جشن 30 سالگی تلسکوپ هابل

پرده‌ای از ستاره‌زایی فروزان: جشن 30 سالگی تلسکوپ هابل با انتشار تصویری از 2 سحابی

ناسا با انتشار تصویری شگفت‌انگیز از 2 سحابی بسیار دور، تولد 30 سالگی تلسکوپ هابل را جشن می‌گیرد. در ادامه با دینو همراه باشید تا پرده‌ای از ستاره‌زایی فروزان را مشاهده کنید.

30 سالگی تلسکوپ هابل

در روز تولد رسمی تلسکوپ فضایی هابل مصادف با 24 آوریل، ناسا یکی از آخرین تصاویر خود را به نمایش می‌گذارد. این مورد بدون شک کاندیدای چشمگیرترین اثر این تلسکوپ تا کنون است. تصویر شگفت‌انگیز ناسا که «صخره کیهانی» (Cosmic Reef) لقب گرفته، یک جفت سحابی بسیار زیبا را در منطقه ستاره‌ای فضا به نام «ابر ماژلانی بزرگ» (Large Magellanic Cloud) نشان می‌دهد. این منطقه در فاصله حدودی 163000 سال نوری از زمین واقع شده است. شما می‌توانید به خوبی دو سحابی به نام‌های NGC 2014 با رنگ قرمز که بزرگ‌تر و NGC 2020 با رنگ آبی و کوچک‌تر را مشاهده کنید. صخره کیهانی، با ظاهر رنگارنگ و سورئال خود شبیه به اعماق اقیانوس است.

ناسا و آژانس فضایی اروپا امیدوارند که تلسکوپ فضایی هابل بتواند برای مدتی نزدیک به یک دهه یا حتی بیشتر نیز به فعالیت خود ادامه دهد. این تلسکوپ به عنوان محور اصلی فعالیت‌های ناسا در سال 1990 به فضا پرتاب شد و در مدار زمین قرار گرفت. با وجود مشکلاتی کوچک از گذشته تا به امروز، هنوز هم در سال 2020 با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. همه ما به دلیل تمام کارهای فوق‌العاده‌ای که انجام داده، به این پیشگاه علم نجوم افتخار می‌کنیم.

جشن 30 سالگی تلسکوپ هابل

ناسا در پست جدید وبلاگ خود برای تجلیل از سی‌امین تولد تلسکوپ خود نوشته که هابل تا به امروز بیش از 1.4 میلیون مشاهده در فضا انجام داده است. محققان با وجود این اطلاعات فراوان در مورد کیهان، توانسته‌اند بیش از 17000 مقاله بررسی شده در مورد هر نوع علاقه کیهانی تولید کنند. حتی اگر این تلسکوپ امروز خاموش شود، مقدار داده‌هایی که قبلا به زمین ارسال شده، همچنان به مدت چندین دهه برای اکتشافات جدید کافی خواهد بود. این تلسکوپ ممکن است در مقایسه با استانداردهای تکنولوژیکی امروزی پیر به حساب آید؛ اما، هنوز هم قادر به ثبت تصاویر شگفت‌انگیز است و ناسا و آژانس فضایی اروپا هنوز هیچ دلیلی برای تعطیل کردن آن نمی‌بینند. «توماس زوربوچن» (Thomas Zurbuchen) در بیانیه‌ای اعلام کرد:

هابل بینش خیره‌کننده‌ای درباره جهان، از سیارات نزدیک تا دورترین کهکشان‌هایی که تا کنون دیده‌ایم به ما داده است. تصاویر دیدنی آن 30 سال است که تصورات انسان را به تصرف خود درآورده و برای سال‌های آینده نیز الهام‌بخش بشریت خواهد بود.

جشن 30 سالگی تلسکوپ هابل

احساس خود از تماشای این تصویر شگفت‌انگیز کیهانی به مناسبت جشن 30 سالگی تلسکوپ هابل را با ما به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

منبع: BGR

بیشتر بخوانید: تلسکوپ فضایی هابل به تازگی سونامی اختروش غیرقابل تصوری را شناسایی کرد

بیشتر بخوانید: ارزش انسان در برابر هستی: تصاویری که باعث می شود وجودیت خود را از نو ارزیابی کنید

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۵ دیدگاه

  1. Avatar نور گفت:

    شما هم زیاد مطمئن نباش!

  2. Avatar منشا حیات گفت:

    راستش نمیدونم چی باید گفت این همه عظمت برای چیه
    فکر کردن بهش دیوانه کنند ست ای کاش میشد با سرعتی میلیاردها برابر سرعت نور در فضا سفر میکردم و میتونستم به انتحای جهان برم و ببینم چه چیزی اونجا وجود داره

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      دوست عزیز خوش ذوق، شما میتونید با خیال راحت مطمئن باشید ک هیچ چیزی در انتهای این جهان وجود نداره. فقط یک حباب ب اسم دنیای ما هست! و در کنارش میلیاردها حباب دیگه با ماهیت های متفاوت👌🏼

      • Avatar نور گفت:

        شما هم زیاد مطمئن نباش!

        • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

          نور عزیز ممنونم از نظر شما👌🏼 ب نظرم چیزی ک باعث میشه ما باهاش پایه های زندگیمونو بسازیم باور ب یک سری بدیهیاتی هستش ک هر کسی برای خودش تعریف میکنه. باور ب پدیده های غلط بهتر از باور ب هیچه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.