خمیر دندان

آیا خمیر دندان برای استفاده مداوم مضر است؟

ما می‌دانیم که ایده استفاده نکردن از خمیر دندان برای تمیز کردن دندان‌های شما دیوانه‌کننده به نظر می رسد. در واقع در زندگی امروز همه‌ی ما به استفاده از خمیردندان‌های مختلف عادت کرده‌ایم و نمی‌توانیم بدون استفاده از خمیردندان، دندان‌هایمان را تمیز کنیم. در نتیجه ترک خمیردندان برای دندان‌ها در زندگی روزمره‌ی امروز بسیار آزاردهنده خواهد بود.

می‌دانید که در خمیردندان فلوراید وجود دارد. فلوراید به مرور زمان باعث تقویت دندان و مینای دندان می‌شود اما می‌تواند برای خانم‌های باردار مشکل‌ساز شود و مشکلات عصبی یا مشکلاتی در رشد جنین ایجاد کند. همچنین فلوراید برای خانم‌های باردار باعث مشکلات تیروئید و مشکلات باروری نیز خواهد شد.

تریکلوزان یکی دیگر از ترکیبات بالقوه مضر در بسیاری از خمیردندان‌ها است. این ماده به عنوان یک ماده ضد باکتری مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما FDA با اشاره به عدم اثبات بی‌خطر بودن آن، استفاده از این ماده را در صابون‌های ضد باکتری‌، در سال 2016 ممنوع کرد. پس چرا هنوز در خمیر دندان این ماده وجود دارد و ما بدون نگرانی از آن استفاده می کنیم؟

از آنجا که صابون‌های ضد باکتری به عنوان داروهای بدون نسخه در نظر گرفته می‌شوند در نتیجه نیاز به تأیید FDA دارند. اما این امر در مورد خمیردندان صدق نمی‌کند و از آنجا که مطالعات بسیار کمی در این زمینه روی انسان انجام شده است، در نتیجه نمی‌توان به طور قطعی گفت که تریکلوزان برای انسان تا چه اندازه مضر است و چه آسیبی بر بدن انسان وارد خواهد کرد. مطالعات حیوانی نشان داده است که تریکلوزان ممکن است برای باروری و سلامت تیروئید مضر باشد و ممکن است حساسیت به مواد حساسیت‌زا را افزایش دهد. بسیاری از خمیردندان‌ها همچنین حاوی عوامل کف مانند سدیم لوریل سولفات هستند که در اصل صابون مایع و طعم‌دهنده‌های مصنوعی است که برخی ترجیح می‌دهند از آنها اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: با انجام این چند روش در خانه دندان‌های خود را سفید نگه دارید
بیشتر بخوانید: چرا هرگز نباید بلافاصله بعد از نوشیدن قهوه دندان‌های خود را مسواک بزنید؟
بیشتر بخوانید: بهترین خوراکی‌ها برای سلامت دندان ها شما چیست؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar علی گفت:

    بهترین راهکار را بنده عر ض میکنم ولی کو گوش شنوا؟ مسواک خودتان را با مقداری نمک اغشته کنید و ارام بد ون اب مسواک بزنید تا بکمک بزاق د هان خودتان کف کند تعجب نکنید بله کف هم میکند این بهترین نسخه بر ای جایگزینی خمیر بسیار مضر و تمام شیمیایی و سر طان زای دندان است خمیر د ندان یک کالای بهد اشتی نیست بلکه یک کالای تجار و بسیار پر سود است و اغلب فرمول مخفی و تجار ی انحصار ی د ارند بنوعی ماند محصولات کوکاکولا هستند و کمترین نقشی برای سلامت لثه و دنددان شما ندارند کار اصلی را نود پنج درصد فقط مسواک میکند که جرم پلاک میکروبی را جدا میکند و خمیر دندان دروغین و تجاری فقط با ایجاد کف و حس خنکی بکمک منتول شما را فریب میدهد و حس تمیزی میکنید البته مواد اروماتیک صنعتی معطر هم بوی خوبی به دهان شما میدهد ولی ده ها نوع سم مضر در مواد اروماتیک معطر صنعتی هست پس دندان و سلامتی خود را بخاطر پیروی از همه بخطر نیندازید و خودتان تنها فکر کنید چه چیزی بنعتان است میل خودتان است هر بلای بخواهید ازاد هستید سر خودتان بیاورید کسی کاری بشما ندارد

  2. Avatar محمدعلی گفت:

    شما مقاله می نویسید اما ته مقاله را باز می گذارید! چنان به نظر میرسد که انگار اصغرفرهادی فیلم فیلمسازی را رها کرده و آمده مقاله نوشته.
    به نظر من بهترین کارها همانی بود که پدران ما به خصوص نظامی ها انجام می دادند. در 40 سالگی پیش یک دندانپزشک ارتشی حاذق می رفتند و تمام دندان ها را می کشیدند و یک جفت دندان مصنوعی درجه یک شگفت انگیز به جایش قرار می دادند.
    امروزه مردم زیر بار چنین شهامتی نمی روند. از طرفی هر دفعه که بروید پیش دندان پزشک، هم خودش از جیب شما نان میخورد هم رادیولوژیست و هزار شغل دیگر. و نزدیک 6 ماه برای پر کردن یک دندان ناقابل شما را می دوانند. در این بین 3 دندان دیگر هم پوسیده و رفته.
    خودتان مقایسه کنید پزشکان با شرافت زمان گذشته را با این جوانک های به قول خودشان مدرک گرفته که از دندان های کرم خورده به دنبال کسب رزق و روزی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.