سلامت دندان ها

بهترین خوراکی‌ها برای سلامت دندان ها شما چیست؟

اگر در حال خوردن غذاهایی با محتوای قند بالا هستید، احتمال اینکه دچار پوسیدگی دندان شوید بیشتر است. در نتیجه نوشیدن نوشابه‌های گازدار، آسیب زیادی به دندان‌ها وارد خواهد کرد. در واقع چندین خوراکی هستند که اگر از آن‌ها دوری کنید، سلامت دندان‌هایتان تضمین خواهد شد. از سوی دیگر خوراکی‌هایی هستند که می‌توانند به سلامت دندان‌های شما کمک کنند و حتی باعث سفیدی و براق شدن دندان‌ها شوند. در نهایت در این مطلب به معرفی خوراکی‌هایی خواهیم پرداخت که نه‌تنها سلامت دندان ها را به خطر نمی‌اندازند بلکه به سلامت دندان‌ ها کمک خواهند کرد.

خوراکی‌هایی برای سلامت دندان ها

سلامت دندان ها

سیب

در حالی که سیب‌ها از نظر فنی دارای قند هستند، اما قند مضر در این میوه‌ها وجود ندارد. علاوه بر قند، سیب سرشار از فیبر و آب است که هر دو ماده برای از بین بردن مواد غذایی از دندان شما بهترین خواهند بود. با این حال، بزرگترین مزیت آن بافت سیب است که باید آنقدر بجوید تا به اندازه کافی تجزیه شود. اینکار باعث می‌شود تا بزاق دهان به مقدار زیادی تولید شود و بزاق دهان به محافظت از دندان‌ها خواهد پرداخت و از دندان‌ها در برابر قند، اسید و باکتری که باعث پوسیدگی دندان خواهند شد؛ حفاظت می‌کند.

پنیر

پنیر مانند سایر محصولات لبنی مثل ماست دارای باکتری تولید بزاق است که مشخص شده است سطح pH داخل دهان شما را افزایش می‌دهد و به نوبه خود خطر پوسیدگی دندان را کاهش خواهد داد. پنیر همچنین دارای کلسیم و پروتئین است که به تقویت مینای دندان کمک می‌کند.

سبزیجات

درست است که سبزیجات برگی مانند کاهو، اسفناج، کلم پیچ و غیره بسیار کم کالری هستند اما مملو از ویتامین و مواد معدنی سالم بوده‌اند و به طور خاص برای دندان‌ها بسیار مفید هستند. در واقع سبزیجات سبز دارای کلسیم زیادی هستند که برای مینای دندان بسیار خوب خواهند بود و اسید فولیک موجود در این سبزیجات برای درمان برخی از بیماری‌های زنان بسیار خوب است.

بادام

بادام برای سلامت دندان ها خارق‌العاده است زیرا حاوی کلسیم و پروتئین بوده و مانند سبزیجات برگ‌دار، قند کمی نیز دارد. بادام همچنین برای تجزیه به جویدن زیادی احتیاج دارد در نتیجه مانند سیب به تولید بزاق دهان کمک زیادی خواهد کرد. برای بهره بردن از خواص بادام می‌توانید شیر بادام بنوشید. بادام حاوی مقادیر سالم کلسیم و ویتامین D بوده است. البته از بادام‌های شیرین شده دوری کنید که قند اضافه شده به آن برای دندان مضر خواهد بود.

آب

بهترین خوراکی برای دندان‌ها آب است. آب حاوی ماده معدنی فلوراید است که به دلیل قدرت تقویت دندان، به عنوان جنگنده‌ی حفره‌ها شناخته شده است. همچنین آب، دهان و دندان‌های ما را شستشو می‌دهد. در نتیجه برای شستشوی دهان و سلامت دندان ها آب بیشتری در طول روز بنوشید.

بیشتر بخوانید: مواردی که نشان می‌دهد شما از خمیردندان اشتباهی استفاده می‌کنید!
بیشتر بخوانید: روش سفید کردن دندان : چگونه با یک روش طبیعی دندان‌های خود را سفید کنیم؟
بیشتر بخوانید: موارد مضر برای دندان : مواردی که فکرش را نمی‌کنید برای دندانتان ضرر داشته باشند

امتیاز: 4.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.