تشخیص ویروس کرونا با هوش مصنوعی

امکان تشخیص ویروس کرونا با هوش مصنوعی

به تازگی تحقیقاتی در دانشگاه فلوریدا انجام شده که امکان تشخیص ویروس کرونا را در ریه از الگوریتم هوش مصنوعی فراهم می‌کند. در واقع محققان در این تحقیقات یک الگوریتم هوش مصنوعی AI را در اسکن توموگرافی یا به قولی CT اسکن ارائه کردند که این الگوریتم با دقت ۹۰ درصد، کارایی و عملکرد دقیق و خوبی خواهد داشت. از سوی دیگر این الگوریتم هوش مصنوعی با اسکن ریه می‌تواند نتیجه‌ی مثبت ویروس را در ۸۴ درصد مواقع درست تشخیص دهد. در ادامه به جزییاتی بیشتر در رابطه با تشخیص ویروس کرونا با هوش مصنوعی خواهیم پرداخت.

تشخیص ویروس کرونا با هوش مصنوعی

این الگوریتم سی‌تی اسکن ریه، عملکرد دقیق‌تری نسبت به تست PCR دارد و با قابلیت بهتری می‌تواند ویروس را در بدن بیمار تشخیص دهد. این الگوریتم توسعه یافته به راحتی می‌تواند ویروس کرونا را از آنفولانزا و سرما خوردگی تشخیص دهد.

محققان برای اثبات عملکرد این الگوریتم هوش مصنوعی به بررسی و تست ۱۳۳۳ بیمار از کشورهای چین، ایتالیا و ژاپن پرداختند و این الگوریتم به راحتی توانست ویروس کرونا، سرطان ریه یا حتی ذات‌ الریه را تشخیص دهد. در نتیجه این الگوریتم می‌تواند کمک بزرگی به سیستم تشخیص ویروس کرونا بکند و با ۹۰ درصد دقت می‌تواند نتایج بسیار دقیقی را در این زمینه ارائه دهد. شایان ذکر است که این الگوریتم قادر به تشخیص ویروس کرونا در مراحل اولیه بیماری تا مراحل پیشرفته‌ی بیماری خواهد بود.

در نهایت باید بگوییم که این تحقیقات و این الگوریتم کاملا موفق و نتیجه‌بخش بوده است. این تحقیقات با سرمایه‌گذاری‌ و حمایت‌های موسسه ملی سلامت، سازمان مبارزه با ویروس کرونا و موسسه‌ی ملی سرطان صورت گرفته و نتایج بسیار خوبی را در راستای تشخیص ویروس کرونا به ارمغان آورده است.

بیشتر بخوانید: GPT-2 و پیش‌بینی آینده: یک هوش مصنوعی در مورد سال آینده چه فکری خواهد کرد؟
بیشتر بخوانید: آیا هوش مصنوعی و تهدید مشاغل سنتی در آینده نزدیک، یک حقیقت است؟
بیشتر بخوانید: استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت عطر، حتی بدون حس بویایی

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.