با انجام این چند روش در خانه دندان‌های خود را سفید نگه دارید

خیلی از مردم فکر می‌کنند که داشتن دندان‌های سفید مسئله‌ای است که شخص با آن به دنیا می‌آیند و نمی‌توان آن را به راحتی داشت اما این مسئله اشتباه است و شما تنها با انجام چندین روش ساده خانگی می‌توانید دندان‌های خود را سفید و براق نگه دارید.

سفید بودن و تمیز بودن دندان‌ها یکی از ملاک‌های افزایش اعتماد به نفس و داشتن لبخندی زیبا است که شما را از سایر افراد برتر و بهتر می‌سازد. جذابیت صورت شما با داشتن لبخندی زیبا دو برابر می‌شود و دیگر نگران بد بودن لبخند خود نیز نخواهید بود. مسواک شما و خمیر دندان شما نقش مهمی را در نظافت دندان‌های شما بازی می‌کنند و استفاده از خمیر دندان مناسب باعث خواهد شد تا دندان‌های شما مواد مورد نیاز خود را در کنار تمیز شدن دریافت کنند. در کنار خمیر دندان، دهان شوی نیز استفاده مفیدی خواهد داشت و در کنار دندان باعث تمیز شدن زبان و کل محیط دهان شما خواهد شد.

مسواک

استفاده صحیح و انتخاب صحیح مسواک می‌تواند نقش مهمی در سفیدی دندان‌های شما بازی کند، با استفاده از مسواک می‌توانید انواع پلاک‌های دندانی را از بین ببرید. حتی می‌توانید با استفاده از مسواک لثه‌های خود را نیز ماساژ بدهید. این کار باعث گردش جریان خون در بین لثه‌های شما می‌شود و از  لخته شدن خون در خیلی از موارد جلوگیری می‌کند. اگر دارای لثه‌های حساس هستید پیشنهاد ما استفاده از مسواک نرم است. به هیچ عنوان برای بهتر تمیز شدن دندان‌هایتان اقدام به خرید مسواک سخت نکنید زیرا با اینکار تنها به لثه خود آسیب جدی وارد می‌کنید و خرید مسواک نرم تاثیر بیشتری بر روی سفیدی دندان‌های شما خواهد گذاشت.

خمیر دندان

در زمان خرید خمیر دندان این مورد را در نظر داشته باشید که بیشتر خمیر دندان‌های موجود در بازار تنها قادر به پاکسازی دندان‌های شما هستند و نقشی بر سفید کردن آن‌ها ندارد. اما برعکس مورد گفته شده دقت داشته باشید که اگر قصد سفید شدن دندان‌های خود را دارید حتما و حتما اقدام به خرید خمیر دندان‌هایی بکنید که بر روی آن‌ها سفید کننده نوشته شده باشد. موردی که هنوز هم خیلی‌‍ها آن را به اشتباه می‌دانند این است که خمیر دندان‌های سفید کننده برای دندان مضر هستند و مینای دندان را از بین می‌برند. این موضوع تا حدی درست می‌باشد اما در زمانی که اقدام به خرید خمیر دندان از برند‌های متفرقه بکنید. به صورت کلی سفید کننده‌ها هیچ ضرری برای دندان‌های شما ندارند.

دندان‌های خود را درست مسواک بزنید

بعد از آماده کردن دندان‌های خود برای مسواک زدن حتما و حتما باید این مورد را رعایت کنید و آن هم این است که دندان‌های خود را چگونه مسواک بزنید. افراد زیادی تنها خمیر دندان را بر روی مسواک ریخته و اقدام به کشیدن مسواک به صورت افقی بر روی دندان‌های خود می‌کنند که اینکار در دراز مدت باعث آسیب رساندن به مینای دندان می‌شود و همین مورد باعث حساس شدن دندان‌های شما نیز می‌شود.

سعی کنید در زمان استفاده از مسواک آن را به صورت عمودی یا بهتر بگوییم بالا و پایین بر روی دندان‌های خود بکشید تا هم دندان‌های شما بهتر پاکسازی شوند و هم مشکلی در آینده برای مینای دندان شما پیش نیاید. بعد از تمیز شدن دندان‌هایتان حتما یادتان باشد تا زبان خود را نیز با استفاده از مسواک مقداری تمیز کنید. دقت داشته باشید که مسواک شما برای اینکار حتما باید نرم باشد وگرنه باعث زخم شدن زبان شما می‌شود.

سفید کردن دندان

هر چند ماه یکبار مسواک خود را تعویض کنید

با توجه به حرف‌های گفته شده توسط ADA آمریکا، نیاز است تا هر 2 الی 4 ماه اقدام به عوض کردن مسواک خود کنید. استفاده طولانی مدت از مسواک باعث از بین رفتن شکل اولیه برس‌های آن می‌شود و همین مورد باعث خواهد شد تا دندان‌های شما کامل تمیز نشوند و همیشه مقداری از جرم و غذا در برخی از نقاط دندان شما باقی بماند. خرید یک مسواک جدید حداقل 2 و حداکثر هر 4 ماه پیشنهاد می‌شود تا در کنار داشتن مسواکی سالم، دندانی سالم نیز داشته باشید. همچنین با استفاده از یک مسواک بیشتر از 4 ماه خود را در معرض انواع بیماری‌ها قرار می‌دهید. باکتری‌های زیادی در بخش سطحی مسواک شما جمع می‌شوند و شما بعد از هر بار مسواک زدن آن‌ها را به معده خود منتقل می‌کنید.

مراقب خوراکی‌های خود باشید

خوردن خوراکی‌های اسیدی و در عین حال رنگی باعث تغییر رنگ دندان شما در دراز مدت می‌شود. کسانی که اقدام به پر کردن دندان‌های خود کرده‌اند بعد از خوردن چایی به مدت طولانی شاهد تغییر رنگ بسیار کمی در مواد جایگذاری شده در دندان‌های خود خواهند شد و همین مورد نیز درباره دندان‌های اصلی و خوراکی‌های رنگی صدق می‌کند. توت فرنگی، آجیل، کلم بروکلی، آناناس، پنیر و ماست از جمله غذاهایی هستند که می‌توانند در سفیدی دندان‌های شما کمک زیادی بکنند و شما نیز هر روز با صبحانه خود پنیر میل می‌کنید و در عمل، دارید دندان‌های خود را سفید‌ می‌کنید.

در آخر باید به این اشاره کنیم که سعی کنید هر روز مسواک بزنید و این کار را به فردا یا صبح فردا واگذار نکنید، باکتری و مواد غذایی به شدت بر روی دندان و رنگ آن تاثیر می‌گذارند.

بیشتر بخوانید : موارد مضر برای دندان : مواردی که فکرش را نمی‌کنید برای دندانتان ضرر داشته باشند

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.