خمیردندان

مواردی که نشان می‌دهد شما از خمیردندان اشتباهی استفاده می‌کنید!

تبلیغات در انتخاب خمیردندان مناسب تاثیر زیادی دارند و معیار انتخاب و تبلیغات، همیشه خاصیت سفید‌کنندگی دندان است. اما برخی خمیردندان‌ها با دهان، لثه و دندان‌های ما سازگار نیستند. احتمال این وجود دارد که شما به خمیردندان خود حساسیت داشته باشید زیرا خمیر دندان می‌تواند شامل لیستی از مواد مختلف باشد و می‌تواند واکنش‌های موضعی ایجاد کند. این مواد شامل گلوتن، فلوراید، عطر و طعم دهنده‌هایی مانند دارچین هستند.

در مقاله‌ای که برای Dental Buzz نوشته شده است‌، Trish Walraven، متخصص بهداشت دندان حتی خمیردندان را یک ماده آرایشی نامیده است که ما از آن استفاده می‌کنیم تا دهانمان را خوش طعم و خوش بو کنیم. در واقع بسیاری از خمیردندان‌ها خاصیت بهداشتی ندارند و نه تنها تاثیری بر سلامت دندان نمی‌گذارند بلکه باعث آسیب دیدن دهان و دندان نیز خواهند شد. اما چگونه بفهمیم که چه خمیردندانی برایمان خوب نیست و به آن حساسیت داریم؟

خمیردندان

حساسیت به خمیردندان حتی اگر مدتی است از خمیر دندان استفاده کرده‌اید نیز ممکن است ایجاد شود. یکی از رایج‌ترین علائم آلرژی به خمیردندان، داشتن بیماری التهاب قارچی یا لب‌های بسیار شکاف خورده است که می‌تواند همراه با بثورات در اطراف دهان باشد. مجله Very Well Health می‌گوید که آلرژی به خمیر دندان می‌تواند علائم درماتیت تماسی را در داخل دهان شما ایجاد کند. از جمله علائم آلرژی به خمیردندان می‌توان به زخم‌های دهان، لثه‌ها و زبان متورم و حساس و همچنین لب‌هایی که خارش دارند و پوست شدن لب اشاره کرد.

در نهایت می‌توانید از خمیردندان‌های مختلف استفاده کنید تا متوجه شوید که کدام یک برایتان بهتر است. از سوی دیگر می‌توانید از دندانپزشک خود راهنمایی بگیرید تا بهترین خمیردندان‌ها را با توجه به حساسیت‌ها و آلرژی شما معرفی کند. مطمئن باشین که خمیردندانی مناسب برای دهان، لثه و دندان‌های شما وجود دارد که بدون هیچ آسیبی آلودگی‌های دهان و دندان را از بین ببرد. به نظر شما کدام خمیردندان‌های موجود در بازار ایران بهترین انتخاب هستند و بیشترین تاثیر را بر سلامت دندان‌ها دارند؟

بیشتر بخوانید: با انجام این چند روش در خانه دندان‌های خود را سفید نگه دارید
بیشتر بخوانید: روش سفید کردن دندان : چگونه با یک روش طبیعی دندان‌های خود را سفید کنیم؟
بیشتر بخوانید: اگر دست از مسواک زدن بردارید چه اتفاقی برای دندان‌هایتان خواهد افتاد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar محسن منصوری گفت:

    من از نمک با گرد ذغال استفاده می کنم یک خانمی که ادعا می کرد با گیاهان دارویی آشنا هست می گفت کمی کوبیده گل همیشه بهار برای سفید کردن هم مخلوطش کنم ولی من هنوز امتحان نکردم در ضمن نخ دندون به نظرم خیلی مهمتر از مسواک هست تمام دندانهای پوسیده من پوسیدگی شون از فاصله مابین دوتا دندان شروع شد من اولین دندان رو توی سن 22 سالگی از دست دادم از اون موقع فهمیدم یه اشکالی توی کار هست تون همه خمیر دندان با مسواک سود چندانی نداشت .

    • Avatar invisible گفت:

      اتفاقا یکی از فلان فرقه چند سال پیش گفته بود حیوونا هرگز مسواک نمیزنن و هرگز هم کارشون به دکتر نمیکشه! بعلاوه مسواک یه چیز استکباریه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.