریکی
«آئودی ایی-ترون» (Audi e-tron)

7. بهترین SUV کامپکت لوکس الکتریکی
«آئودی ایی-ترون» (Audi e-tron)

اولین ورود آئودی به عرصه تولید وسایل نقلیه تماما الکتریکی، موفقیت‌آمیز بوده و این گذار از طراحی‌های بنزینی به نیروی برق، با شکوه، ایمنی و راحتی همراه شده است.

ویژگی‌های برجسته: هنگام خرید این خودرو شما امکان انتخاب مدل «یدک کش» (Tow) را دارید که در صورت خرید این مدل، می‌توانید از ظرفیت یدک کشی 4000 پوند آن استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید برای بهره‌مندی از فناوری‌های پیشرفته رانندگی، نسخه جدیدی از بسته Convenience Plus را نیز تهیه نمایید. اگر چه برد تخمینی این مدل بیش از 200 مایل است؛ اما، هنوز هم از ظرفیت رقبای خود کمتر است. برجسته‌ترین نکته این طراحی موفق، فضای داخلی بسیار مناسب برای کابین است که مسافران فضای کافی برای لذت بردن از سواری بی‌نظیر و آرام آن را دارند.

قیمت پایه: 65,900 دلار

برد حرکتی تخمین زده شده «آژانس حفاظت از محیط زیست» (EPA): 222 مایل

شما کدام یک از این بهترین خودروهای الکتریکی سال 2021 را بیشتر می‌پسندید؟ چه مدل‌های دیگری را می‌شناسید که می‌توانند در فهرست ما قرار گیرند؟ دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشراک بگذارید.

منبع: Good Housekeeping

بیشتر بخوانید: بهترین SUV های لوکس 2019 در جهان که به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شوند

بیشتر بخوانید: آیا انرژی الکتریکی می‌تواند به ارز رایج پارکینگ‌ها در آینده تبدیل شود؟

امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar lin گفت:

    پس چرا اسمی از lucid air برده نشده تو این لیست

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      مرسی از نظر خوب شما، اتفاقا ب عنوان رقیب تسلا میتونه جزو بهترین ها باشه ولی توی این لیست از هر کلاس خودرو فقط ی مورد برتر معرفی شده ک میبینیم توی کلاس سدان های لوکس Polestar انتخاب شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.