مصرف روزانه سالاد

مصرف روزانه سالاد چه تاثیری بر بدن ما خواهد داشت؟

سالاد انواع مختلفی دارد و سالادها می‌توانند حاوی کاهو، کلم، هویج، خیار، آووکادو، گوجه، سینه مرغ، ماهی قزل‌آلا، سس و طعم‌دهنده‌های مختلف و انواع حبوبات و میوه‌ها باشد. در واقع زمانی که سالاد می‌خوریم احساس می‌کنیم که مشغول خوردن یک غذای بسیار سالم هستیم. اما مصرف روزانه سالاد چه تاثیری بر بدن ما خواهد داشت؟ در ادامه به این سوال به طور کامل پاسخ خواهیم داد.

تاثیر مصرف روزانه سالاد بر بدن

در گذشته همین که چربی را از غذا حذف می‌کردیم باعث سالم بودن غذا می‌شد اما امروز برای مصرف یک غذای سالم باید فاکتور‌های مهم‌تری را در نظر بگیریم. تغذیه‌ی ما می‌تواند بر روی چربی، چاقی و دیابت تاثیر بگذارد. در زمان مصرف سالاد باید توجه کنید که چربی لازم در سالاد شما وجود داشته باشد و فیبر کافی نیز از رژیم غذاییتان دریافت کنید. همچنین باید سعی کنید در سالاد خود از استفاده مواد مضر جلوگیری کنید.

مصرف روزانه سالاد

فیبر در تغذیه ما بسیار مهم است زیرا خوردن غذاهای غنی از فیبر به حرکت سریع روده بزرگ کمک می‌کند. مصرف فیبر برای زنان 25 گرم در روز و برای مردان 38 گرم در روز است. موادی که در سالاد شما هستند، حاوی مقدار زیادی فیبر بوده که می‌توان به نخود سبز، کلم بروکلی، شلغم، عدس و لوبیا اشاره کرد. بنابراین باید مراقب میزان مصرف خود باشید. به گفته کریستن کارلی، متخصص تغذیه، اگر کسی فشار خون بالا دارد، خوردن سالاد زیاد می‌تواند ایده خوبی برایش باشد. زیرا افزایش مصرف گیاهان با کاهش فشار خون همراه است. کسانی که فشار خون دارند اغلب باید به افزایش مصرف سبزیجات و کاهش مصرف محصولات حیوانی بپردازند. سالاد می‌تواند عملکرد عضلات را بهبود ببخشد. به همین دلیل مربیان ورزشی به ورزشکاران، مصرف سبزی و سالاد و به خصوص اسفناج را توصیه می‌کنند. زیرا مواد مغذی موجود در اسفناج و سایر سبزیجات نه تنها به ساختن استخوان‌های قوی کمک می‌کنند، بلکه به بهبود عملکرد میتوکندری نیز کمک خواهد کرد و برای تولید انرژی نیز انتخاب خوبی خواهد بود. برای تقویت بیشتر می‌توانید به سالاد خود، تخم مرغ، ماهی قزل آلا، میگو، نخود، توفو، بادام، پنیر و ماهی تن را نیز اضافه کنید.

البته باید به سطح کلسترول نیز توجه داشته باشید. پزشکان توصیه می‌کنند که چربی‌های اشباع، چربی‌های ترانس و قندهای اضافی مصرف نکنید، همه اینها می‌توانند سطح کلسترول LDL “بد” شما را افزایش دهند. در نتیجه سعی کنید در سالاد نیز به این موضوع توجه داشته باشید. زمانی که فیبر زیادی مصرف کنید، کلسترول شما بسیار پایین خواهد آمد. در نتیجه برای اینکه تعادل در مصرف سالاد ایجاد شود باید کمی حبوبات، آووکادو و توت را به سالاد خود اضافه کنید تا سالم‌تر باشد. مصرف سالاد همچنین می‌تواند به محافظت از عضلات قلب بپردازد و احتمال ابتلا به سکته مغزی و بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

مصرف روزانه سالاد

با خوردن سالادی متشکل از سبزیجات غیر نشاسته‌ای، چربی‌های سالم و منبع پروتئین، شما یک وعده غذایی کم گلیسمی مصرف می‌کنید که به جای سقوط انرژی متداول همراه با یک وعده غذایی نامتعادل، یک جریان ثابت انرژی را به بدنتان خواهید رساند. در آخر، اطمینان حاصل کنید که کربوهیدرات‌هایی که می‌خورید در حالت طبیعی خود هستند. مطابق گفته دانشکده پزشکی هاروارد، حتما سالاد خود را با سیب، هلو، توت، لوبیا و ماهی پر کنید. چربی‌های سالم مانند بادام، گردو، زیتون، کنجد و آووکادو را در سالاد مصرف کنید و از چربی‌های ترانس جدا خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: بدترین غذاها برای کبد که نباید بیش از اندازه مصرف کنیم
بیشتر بخوانید: مواد غذایی ضد پیری که باعث درخشش و مقاومت پوست شما خواهند شد!
بیشتر بخوانید: مواد غذایی که برای جلوگیری از سرطان برای بدن ضروری هستند

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.