وی دونگی مسئله حل نشدنی ریاضی را در یک روز حل کرد

وی دونگی، نابغه ریاضی چینی، مسئله‌ای را فقط در یک شب حل کرد که تیمی شامل شش دکترای ریاضی به مدت چهار ماه درگیر آن بودند.

طبق گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که چندین ریاضیدان چند ماه برای ساخت یک مدل ریاضی تلاش کردند. اما در آخر، انها از «وی دونگی»، استادیار 30 ساله ریاضیات دانشگاه پکن درخواست کمک کردند. آن‌ها پس از تنظیم آزمایش‌های خود بر اساس معادلات مطرح‌شده توسط دونگی، دریافتند که میزان موفقیت مدل جدید بیش از 96 درصد است. در واقع، این امر موفقیت‌آمیز بودن مدل را نشان می‌دهد.

وی دونگی

وی دونگی

دانشمندان بعد از حل این مسئله، به دونگی پیشنهاد کردند تا به عنوان قدردانی، مبلغی را به او پرداخت کنند. اما نابغه چینی پیشنهاد آنها را رد کرد. او گفت: پرداخت پاداش برای چنین مسئله آسانی، ضرورتی ندارد. دونگی در چین به دلیل موفقیت‌هایش در ریاضی و سبک زندگی ساده‌اش، شناخته می‌شود. از مهارت‌های حل ریاضی او می‌توان به توانایی منحصر‌به‌فردش در حل سریع مسائل، تحت عنوان روش وی اشاره کرد.

به گزارش یکی از نشریات خبری چین، چن دایو، رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه پکن درباره نابغه ریاضی چینی می‌گوید:

برای ما چیز نادر یا عجیبی نیست که او بتواند مسائلی را حل کند که دیگران نمی‌توانند. به این دلیل که او باهوش است و بیش از حد روی مسائل ریاضی تمرکز دارد.

در ادامه گزارش نشریه چینی همچنین ادعا‌شده که دونگی پیشنهاد دانشگاه هاروارد برای ادامه تحصیل به عنوان کاندیدای دکترا را رد کرده است. او در آن زمان گفته بود: مراحل درخواست بسیار پیچیده است و زبان انگلیسی من آنقدرها خوب نیست.

علاوه بر این، گفتنی است که دونگی در طول سال‌های تحصیلیش، دو مدال طلای پشت سر هم را در المپیاد بین‌المللی ریاضی کسب کرد. او به واسطه استعداد منحصر‌به‌فرد خود در زمینه ریاضیات، بدون شرکت در آزمون ورودی کالج که در کشور چین با نام gaokao شناخته می‌شود، در دانشگاه پکن پذیرفته شد.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar m گفت:

    ماکه اخرش نفهمیدیم این ریاضیات که 12 سال خوندیم به چ دردمون خورد. الان روابط مثلثاتی و فیثاغورس و … کجای زندگی مون استفاده میکنیم. فقط تلف کردن عمره

    • Avatar مهدی گفت:

      انسان از هر چیزی که لذت میبره بهش علاقه مند میشه.شما از یاضی لذت نبردی و برای همین هم ازش خوشت نمیاد.به دنبال علایقت برو تو زندگی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.