اولین رستوران جهان

تاریخچه اولین رستوران جهان: اولین رستوران جهان در کجا راه‌اندازی شد؟

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که اولین رستوران جهان در چه زمانی و در کجای دنیا راه‌اندازی شد؟ همان‌طور که می‌دانید تنوع غذاها از گذشته تاکنون بسیار تغییر کرده و به‌ مرورزمان غذاهای زیادی با خلاقیت و طعم‌شناسی بشر پخت شده است. اکنون در شهرها و کشورهای مختلف، قدم‌به‌قدم شاهد رستوران‌های مختلفی هستیم. قطعاً اولین‌ها و قدیمی‌ترین رستوران‌ها نیز برایمان بسیار جذاب خواهند بود بنابراین تصمیم گرفته‌ایم تا در این مطلب قدیمی‌ترین رستوران جهان را به شما معرفی کنیم.

اولین رستوران

مورخان در سال‌های متوالی و بررسی‌های زیاد توانستند اولین رستوران تاریخ بشریت را پیدا کنند و باید اشاره‌کنیم که اولین رستوران دنیا در فرانسه توسط یک آشپز فرانسوی راه‌اندازی شد. درواقع بر اساس تحقیقات مشخص شد که مردی به نام بولانگر اولین کسی بود که محیطی را برای غذاخوری مردم راه‌اندازی کرد. درنتیجه می‌توان گفت ایده‌ی راه‌اندازی یک رستوران از آقای بولانگر بود که در سال ۱۷۶۰ این ایده اجرا شد.

البته باید اشاره‌کنیم که قبل از راه‌اندازی رستوران، کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها بر پا بودند و مردم برای خوردن نوشیدنی‌های مختلف به کافه‌های مراجعه می‌کردند اما ایده‌ی سرو غذا در محیطی زیبا باقابلیت انتخاب غذا از سوی مشتری در زمان لویی ششم برای اولین بار در فرانسه به اجرا درآمد.

تاریخچه اولین رستوران

لازم به ذکر است اختلاف نظرات زیادی برای انتخاب اولین رستوران جهان وجود دارد اما درعین‌حال شواهد و مدارک زیادی هم برای اثبات رستوران آقای بولانگر ارائه‌شده است که می‌توان به کتاب آقای بولانگر با عنوان سرگذشت زندگی خصوصی بولانگر اشاره کرد. این کتاب در سال ۱۷۸۲ منتشر شد که می‌تواند مدرک خوبی برای اثبات این موضوع باشد. از طرفی مدارک و تحقیقات نشان می‌دهد که این رستوران در خیابان لوور به سرو مرغ، سوپ و تخم‌مرغ می‌پرداخت. البته اکنون نیز در همان مکان کافه‌ای قرار دارد که صاحب آن معتقد است محل کافه‌اش محل اولین رستوران جهان بوده و به‌شدت حامی آقای بولانگر است. البته می‌توان گفت که بولانگر اولین کسی است که ایده‌ی راه‌اندازی رستوران را مطرح کرد. اکنون نیز رستوران‌های متعددی در سراسر جهان بانام بولانگر راه‌اندازی و برپا شده است.

امتیاز: 4.0 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.