مسلمانان جهان

تا سال ۲۰۵۰ کدام کشورها بیشترین مسلمانان جهان را خواهند داشت؟

در حال حاضر اسلام دومین دینی است که به طور گسترده در دنیا وجود دارد. این دین همچنین سریعترین دین در حال رشد است و انتظار می‌رود تا سال 2100 بیشترین تعداد پیروان را داشته باشد. احتمالا این دین در کشورهای زیادی گسترش خواهد یافت. به عنوان مثال، تا سال 2050 بیش از 10 درصد جمعیت اروپا مسلمان خواهند بود. پیش‌بینی شده که بین سال 2010 و 2050، اسلام نرخ رشد بالایی در حدود 73 درصد را دارد، که سریعتر از میانگین رشد جمعیت 35 درصدی جهان است. این افزایش نشان می‌دهد که جمعیت مسلمانان جهان به حدود 2.8 میلیارد نفر خواهد رسید. کارشناسان سرعت رشد اسلام را در عوامل خاصی می‌‌بینند که در مطالب قبل به آن‌ها پرداختیم. از جمله این عوامل می‌توان به فرزندآوری زیاد در بین مسلمانان اشاره کرد. در ادامه قصد داریم به معرفی کشورهایی بپردازیم که پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۵۰ بیشترین مسلمانان جهان را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: چرا جمعیت مسلمانان جهان سریع‌تر از مذهب‌های دیگر در حال رشد است؟

هند

در حال حاضر 11 درصد جمعیت کشور هند (حدود 127 میلیون نفر)، مسلمان هستند و در حال حاضر این کشور از نظر تعداد مسلمانان در جایگاه دوم پس از اندونزی قرار دارد. اما انتظار می‌رود که این کشور تا سال 2050 در جایگاه اول قرار گیرد و بیشترین مسلمانان جهان را داشته باشد. براساس احتمالات تا سال 2050 جمعیت مسلمانان هند به 311 میلیون نفر خواهد رسید. این کشور قدمتی طولانی دارد و نیمی از جمعیت مسلمانان جهان در هند قرار دارند.

پاکستان

پاکستان در حال حاضر 10.5 درصد از جمعیت مسلمانان جهان را در خود جای داده است. در حقیقت، اسلام آیین رسمی این کشور است و اکثریت قریب به اتفاق جمعیت آن، یعنی 97 درصد مردم‌، مسلمان هستند. مسلمانان اهل سنت بین 75 تا 95 درصد از جمعیت را در این کشور تشکیل می‌دهند، در حالی که مسلمانان احمدی و شیعه 5 تا 20 درصد هستند. با توجه به رشد جمعیت پیش‌بینی شده که پاکستان تا سال 2050 میلادی دومین جمعیت بزرگ مسلمان را در اختیار خواهد داشت. تا آن زمان، تقریبا 9/9٪ از کل مسلمانان در این کشور زندگی می‌کنند.

اندونزی

پیش‌بینی می‌شود که اندونزی تا سال 2050 میلادی سومین کشور با جمعیت بزرگی از مسلمان جهان باشد. در حال حاضر، این کشور با 1/13 درصد از جمعیت مسلمانان جهانی، بیشترین درصد پیروان اسلام را به خود اختصاص داده است. طی 4 دهه آینده، این درصد حدود 9/3 درصد کاهش می‌یابد، گرچه این کاهش به دلیل کاهش تعداد مسلمانان نبوده و به دلیل کند شدن رشد کلی جمعیت در اندونزی نسبت به دیگر نقاط جهان خواهد بود.

لیست کشورهایی که تا سال ۲۰۵۰ بیشترین مسلمانان جهان را خواهند داشت

سایر کشورهایی که در سال 2050 در لیست 10 کشور با بالاترین جمعیت مسلمانان قرار دارند عبارتند از: نیجریه (8.4٪)، بنگلادش (6.6٪)، مصر (4.3٪)، ترکیه (3.2٪)، ایران (3.1٪)، عراق (2.9٪) و افغانستان (2.6٪). از بین این کشورها، عراق و افغانستان برای اولین بار در فهرست 10 کشور برتر قرار خواهند گرفت و الجزایر (در حال حاضر با 2.2٪ از جمعیت جهانی مسلمان) و مراکش (در حال حاضر با 2٪) جایگزین خواهند شد.

مسلمانان جهان
امتیاز: 3.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar محمدرضا سابقی گفت:

    سلام و سپاس از شما
    خواهشمند است در صورت امکان چنانچه مطالب و یا متون دیگری از جهان اسلام ؛ افراد ؛ و یا تحلیلهای خویش دارید برایم ارسال بفرمائید.
    متشکرم
    ارادتمند شما
    محمدرضا سابقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.