ارز رایج پارکینگ‌ها در آینده

آیا انرژی الکتریکی می‌تواند به ارز رایج پارکینگ‌ها در آینده تبدیل شود؟

اگر چه در حال حاضر ساختمان پارکینگ‌های مخصوص طراحی شده برای خودروهای الکتریکی در مراکز شهری عموما به عنوان سازه‌های هنری و معماری مورد توجه قرار می‌گیرند؛ اما، آیا به کاربری آینده آن‌ها فکر کرده‌اید؟ اگر آن‌ها به پایدار ساختن انرژی برای جامعه اطراف خود کمک کنند، چه می‌شود؟ این سوال پیش می‌آید که آیا انرژی الکتریکی می‌تواند به ارز رایج پارکینگ‌ها در آینده تبدیل شود؟ در ادامه با همراهی دینو به پاسخ این فرضیه جدید توجه کنید.

ارز رایج پارکینگ‌ها در آینده

بیایید در ابتدا ببینیم که آینده انرژی الکتریکی در جهان چگونه خواهد بود؟ «نیسان» (Nissan) به عنوان یکی از خودروسازان پیشگام طراحی خودروهای الکتریکی در جهان، به تازگی ایده متفاوتی را در زمینه تبادل انرژی مطرح کرده است. این ایده‌ای که ادعا می‌شود برای اولین بار در جهان متولد شده، در واقع پارکینگ‌های ویژه‌ای هستند که به جای دریافت پول از رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی (EV) از انرژی خودروی آن‌ها استفاده می‌کنند. این پارکینگ‌ها که در فضای نمایشگاهی یوکوهامای ژاپن و در غرفه نیسان (Nissan Pavilion) معرفی شده‌اند، از رانندگان می‌خواهند که ذخیره باتری خودروهایشان را برای پرداخت هزینه پارکینگ تخلیه کنند. شما می‌توانید در تصاویر زیر یک ایستگاه تبادل نیرو را ببینید که قادر است از طریق اتصال به درگاه شارژ CHAdeMO از قابلیت شارژ دو طرفه داخلی نیسان Leaf استفاده کند.

نیسان لیف LEAF
ارز رایج پارکینگ‌ها در آینده - محوطه پارکینگ‌های مخصوص

در سال 2019 نیسان اعلام کرد که بر اساس فروش تجمعی مدل LEAF این شرکت، حدود 12 گیگاوات ساعت ذخیره انرژی در خودروهای الکتریکی نیسان در سراسر جهان وجود دارد. با تنها سه خودروی برقی نیسان LEAF پلاس با وزن 40 کیلووات، سه ایستگاه شارژ دو جهته و یک سیستم خورشیدی 16.5 کیلووات، نیسان توانست مصرف انرژی اوج روزانه یک ساختمان را 28.2 کیلوگرم کاهش دهد که این میزان در حدود 14 درصد است. در این میان همچنین تسلا در ژوئیه همان سال گزارش داد که از طریق ذخیره‌سازی Powerwall و Powerpack خود 2 گیگاوات ساعت ذخیره انرژی جهانی را جمع‌آوری کرده است.

برق پایدار

ایده تولید برق پایدار با هدف ایجاد نوعی پشتیبان انرژی برای خاموشی‌ها یا شرایط اضطراری و عملکردی در جهت کمک به تثبیت شبکه در زمان اوج تقاضا به وجود آمده است. همچنین با این روش می‌توان به بهره‌برداری حداکثری از مزایای منابع تجدیدپذیر رسید. غرفه نیسان که این هفته در معرض دید عموم قرار دارد، خود با نیروی برق آبی و پانل‌های خورشیدی کمکی فعالیت می‌کند. نیسان سال‌ها است در ژاپن دستگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که از قابلیت شارژ دو جهته مبتنی بر Nissan LEAF استفاده می‌کنند. پس از سال‌ها فعالیت در این زمینه، سیستم LEAF قرار است اواخر امسال در ایالات متحده آمریکا با نام Wallbox Quasar ارائه شود. این سیستم به کاربران خود اجازه می‌دهد تا در صورت داشتن ابزاری که از آن پشتیبانی کند، انرژی خود را به شبکه برگردانند.

ارز رایج پارکینگ‌ها در آینده - شرکت خودروسازی نیسان

وسایل نقلیه الکتریکی پتانسیل قابل توجهی برای کمک به سبز نگه داشتن شبکه با تثبیت تقاضا و هموارسازی نوسان‌ها در طول روز دارند. در کوتاه مدت، شارژ هوشمند و مبتنی بر تقاضا می‌تواند تاثیر شگرفی در پیاده‌سازی این هدف جدید داشته باشد. همچنین با وجود برنامه‌هایی مانند این در دراز مدت نیز می‌توان پاسخگوی درخواست‌های بیشتری بود. مواردی که به طور بالقوه می‌توانند ذخیره یک ساختمان یا حتی شبکه نیرو را تامین کنند. در مجموع باید گفت در اتومبیل‌های برقی که با سیستم‌های انرژی خانگی کار می‌کنند، ذخیره انرژی بسیار بالایی وجود دارد که برای اهداف مختلفی قابل بهره‌برداری است.

برق پایدار
ارز رایج پارکینگ‌ها در آینده - ایستگاه دریافت انرژی الکتریکی

شما درباره ارز رایج پارکینگ‌ها در آینده چه ایده‌ای دارید؟ آیا چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Green Car Reports

بیشتر بخوانید: نمایش قدرت خودروهای برقی در نمایشگاه 2019 فرانکفورت آلمان

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری سنگین هیوندای برای تبدیل کره جنوبی به مرکز اتومبیل‌های خودران و الکتریکی

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.