بدترین غذاها برای کبد

بدترین غذاها برای کبد که نباید بیش از اندازه مصرف کنیم

کبد همه ناخالصی‌های موجود در خون شما را فیلتر می‌کند در نتیجه مصرف مواد غذایی ناسالم، کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهند و بر عملکرد آن موثر خواهد بود. اگر می‌خواهید کبد خود را سالم نگه‌دارید باید میوه، سبزیجات و پروتئین‌های مختلف بخورید. مواد غذایی مانند شیرینی‌ها، کربوهیدرات تصفیه شده و غذاهای چرب برای کبد مضر خواهند بود و به آن آسیب بسیار زیادی وارد خواهند کرد. در ادامه دو مورد از بدترین غذاها برای کبد که نباید بیش از حد بخوریم را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: جویدن آدامس؛ اگر در طول روز مدام آدامس بجویم چه اتفاقی برای بدنمان می‌افتد؟

بدترین غذاها برای کبد

نوشیدنی‌های گازدار

بدترین غذاها برای کبد

نوشیدنی‌های گازدار بدترین غذاها برای کبد هستند و کبد را ضعیف کرده یا در معرض خطر قرار می‌دهند. چراکه نوشیدنی‌های گازدار با فروکتوز بالا و شکر تهیه می‌شوند که برای کبد اصلا ترکیب خوبی نخواهد بود. یکی دیگر از کارکردهایی که کبد انجام می‌دهد، علاوه بر فیلتر خون، تبدیل قند به چربی است. در نتیجه مصرف شیرینی بیش از اندازه منجر به بیماری کبد چرب خواهد شد و وضعیت سلامت فرد را به خطر خواهد انداخت. پس برای مراقبت از کبد، نوشیدنی‌های گازدار را کنار بگذارید.

سیب‌زمینی سرخ شده

بدترین غذاها برای کبد

سیب‌زمینی سرخ شده، نوعی چربی غلیظ است و رژیم غذایی پر از کربوهیدرات‌های تصفیه شده، ممکن است منجر به پیشرفت بیماری کبد چرب شود. در واقع این غذا باعث افزایش قند خون و ترشح زیاد انسولین می‌شود که باعث ایجاد رسوب‌های چربی روی کبد خواهد شد. وقتی صحبت از غذاهایی با چربی زیاد است (سیب‌زمینی سرخ شده)، مصرف زیاد آن‌ها می‌تواند باعث بالا رفتن کلسترول بد و کاهش کلسترول خوب شود و به طور کلی تاثیر آن بسیار منفی و مضر خواهد بود. در نتیجه برای مراقبت از کبد بهتر است مصرف سیب‌زمینی سرخ شده و نوشیدنی‌های گازدار را کاهش دهید و تغذیه خود را مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر قهوه بر پوست؛ آیا نوشیدن قهوه برای پوست شما بد است؟

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar سیمین نوربخش گفت:

    ☹☹

  2. Avatar نادر گفت:

    این دوچیز غیر قابل ترک هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.